F1-Forumin saunablogi

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Olga sanoi:
Niinpä ja kahvin kanssa perinteistä kainuulaista tuotetta kera lakkahillon. :ahem:
Leipäjuustoako mutustat? (vai onko se juustoleipä)
Vai ehkä sittenkin lihapottua, lanttukukkoa tai neljän tuulen veisattavaa?
Lihapottuun en lakkahilloa ainakaan laittaisi :D

"Tuote" voisi tarkoittaa myös piirakkaa, jota eripuolella kainuuta kutsutaan mitä moninaisimmin ilmauksin kuten teos ja rännikkä.

Viimeksi muokattu:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
PuoliPöhkö sanoi:
Leipäjuustoako mutustat? (vai onko se juustoleipä)
Vai ehkä sittenkin lihapottua, lanttukukkoa tai neljän tuulen veisattavaa?
Lihapottuun en lakkahilloa ainakaan laittaisi :D

"Tuote" voisi tarkoittaa myös piirakkaa, jota eripuolella kainuuta kutsutaan mitä moninaisimmin ilmauksin kuten teos ja rännikkä.
Juustoleipäähän minä tietenkin!

Mikä tuo "rännikkä" on? Muisteletko rönttöstä?

Knoukka

Well-known member
Olga sanoi:
Niinpä ja kahvin kanssa perinteistä kainuulaista tuotetta kera lakkahillon. :ahem:
Leipäjuusto on kyllä herkkua, mutta lakoista en kovinkaan perusta. Johtuneeko siitä, että polvenkorkuisena mua rahdattiin ympäriämpäri lapin korpia ja soita hillojen perässä.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Knoukkari sanoi:
Leipäjuusto on kyllä herkkua, mutta lakoista en kovinkaan perusta. Johtuneeko siitä, että polvenkorkuisena mua rahdattiin ympäriämpäri lapin korpia ja soita hillojen perässä.
Uskon tuon vaikuttaneen paljonkin. Minulla vastaava kyllästys on tullut juustomaidosta tehtyyn uunijuustoon yms., kun sitä sai lapsena enemmän kuin tarpeeksi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olga sanoi:
Uskon tuon vaikuttaneen paljonkin. Minulla vastaava kyllästys on tullut juustomaidosta tehtyyn uunijuustoon yms., kun sitä sai lapsena enemmän kuin tarpeeksi.
Ja mulla perunaan ja lihaan.:confused:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Olga sanoi:
Mikä tuo "rännikkä" on? Muisteletko rönttöstä?
Leipomus, teos, rännikkä, piirakka:

Lainaus perinneruokaoppaasta:

Leipomus, joka muualla tunnetaan piirakan nimellä, tunnetaan osassa Kainuuta teoksen tai rännikän nimellä. Ne olivat paksukuorisempia ja suurempia kuin piirakat, täytettä niissä oli myös runsaammin kuin nykyajan piirakoissa. Teoksia ne olivat itärajalla Kuhmossa ja Suomussalmella, mutta Paltamossa ne ovat ränniköitä.

Knoukka

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Ja mulla perunaan ja lihaan.:confused:
Mullekaan ei tuo peruna enää oikein tipu. Ei edes uusiperuna vaikka kuin hyvää onkin. Huonoa tankkausruokaa lenkille ja puntille. Ei toimi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Knoukkari sanoi:
Mullekaan ei tuo peruna enää oikein tipu. Ei edes uusiperuna vaikka kuin hyvää onkin. Huonoa tankkausruokaa lenkille ja puntille. Ei toimi.
Uusi menee ja muusi vielä paremmin. Muuten ihan persiistä. Varsinkin öljyssä virutetut.

Paappa

Komia on aina komia
Sijainti
Mustalampi
Käyty johtajan kotona pippaloimassa ja saunomassa rantasaunalla, Saunatonttu antaa kyllä mahtavat löylyt.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Sauna lämmin, öljypoltin oli pysähtynyt, joten vesi ei ole lämmintä... :jaska:

Taidan mennä jo kuitenkin saunaan.

Joni

Well-known member
Sauna lämpenemässä... Mites naiset? :alppu: