Olga
.
Niinpä ja kahvin kanssa perinteistä kainuulaista tuotetta kera lakkahillon. :ahem:Knoukkari sanoi:Saunottu ja saunakahvi nautitaan nyt. :ahem:
Niinpä ja kahvin kanssa perinteistä kainuulaista tuotetta kera lakkahillon. :ahem:Knoukkari sanoi:Saunottu ja saunakahvi nautitaan nyt. :ahem:
Leipäjuustoako mutustat? (vai onko se juustoleipä)Olga sanoi:Niinpä ja kahvin kanssa perinteistä kainuulaista tuotetta kera lakkahillon. :ahem:
Juustoleipäähän minä tietenkin!PuoliPöhkö sanoi:Leipäjuustoako mutustat? (vai onko se juustoleipä)
Vai ehkä sittenkin lihapottua, lanttukukkoa tai neljän tuulen veisattavaa?
Lihapottuun en lakkahilloa ainakaan laittaisi
"Tuote" voisi tarkoittaa myös piirakkaa, jota eripuolella kainuuta kutsutaan mitä moninaisimmin ilmauksin kuten teos ja rännikkä.
Leipäjuusto on kyllä herkkua, mutta lakoista en kovinkaan perusta. Johtuneeko siitä, että polvenkorkuisena mua rahdattiin ympäriämpäri lapin korpia ja soita hillojen perässä.Olga sanoi:Niinpä ja kahvin kanssa perinteistä kainuulaista tuotetta kera lakkahillon. :ahem:
Uskon tuon vaikuttaneen paljonkin. Minulla vastaava kyllästys on tullut juustomaidosta tehtyyn uunijuustoon yms., kun sitä sai lapsena enemmän kuin tarpeeksi.Knoukkari sanoi:Leipäjuusto on kyllä herkkua, mutta lakoista en kovinkaan perusta. Johtuneeko siitä, että polvenkorkuisena mua rahdattiin ympäriämpäri lapin korpia ja soita hillojen perässä.
Ja mulla perunaan ja lihaan.Olga sanoi:Uskon tuon vaikuttaneen paljonkin. Minulla vastaava kyllästys on tullut juustomaidosta tehtyyn uunijuustoon yms., kun sitä sai lapsena enemmän kuin tarpeeksi.
Leipomus, teos, rännikkä, piirakka:Olga sanoi:Mikä tuo "rännikkä" on? Muisteletko rönttöstä?
Leipomus, joka muualla tunnetaan piirakan nimellä, tunnetaan osassa Kainuuta teoksen tai rännikän nimellä. Ne olivat paksukuorisempia ja suurempia kuin piirakat, täytettä niissä oli myös runsaammin kuin nykyajan piirakoissa. Teoksia ne olivat itärajalla Kuhmossa ja Suomussalmella, mutta Paltamossa ne ovat ränniköitä.
Mullekaan ei tuo peruna enää oikein tipu. Ei edes uusiperuna vaikka kuin hyvää onkin. Huonoa tankkausruokaa lenkille ja puntille. Ei toimi.Moe Szyslak sanoi:Ja mulla perunaan ja lihaan.
Uusi menee ja muusi vielä paremmin. Muuten ihan persiistä. Varsinkin öljyssä virutetut.Knoukkari sanoi:Mullekaan ei tuo peruna enää oikein tipu. Ei edes uusiperuna vaikka kuin hyvää onkin. Huonoa tankkausruokaa lenkille ja puntille. Ei toimi.
Asuthan Satakunnassa.Il Tempo Gigante sanoi:Saunoin. Oli kuumaa ja mukavata kerall' koivuntuoksun. Kohta liikenteeseen. Satakoon.
Niinpä. Itsehän käytän mielummin ilmaisua Länsirannikko tai lounais-Suomi. Eräästä syystä.Moe Szyslak sanoi:Asuthan Satakunnassa.
Juoksee pakoon.Joni sanoi:Sauna lämpenemässä... Mites naiset? :alppu: