F1 challenge 98-02 F1 Seven MOD

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Ensiksi pahoittelut että laitan tämän GPL alueelle, mutta jotenkin tuntuu että tietokoneet osiossa tuskin juurikaan huomiota saisin.

Onkos kukaan Challengen ystävä asentanut crewn tekemää modia joka "simuloi" sekalaisesti 70-luvun puoliväliä?

Itse latasin tuon kuukausi sitten ja sen jälkeen ei ole tullut nykyformuloihin koskettua, sen verran hauskaa on noilla ratoja kiertää.

Lähinnä siis kyselen jotta jos täältä löytyisi ihmisiä jotka haluaisi ajaa verkossa tuota. Yhden kaverin kanssa ollaan nyt kisailtu, mutta lisääkin väkeä saisi jostain löytyä.

Verkkopeli tuossa toimii loistavasti jos unohtaa peliin liittymisestä aiheutuvan lagin. Itse ajo on selvästi esim GPLllää mukavampaa koska autot eivät aina räjähdä taivaan tuuliin joka osumasta. Tästä seuraa se että mutkiin voi mennä rinnakkain enemmänkin kuin kerran kisassa.

Modin saa ladattua esim tuolta -> http://games.softpedia.com/get/Mods-Addons/F1-Seven-Mod-for-F1-Challenge.shtml

Asentaminen on helppoa joten jos olet tykänny ite challengesta etkä tuota ole kokeillut niin hop hop! :thumbup:

Pakko tunnustaa etten ole tuota modia läpikotaisin vielä tutkinut sillä nyrreä kun aloin ajamaan niin ei ole tullut tarve muuta kokeilla. Sen verran hauskaa se on ollut (= sopivasti helpompaa kuin GPL:lässä).
Näyttää kuitenkin siltä että vanhoja ratoja ei tuossa paketissa montaa ole, mutta ehkä niitä voi ladata tarpeen mukaan jostain lisää.
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
E. Tuhero sanoi:
Ensiksi pahoittelut että laitan tämän GPL alueelle, mutta jotenkin tuntuu että tietokoneet osiossa tuskin juurikaan huomiota saisin.
Tätä samaa asiaa juuri pari päivää sitten tuumasin, että tänne F1 Forumille pitäis saada paremmin nämä peliosastot. Esim. näin :D

Ajopelit:

-tietokone:
*Grand Prix Legends
*GTR
*GT Legends
*F1 Challenge '99-'02
*NASCAR SimRacing
*rFactor
*Live for Speed
*Geoff Crammond's F1 Sims

-konsolit:
*Colin McRae
*Gran Turismo 4
*F1-pelit
*muut ajopelit

En tiedä kuinka kova homma olisi koittaa tuollaista jutskaa... ja olisko se edes mahdollista? Jos tätä foorumia haluasi kehittää jotenkin niin tuossa olisi yksi idea?

Nykyään kun on vain yksi ns. peliosasto, niin kukaan ei oikeen uskalla keskustella muista ajopeleistä, ja tuo tietokoneet -osio on mun mielestä liian laaja paikka että siellä vois alkaa monella otsikolla vääntämään juttua esim. Gt Legends -pelistä.

Turhaa alkaa sitten neuvomaan että menkää johkin Pelit-lehden tai vast. foorumille vääntämään tota jutskaa... mä sanon siihen sitten, mites meidän mainosmiljoonien sitten käy? :D
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Mennyt tovi näissä ajohommissa vähän niinkun isäpappana, kohta 2-vuotiasta istutellaan jo monokokkiin ja kohta saa vanhat parrat haistella pakokaasuja.

Toki vois F1c:hen tyrkätä ton modin ja ajella vähän kisaa. Aika on kyllä todella kortilla ja kun kesä tulee, niin aikaa pitää jo vissiinkin lainata joltain muulta.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Pasi73 sanoi:
Kiitos linkistä ja infosta, voishan tuon imuttaa ja asentaa... olen todella vähän pelannu tota F1 Challengea.. oon siinä aivan pihalla, joten minusta ei taida olla sitä pelaamaan netissä.
Ei tässä nyt muutkaan kummoisia olla, Challengessa ja sen näin ollen sen modeissa on mahdollista säätää ajoapuja varsin monipuolisesti, ilman että kuitenkaan ajaminen tuntuisi liian ohjatulta. Esim luistonestoa ja stability controllia säätämällä kyllä löytää nopeasti ajotuntuman, sitten onkin helppo ottaa avut pois ja antaa mennä.
GPLlää pelanneille esim tuo seven modi ei ole vaikea aloittaa ja silti se tarjoaa mun mielestä riittävän järkevän ajotuntuman. Ei toki ole realistisin simu, mutta hauska ajaa.

Mitä tulee näihin forumin osioihin niin eikö voisi olla vaan Ajopelit osio.
Keskustelua on kuitenkin kovin kovin vähän joten tuskin liikaa tunkua yhteen osioon olisi. GPL keskustelukin on tällä hetkellä aika jäissä joten tuskin GPL siitä kärsisi jos osio muutettaisiin yleiseksi ajopelit osioksi?
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Onhan tuo ihan viihdyttävän tuntuinen modi, tuon parissa tulee varmaan aikaa tapettua tässä lähipäivinä :thumbup: Nettiin en kyllä uskaltaudu pelailemaan.
 
Ylös