Paappa
Komia on aina komia
Pihasaunan kiukaan ja padan kävin laittamassa tulille..
Hyvä ettet palanut sinne. KÄRRÄRHRÄRHFÖSÄ JHFÄDSFÄDSFHDSÄÄ!!1111 !!!!AJ sanoi:Olen ilmeisesti palannut saunasta.
HÄHHÄÄ! HASSUTTELUA!!!!kouvotsvoni sanoi:Hyvä ettet palanut sinne. KÄRRÄRHRÄRHFÖSÄ JHFÄDSFÄDSFHDSÄÄ!!1111 !!!!
Moternia savusaunatyyliä. :thumbup:Knoukkari sanoi:Voi hitto. Nyt päätin remontoida saunan ja kylpyhuoneen. Tulee mustaa. Ensin puhdistus ja sitten Supi Saunasuojalla tai Liberon spriipohjasella mustaksi.
Hieno ja yksinkertainen sauna! :thumbup:kc4197 sanoi:Moternia savusaunatyyliä. :thumbup:
On tossa jotain ihan vänkää. Oikeastaan tosi hieho.
Itse tein tän perussaunan pinnat ihan tervalepästä.
Käsittelynä puhdas rypsiöljy.
Lauteita pitää nostaa 10-15 cm, saunasta tuli vähän turhan korkea. Paras löyly kun löytyy ylhäältä.
Kiitos kiitos. Ei ollut tarkoitus lähteä kikkailemaan muotolauteilla tai muilla turhan moterneilla härpäkkeillä. Ne kun eivät kohenna mun silmissä saunan perusarvoja tippaakaan. Saunomisen juuret ovat jossain muualla kuin projektiovaloissa, aaltomaisissa lauteissa tai lauteisiin upotetuissa teknisissä installaatioissa. Yksinkertainen (kuten omistajansakin) on tässä tapauksessa ihan jees.Knoukkari sanoi:Hieno ja yksinkertainen sauna! :thumbup:
Ei ole onkelmia, Ei kuumu, ei tuoksu eikä ole ehtinyt vielä kuivua. Tai no, onhan se tavallaan kuivunut kun se on imeytynyt siihen puun pintasolukkoon - ja suojaa puuta siellä ettei lika pääse imeytymään.Knoukkari sanoi:Onko toi öljy aiheuttanut ongelmia? Kuivunut, kuumunut tai haissut?
Kuulostaa hyvältä! Oikeaa tunnelmaa saunomiseen. Tämä jos mikä on suomalaisille se alue jossa perinteet istuu tiukassa. Ja se on hyvä se. :thumbup:Knoukkari sanoi:Uusia lauteita ja paneeleitahan mä en laita, siistin (hion) ja käsittelen vanhat vaan. Tykkään nykyisistä kun on pieni ikkuna, paneelit ja lauteet hirsistä. Kaikki siistissä ja terveessä kunnossa. Savusaunan tyyliä siis. Jotenkin viehättynyt tuohon että saunassa pitää olla hämärää ja kodikasta.
Sama. Tai itseasiassa olen aivan varma paluustani.AJ sanoi:Olen ilmeisesti palannut saunasta.
Kävin tänään ulkosaunassa ja peseydyttiin pesuhuoneen padan lämmittämällä vedellä :thumbup:Paappa sanoi:Pihasaunan kiukaan ja padan kävin laittamassa tulille..
Niin minäkin nyt. Siis sun paluustasi.Il Tempo Gigante sanoi:Sama. Tai itseasiassa olen aivan varma paluustani.
Toistaiseksi ainakin voin suositella lämpimästi.Sam sanoi:Pitäisiköhän minunkin harkita tuota rypsiöljyllä suojaamista uuteen saunaan :eek!: En ole moisesta kuullut, mutta kuulostaa luonnollisen terveeltä. Antaa tulla kokemuksia talven jälkeen kuin on toiminut. :thumbup:
Rohkea veto. Viimeksi olen moisessa ollut vuonna -99.Il Tempo Gigante sanoi:Taloyhtiön lenkkisaunaan. >>>