Jännitti muuten pitkästä aikaa ennen lähtöä, lähes samalla tavalla kuin viimeksi vuoden 2000 lopulla, kun Mika vielä taisteli mestaruudesta. kimi on noussut tällä kaudella noihin hyviin sijoituksiin yleensä vähän kauempaa (esim. Malesia) joten samanlaista jännitystä ei ole ollut ilmassa.
Ja kaikkihan meni aivan kuten Häkkisellä monessa kisassa 99. Lähdöstä kärkeen, ja heti eroa muihin. Ensimmäisen varikkostopin jälkeen mietin, että Ralf voi vielä järjestää kilpailun kun otti 4 sekuntia Kimiä kiinni, mutta sitten tapahtui se niin monesti koettu tilanne, kun Mersu pettää.
Tässä tilanteessa ei pitäisi olla epäilyksen häivää siitä, ottiko Mc ylimääräisellä riskillä tehoja koneesta ulos, siitä osoituksena nopein huippunopeus aika-ajoissa.
Tuli heti keskeytyksen jälkeen mieleen, että vittu ottasivat nyt sen uuden auton käyttöön, kun ei kerta vanha paskakaan enää kestä. Tämän jälkeen kisaa katsoi lähinnä silmät ummessa, mutta Schumin odottamaton epäonni, jossa lopulta oli onneakin mukana herätti. Kukaan ei ole tainut vielä mainita, mutta miten se tällä- niin kuin viime kausillakin, pystyy Jarno Trullin auto pettämään hyvältä sijoitukselta. Mies oli saavuttanut Alonson, ja lopun espanjalaisen ongelmat huomioonottaen Trulli olisi voinut ottaa hyvän pistepotin. Mutta jälleen auto petti ja Alonsolla on nyt 3 kertaa enemmän pisteitä kuin tallitoverillaan.
Monet täällä kritisoivat Alonsoa, ja onhan se aika perseestä jos mies jarruttelee miten sattuu, mutta kokonaisuudessaan tämän kauden saldo on aikamoinen. Muistan vielä kun kaudella 2000 katsoin Espanjan osakilpailua, luokka F3000, ja Alonso taisteli rajusti jollain sijan 15 paikkeilla, ja koitti tehdä huimiakin ohituksia. Menin jo tuolloin veikkaamaan että mies nousee ykkösiin.
Jaa, tulikin sitten kirjoiteltua laidasta laitaan, mutta annetaan nyt vielä kaiken päälle pluspisteet kuudenneksi ajaneelle Webberille, seiskalle Buttonille ja varikolta startanneelle heidfeldille.