Eurovision song contest 2013

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Taas pärähtää kisa käyntiin myös täällä Suomessa.

Englannin kieli jyllää Uuden Musiikin Kilpailussa

Suomen ensi vuoden euroviisukappale on mitä todennäköisimmin englanninkielinen, sillä Uuden Musiikin Kilpailun UMK:n kisaajista yhdeksän esittää kappaleensa englanniksi. Vain kolme esityksistä on suomenkielisiä.

UMK:n voittoon ja sitä kautta myös Suomen euroviisuedustajaksi pyrkii tänä vuonna kaksi tv-laulukilpailuista tuttua kasvoa. Idolsin voittanut Diandra kisaa kappaleella Colliding into You, kun taas Voice of Finlandissa varsin mukavasti menestynyt Krista Siegfrids lähtee kilpailuun biisillä Marry Me.

UMK:ssa on mukana myös Kengurumeininki-yhtyeestä tuttu Ilari Hämäläinen, jonka kisakappale on nimeltään Sytytä mut vaan. Muita soolokisaajia ovat Elina Orkoneva kappaleella He’s Not My Man, Mikael Saari biisillä We Should Be Through ja Iina Salin kappaleella Last Night.

Kisakappaleiden esittäjien joukkoon mahtuu toki myös yhtyeitä. Mukana kilpailussa ovat folkhenkiset Atlético Kumpula kappaleella Paperilyhty ja Great Wide North biisillä Flags. Rokimpaa meininkiä puolestaan edustavat Arion biisillä Lost in the Woods, Last Panda kappaleella Saturday Night Forever, Lucy Was Driving biisillä Dancing All Around the Universe ja Rautakoura, jonka kisakappaleen nimi on Ilmalaivalla.

Uuden Musiikin Kilpailun finaali käydään Barona-areenalla 9. helmikuuta 2013. Tuomaristossa istuvat tänä vuonna muusikko Aija Puurtinen, räppäri Redrama, Apulannan Toni Wirtanen ja YleX:n musiikkipäällikkö Tomi Saarinen.
Temmotia joikhaajia.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Ei kiinnosta, luulin lukeneeni "Sex contest".

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Aika harva, tai itse asiassa ei kukaan, on pystynyt perustelemaan mikä niissä Euroviisuissa niin risoo.
Asiaan liittyen tuli mieleen, kun taannoin katsottiin ko. tapahtumaa erään Forumistin luona, kutsutaan häntä vaikka tässä nimellä Kristian (nimi ei muutettu). Isännän työkaveri tuli jossain vaiheessa möykkäämään: "EUROVIISUT! KARMEETA PASKAA!"
Kiitin häntä mielipiteestä ja pyysin perustelemaan sen. Nainen oli piiiiitkään hiljaa ja sanoi:
"NO KUN NE VAAN ON!"

Thunder

Vihan aiheuttaja
Aika harva, tai itse asiassa ei kukaan, on pystynyt perustelemaan mikä niissä Euroviisuissa niin risoo.
Asiaan liittyen tuli mieleen, kun taannoin katsottiin ko. tapahtumaa erään Forumistin luona, kutsutaan häntä vaikka tässä nimellä Kristian (nimi ei muutettu). Isännän työkaveri tuli jossain vaiheessa möykkäämään: "EUROVIISUT! KARMEETA PASKAA!"
Kiitin häntä mielipiteestä ja pyysin perustelemaan sen. Nainen oli piiiiitkään hiljaa ja sanoi:
"NO KUN NE VAAN ON!"
Ruosteiset sukujuhlat? Ylävartalo ei oteta huomioon kommentissa.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
"NO KUN NE VAAN ON!"
Jos pitäs perustella miks koiranpaskan tuijottaminen on inhottavaa tai muutoin huonoa ajanvietettä niin mitenköhän sen perustelisi?
Sikäli toki haastava kysymys kun eihän se sun mielestä ole.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
"NO KUN NE VAAN ON!"
Ongelma on se, että ko. "musiikkikilpailun" keskiössä ei ole musiikki vaan karnevaali. Jos keskiössä olisi musiikki, kuultaisiin kilpailussa edes ajoittain joku aidosti tekijänsä sisäistä ilmaisun paloa ilmentävä kappale. Nykyisellään siellä kuullaan vain hiilipaperikopioita menneistä Euroviisuista ja tuoreista hiteistä.

Vähän sama kuin se, jos brumbrumjuntteilun maailmanmestaruuden voittaisi sillä perusteella, kenellä on parhaimman näköiset varikkotytöt.

Huom. Ylle kirjoitettu on kirjoittajan oma mielipide, jota saa kyllä kohdella absoluuttisena faktana, muttai pakko ei ole.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Hyvä perustelu. Itsehän suhtaudunkin koko skabaan hupaisana karnevaalina, jolloin siitä saa mielestäni enemmän irki kuin Euroopan korkealaatuisinta kevyttä musiikkia odottaessaan.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
En nyt heti keksi typerämpää konseptia kuin kilpailla musiikissa. Sama kuin hakisi elämyksiä bongaamalla lentokoneita.

Itse kisassahan ei ole mitään vikaa, koska se ei ole oikein koskaan kilpailua muistuttanutkaan. Ja lentokoneetkin on kivoja.

Viimeksi muokattu:

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Hyvä perustelu. Itsehän suhtaudunkin koko skabaan hupaisana karnevaalina, jolloin siitä saa mielestäni enemmän irki kuin Euroopan korkealaatuisinta kevyttä musiikkia odottaessaan.
Mun mielestä maailmassa ei ole mitään niin vähän hauskaa kuin (mun mielestä) huono musiikki. Paitsi huono huumorimusiikki.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kop.

Vähän sama kuin katsois formuloita vain niiden moottoreiden takia, jos pelkkä musiikki olisi ns. framilla.

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Itse taas en osaa pitää mitään musiikkia huonona. Paitsi Jesse Kaikurantaa saatana.
Mä taas osaan pitää noin 90 prosenttia kuulemastani musiikista, jonka soimiseen en itse ole myötävaikuttanut, huonona ilman mitään vaikeuksia.

Siis ei 90 % kaikesta kuulemastani musiikista. Mutta siihen, miksi en esim. radiota kuuntele on varsin hyvä syy.

markoj

Custom User
En nyt heti keksi typerämpää konseptia kuin kilpailla musiikissa. Sama kuin hakisi elämyksiä bongaamalla lentokoneita.

Itse kisassahan ei ole mitään vikaa, koska se ei ole oikein koskaan kilpailua muistuttanutkaan. Ja lentokoneetkin on kivoja.
Harrastatko lentskareiden bongailua?