Eurovaalit 2009

Pobeda

Well-known member
Päivi Räsästä olisin äänestänyt jos hän olisi ehdokkaana ja jos kristillisdemokraatit eivät olisi vaaliliitossa perussuomalaisten kanssa. Vihreistä löytyy Satu Hassi, sinne menee ääni jos viitsin vaivautua uurnille.

SOKO

Well-known member
Saas nähdä..mihinhän vaalipaikalle sitä pitäisi mennä? Ei mitään hajua tuosta kun tuota vaalilappua tullut koskaan :)
Tuolta voi tarkastaa osoitetietojen perusteella äänetyspaikan. Saa tuloksen kätevästi kartalle.

http://www.navici.fi/vrk_euro/
Vuoden 2009 europarlamenttivaalien varsinainen vaalipäivä on 7.6.2009.
Vaalipäivänä saat äänestää vain siinä äänestyspaikassa, jonka vaaliluetteloon sinut on merkitty äänioikeutetuksi. Äänestyspaikkasi määräytyy väestötietojärjestelmään 17.4.2009 merkityn vakinaisen osoitteesi perusteella.

Äänestyspaikkoja on jokaisessa kunnassa vähintään yksi ja koko maassa noin 2500. Vaalipäivänä äänestyspaikat ovat avoinna klo 9-20.

Voit hakea oman äänestyspaikkasi sijainnin oheiseen karttaikkunaan antamalla hakuehdoiksi kotikuntasi nimen sekä siellä sijaitsevan vakinaisen osoitteesi.

Enrique

Well-known member
Hieman yllättäen olen kuullut monien entisten vihreiden kannattajien kääntäneen kelkkansa ja aikovat äänestää ihan toista puoluetta. Monien kd:n kannattajien olen myös huomannut empivän äänensä antamista puolueelle vaaliliiton takia. Mielenkiintoista kyllä taistelu noista viimeisistä paikoista, varmoja läpimenijöitä on muutama, mutta niistä viimeisistä kamppailee yllättävän moni. Kiintoistaa on myös huomata se, että kuka on kd:n ja ps:n liitosta kolmanneksi eniten ääniä saava Soinin ja Essayahin jälkeen.

Oma ääneni taitaapi mennä numerolle 183.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Katainen paineissa vaalitentissä. Nyt on vaivana uhkaava paikan menetys, rasisti-Pöntinen ja ilimanpillaaja-Vatanen.:D
Tuure Junnilan jälkeen Kokoomuksesta on puuttunut tietty eriävien mielipiteiden vapaus. Esim. hallituskelpoisuuden takia joidenkin edustajien (esim. Ben Zyskowicz) ei Kokoomuksen johdon toimesta annettu pitää Solidaarisuus-rintamerkkejä Puolan kriisin aikana. Nyt näyttää olevan suvaittu radikaalejakin mielipiteitä omaavia ehdokkaita listoille. Se ehkä sitten sitä suvaitsevuutta

En väitä olevani samaa mieltä, kuin Pöntinen ja Vatanen (samaa mieltä olen kyllä, kuin Junnila oli), mutta on sitä muidenkin puolueiden edustajat päästelleet sammakoita suustaan, esim. ministeri Cronbergin puheet venäjänkielisistä uutisista Suomen televisiossa, tai vaikkapa edustaja Tuomiojan puhe 70-luvulla Pohjoismaiden neuvostossa, jossa tämä kehotti kaikkia pohjoismaita lähenemään puolustuksellisesti ja muutenkin Neuvostoliittoa. Puhumattakaan presidenttimme EEC-kannasta vuonna -73

haju

Banned
Olin ajatellut äänestää Heidi Hautalaa, jota pidän hyvin avarakatseisena ihmisenä. Hautalan sivuilta löytyy tietoa myös somaliksi :thumbup:

Hautala ei kuitenkaan täyttänyt yhtä keskeistä ehtoani äänelleni. Pienen guuglailun perusteella hän osoittautui gmo-hihhuliksi. Ikävä kyllä tämä taitaa olla vihreiden perisynti. Synnistä puheenollen, toinen keskeinen valintakriteeri ehdokkaalleni on ei-uskovaisuus. Näillä perusteilla ehdokasjoukko supistui jo melko pieneksi. Aion äänestää köyhien ystävä Ilkka Kaitilaa. Kasvibiologisissa kysymyksissä hän pohjaa mielipiteensä luonnontieteisiin ja on sitä mieltä, että kouluissa ei uskontoa pitäisi opettaa lainkaan. Kaitilan jyrkkä Nato-kanta on miinus, mutta sen annan anteeksi. Huomenna uurnille, äänestyskäyttäytymiseeni voi vielä vaikuttaa. Demaria olen muuten kerran aikaisemminkin äänestänyt.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Huomenna äänestän ehdokasta joka vastustaa mm. seuraavia asioita: EU:n liittovaltiokehitystä, Suomen Nato-jäsenyyttä, GMO-viljelyä sekä EU:n kehitystä "poliisivaltioksi".

haju

Banned
Olen usein ihmetellyt, kuinka ihmisten on vaikeaa julkistaa äänestyskäyttäytymistään. Olen päätynyt johtopäätökseen, että kansalaiset ovat ymmärtäneet väärin sanan "vaalisalaisuus". Kerrottakoon nyt, että vaalisalaisuus on tärkeä lähinnä kehittyvissä demokratioissa. Suomessa ajattelevan kansalaisen on jopa suotavaa tuoda julki ehdokkaansa - kuten itse juuri tein. Jos valintani on väärä, olen parempien perustelujen ilmestyessä sen valmis muuttamaan.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Käväisin äänestämässä. ääni meni Moen entisen puolueen puheenjohtajalle.

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Äänestin tummaihoista naikkosta, joka edustaa Suomen Kommunistista Puoluetta.

EdHunter

Uuden Englannin Nahkamies
Sijainti
Brave New World
"Rasisti"-Pöntiselle meni sitten ääni. Toisena vaihtoehtonani oli Sampo Terho, mutta päädyin äänestyskopissa lopulta Kaitsuun.

Itse en kyllä ihan tajua tätä rasistin leimaa, mikä miehen otsaan on lyöty. Paljon puhuttanut Hesarin etusivun mainos kun nyt ei ainakaan minun mielestä täyttänyt kyseisen termin tunnusmerkkejä, vaikka retoriikan suhteen siinä tavallaan ns. hyvän maun rajoilla käytiinkin.

Mutta niinhän se menee, että jos joku joskus ravistelee vakiintuneita, kanonisoituja käsityksiä jostain asiasta - saa hän varautua ottamaan paskaa kilokaupalla niskaansa. Tätä se on tämä suomalainen konsensus-demokratia..

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Mutta niinhän se menee, että jos joku joskus ravistelee vakiintuneita, kanonisoituja käsityksiä jostain asiasta - saa hän varautua ottamaan paskaa kilokaupalla niskaansa. Tätä se on tämä suomalainen konsensus-demokratia..
Juuri näin. Pöntinen ehkä mielestäni liian jyrkkä maahanmuuttajamielipiteissään, mutta viitaten aikaisempaan kirjoitukseeni Kokoomuksen T. Junnilasta, jota vastaan Maalaisliitto sai juoniteltua lähes koko Kokoomuksen eduskuntaryhmän, poliittista vastavirtaa uivia ei sallita. Huomautuksena siis, että Junnila oli taas nykyajasta katsottua oikeassa puolustaessaan pohjoismaista, länsimaista politiikkaa

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Dodii, ennakkoäänet kehissä.
3 Kokoomus, Keskusta ja SDP
1 Kristilliset, PS, Vihreät ja Vasemmisto

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Ylen gallup piti aika hyvin paikkansa ainakin ennakkoäänten perusteella.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mukavan tasaista!:thumbup:

Risto EJ tosiaan menossa. Hieno juttu!:ahem:

Ja Isä Metro.:cool:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Ylen puolueellisuus on oksettavaa:yuck: Puhuvat jostain protesti äänistä,koska PS on saanut niin ison potin.

Trullinkaasu

Well-known member
Harmittavaa tuo kaksinaamaisen puoleen (kokoomus) menestyminen. "Joo, me ollaan työväenpuolue, plaaplaaplaa."

Soinin menestys lämmittää.

Mitron suosio kyllä yllättänyt täysin. Pääsee Mitro nostelemaan isoa tiliä, onnittelut.