f1-foorumin 'valokuvauskerho'

  • Viestiketjun aloittaja Jr-
  • Aloituspäivämäärä
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
....eli foliomainen valotus lienee napattu Oslon oopperatalon esiripústa.
Näin juuri on asianlaita.
Vaikka oikean vastauksen löytyminen helpottuikin merkittävästi antamani vihjeen perusteella, julistan PP:n tivan voittajaksi ilman valitusoikeutta.

Oslon oopperatalon pääsalin esirippu (11 x 23 metriä) on huikea amerikkalaisen multimediataiteilja Pae Whiten luoma illuusio. Kangas on täysin litteä ja koostuu osista jotka on kudottu Belgiassa leveissä jacquardpuissa. Toisin kuin voisi luulla, ei materiaalina ole käytetty lainkaan metallia vaan teos koostuu erivärisistä mattapintaisista puuvilla-, villa-, ja polyesterilangoista. Hallitsevat värisävyt ovat valkoinen, keltainen ja harmaa. Mukana on myös ruskean, oranssin ja siniharmaan sävyjä.
Kuvan nappasin salin 1. riviltä.

Tällaiselta kangas näyttää aivan lähietäisyydeltä.

Edit: Tässä vielä linkki kuvaan joka näyttää esiripun suhteessa ympäristöönsä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Jotenkin vetoaa mun esteettiseen silmään tuollaiset seepiasävykuvat, joissa on rakeisuutta suuren ISO-herkkyyden seurauksena (noin ainakin itse rakeistan kuvia toisinaan). Horisontti näkyy olevan ylösalaisin :p.
Kuvassa horisontti itse asiassa ei ole ylösalaisin. Mistä tulikin mieleeni:
Ne tulevat
Kamera iPhone 4S
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24271
Sijainti
lappeen Ranta
Kuvassa horisontti itse asiassa ei ole ylösalaisin. Mistä tulikin mieleeni:
Ne tulevat
Tuosta ja siitä "ylösalais"kuvasta tuli mieleen, että on jännää ajaa veneellä peilityyntä veden pintaa. Lievät lentämisfiilikset tulee siitä ja epätodellisuuden tuntu on vahva.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Milläs asetuksilla tää on otettu?
Tämä on Aperturen mukaan näpätty 31.07.2012 klo. 14.00. ISO 64/f2.4/shutter speed 1/279.
Alkuperäinen kuvakoko on 3264x2448.

Edit: tiedot koskevat Ne tulevat- kuvaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös