Mikkoz84
Schufosi
- Liittynyt
- 26.1.2006
- Viestit
- 1197
Ei minun tietääkseni ainakaanäxä sanoi:Eikös se BAR just tällaisesta systeemistä kilpailukieltoon joutunu?
Ei minun tietääkseni ainakaanäxä sanoi:Eikös se BAR just tällaisesta systeemistä kilpailukieltoon joutunu?
BARilla oli lisätankki.äxä sanoi:Eikös se BAR just tällaisesta systeemistä kilpailukieltoon joutunu?
Siis tarkoitan sellaista "pumppua" mikä ottais sitä bensaa pois tankista, kun autot tulevat vaikka viimeisen kerran uuseja kummeja hakemaan tai vaihtoehtoisesti joku superhypermoodi, millä pystytään kuluttamaan bensaa hurjasti.Moe Szyslak sanoi:BARilla oli lisätankki.
mn97 tarkoitti että jollakin menetelmällä kun vaihdetaan viimeisessä osiossa renkaita (autot on punnittu ennen session alkua ja auton saa tankata saman painoiseksi kisaan) saadaan tankkikin tyhjättyä.
Yhtä lailla voisi käyttää punnituksessa jotain irtopainoa, jonka sitten jättää ennen viimeistä vetoa pois.
Tosin a-a:n jälkeen autot joutuvat katsastukseen.
Eipä jaska joutunut pahemmin maksamaan fisin kierroksen pilaamisesta.Minardi fani sanoi:Villeneuvelta tosi hyvä aika-ajo!! :thumbup:
Oma teoriani on, että Rellu otti Alonson koneesta "kaiken" irti vasta viimeisen session lopussa. Eli että ero ei tule polttoaineen määrästä, vaan moottorista ja mahdollisesti renkaista. Ferrarin uskon olevan kevyemmällä.mh_84 sanoi:Jos noita aikoja vertaa kevyellä ajettuihin, niin onhan se selvää, että rellu on kevyempi.
Niin nähdään. Ainut mikä taas ärsyttää kun maikkarin ääliöt alkavat spekuloimaan että tuleeko Schumi varikolle kierroksella 5 vai 9. Eivät älypäät ole vieläkään ymmärtäneet että kyllä eka stintillä ajetaan ainakin saman verran kierroksia kuin aika-ajon viimeisessä osiossa. :yuck:WebSlave sanoi:Oma teoriani on, että Rellu otti Alonson koneesta "kaiken" irti vasta viimeisen session lopussa. Eli että ero ei tule polttoaineen määrästä, vaan moottorista ja mahdollisesti renkaista. Ferrarin uskon olevan kevyemmällä.
No, huomennahan se nähdään ketkä tulevat ensin varikolle.
Pointtasin samasta edellisessä kisassa (en välttämättä täällä). Sinänsä tuo ei ole mikään pakko, sillä kaikkea "ansaittua" polttoainetta ei ole pakko tankata takaisin. Nykyiset säännöt eivät kuitenkaan näytä tukevan tuollaista taktiikkaa, sillä sitä ei ole toistaiseksi käytetty.HÖYNÄ sanoi:Ainut mikä taas ärsyttää kun maikkarin ääliöt alkavat spekuloimaan että tuleeko Schumi varikolle kierroksella 5 vai 9. Eivät älypäät ole vieläkään ymmärtäneet että kyllä eka stintillä ajetaan ainakin saman verran kierroksia kuin aika-ajon viimeisessä osiossa. :yuck:
Nyrrellä bensaa saa takaisin tankkiin 2,3 kiloa per ajettu aika-ajokierros, joten on aivan turha yritää kuluttaa bensaa yhtään sen enempää tai pumpata pois. Bensaa siis ei saa takaisin auton painon perusteella vaan ajettujen kierrosten perusteella.mn97 sanoi:Siis tarkoitan sellaista "pumppua" mikä ottais sitä bensaa pois tankista, kun autot tulevat vaikka viimeisen kerran uuseja kummeja hakemaan tai vaihtoehtoisesti joku superhypermoodi, millä pystytään kuluttamaan bensaa hurjasti.
Ei nämä systeemit mielestäni ole mitenkään sääntöjenvastaisia vai olenko kenties väärässä?
Saatat olla oikeassa Rellusta, mutta silti uskon että ferrari on raskaampi... :thumbup:WebSlave sanoi:Oma teoriani on, että Rellu otti Alonson koneesta "kaiken" irti vasta viimeisen session lopussa. Eli että ero ei tule polttoaineen määrästä, vaan moottorista ja mahdollisesti renkaista. Ferrarin uskon olevan kevyemmällä.
No, huomennahan se nähdään ketkä tulevat ensin varikolle.
Tuo on kyllä ihan täysi vitsi ja menettää sen vähänkin luottamuksen F1:n tuomarointiin mitä on ollut.Rip3 sanoi:BMW Sauber -kuljettaja Jacques Villeneuven lähtöruutua formula ykkösten Euroopan GP:ssä putoaa pykälällä. Villeneuve joutuu starttaamaan kisaan yhdeksännestä lähtöruudusta, koska kilpailun tuomaristo katsoi hänen estelleen Renault-kuski Giancarlo Fisichellaa tämän nopealla kierroksella.
"Tuomaristo katsoi Villeneuven syyllistyneen rikkeeseen, mutta ei pitänyt sitä tahallisena."Ukyo Katayama sanoi:Tuo on kyllä ihan täysi vitsi ja menettää sen vähänkin luottamuksen F1:n tuomarointiin mitä on ollut.
Tyypille annetaan "rangaistukseksi" parempi tai samanarvoinen lähtöruutu? Mitä v****a? :jaska: Antaisivat vakavastiotettavan rangaistuksen, joka viestittäisi kuljettajille, että tällaista ei suvaita. Tai jos antaisivat perustellun päätöksen, miksi rangaistusta ei anneta, niin sekin kelpaisi minulle. Mutta tämä päätös vain viestittää kuljettajille, että nopeampien kuljettajien estämistä suvaitaan, ja sitä saa tehdä niin paljon kuin kehtaa.
Massa tuli loppujen lopuksi sisään samalla kierroksella kuin Alonso, Schumi kierrosta myöhemmin. Eli tavallaan olet oikeassa.mh_84 sanoi:Saatat olla oikeassa Rellusta, mutta silti uskon että ferrari on raskaampi... :thumbup: