F1 Klassikkokisa: Australia 2001

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
burb sanoi:
Mä oon näköjään sen ottanut talteen: http://burb.pp.fi/
Kiitos iso! Tämä oli klassikko jos mikä! En muistanutkaan tuota dramaattista loppua. Ja vielä vessakokemuksia selostellaan kesken kisan :thumbup:

Kyse siis Dallasin 1984 kisasta. 80 000 katsojaa, ml. Jimmy Carter.

Eddie Rickenbacker

Yhdeksän kierrosta
Sijainti
Suomi - Finland
Kyllä tässä enemmän klassikkoa on kuin sumin voittamissa 2002 tai 2004 kisoissa. Ihan helvetin tylsää perässäajoa suurin osa noiden kausien kisoista. Kuitenkin Australia 2001 tarjosi kauden yhden kovimmista mälleistä ja tietenkin Räikkösen pisteen. Muuten aika mittään sanomaton "klassikko". Kimin eka kisa, voi jee :frank: Ja onhan tuo ny perkele myös Alonson ja Montoyan 1. kisa ykkösissä, eli maikkari sai taas 2 kärpästä (3) yhdellä iskulla :thumbup:

Ensi kaudeksi voisi pohtia kaikkien aikojen kolarikisat-sarjaa joka huipentuisi Imolan viikonlopun kokonaan esittämiseen MAX:lla. Unohtumattomimmat F1-kolarit ja ulosajot aina historian hämäristä 2000-luvulle. Taikka sitten F1-kuolonkolarikisat. Topkympissä näytettäisiin mm. Ronnie Petterssonin ja Riccardo Palettin kuolemat uudelleen selostettuina. Mitäköhän siitäkin tulisi..

Hakkis

Hitain hämäläinen
Lämppärikierros menossa.
Tunnustan jopa häpeikseni, että en aikoinaan jaksanut herätä tähän kisaan. Sitä suuremmalla syyllä voi katsoa "uudestaan".

F1 Ferrari

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Lähetys alkoi! Yleensä ennen kyllä Australian kisa tuli joskus 05.00 aamulla, mutta miksi tulee klo 18.00? Jos aika ero on 10h niin kellohan on nyt Australiassa
04.00 :O :D

Ukyo Katayama

Well-known member
Onhan tämä eka puolisko ollut oikeastaan ihan mielenkiintoista seurattavaa, tosin varmaan loppupuoliskolla ei tapahdu mitään.

Eniten ehkä mietitytti tuo Villeneuve/Ralf-mälli, jonka jälkeen kesti oikeasti pirun kauan ennenkuin ambulanssi tuli paikalle (tai ainakin TV-kuviin). Jos kuljettaja olisi loukkaantunut, niin ambulanssi olisi ollut mahdollisimman nopeasti paikalla, miksi siihen nyt meni ainakin TV-lähetyksen perusteella vähintään varttitunti? Varmaan lakaistu jonnekin mainoksen alle ettei häiritse TV-lähetystä...:thumbdown
Jälkiviisaille myös vähän morbid (mitäs tämä on suomeksi :tongue: ) Tuomisen kommentti siitä miten varmaan ei ratavalvojalle käynyt mitään kun niin hitaasti ajeli se ambulanssi...no oikeasti kai ajeli hitaasti sen takia kun kuolleilla ei ole kiire :(

Selostuksen parhaimmistoa:
Tomi: "Schumi taputtelee päälakeaan, osaatko Jykä sanoa mitä koodikieltä tuo voisi tarkoittaa?"
JJ: "enpä tiedä, varmaan sillä kutitti päälakea" :alppu:

edit: oliko tuohon aikaan muuten sitä käytäntöä, että kuskeja rangaistaan ns. perseilystä? Kun tuo tapaus, jossa Barrichello tuuppasi Frentzenin radalta oli juuri sellainen tapaus josta rangaistuksia pitäisi jaella.

Viimeksi muokattu:

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Ukyo Katayama sanoi:
Eniten ehkä mietitytti tuo Villeneuve/Ralf-mälli, jonka jälkeen kesti oikeasti pirun kauan ennenkuin ambulanssi tuli paikalle (tai ainakin TV-kuviin). Jos kuljettaja olisi loukkaantunut, niin ambulanssi olisi ollut mahdollisimman nopeasti paikalla, miksi siihen nyt meni ainakin TV-lähetyksen perusteella vähintään varttitunti? Varmaan lakaistu jonnekin mainoksen alle ettei häiritse TV-lähetystä...:thumbdown
Jälkiviisaille myös vähän morbid (mitäs tämä on suomeksi :tongue: ) Tuomisen kommentti siitä miten varmaan ei ratavalvojalle käynyt mitään kun niin hitaasti ajeli se ambulanssi...no oikeasti kai ajeli hitaasti sen takia kun kuolleilla ei ole kiire :(

Tai sitten oli niin että ambulanssilla ei pääse lujempaa. :wink:

edit: oliko tuohon aikaan muuten sitä käytäntöä, että kuskeja rangaistaan ns. perseilystä? Kun tuo tapaus, jossa Barrichello tuuppasi Frentzenin radalta oli juuri sellainen tapaus josta rangaistuksia pitäisi jaella.
Niinno se Barrichello olikin Ferrari-kuski... :rolleyes:

simo7

vapaaherra x
Mä oon pommittanu maikkarii et näyttäs Nurburgringin 98 kisan. Siinä Häkä näyttää närhen vehkeet jopa itse Shumille,ku Eddie-boy laitetaan Ferrarilta jarrux ja saa Shumille kaulaa varmaan 10 sekkaa. Mut Häkä painaa Eddiestä väkisin ohi ja voittaa loppupelis koko kisan. Ahtisaari oli viel paikan päällä,oli siin Maral kattomista ku Häkäl kulki ja kovaa. Hiton vhs ku meni ja levis,mistäköhän tän kisan vois saada tilattuun? tai yleensäkin mistäköhän vois tilaa tiettyi kisoja? ku mul on Häkän kaikki 20 voittoo,mut vhs on vhs ja osa nauhoista on jo rikki poikki. Harmittaa:jaska:

Krikke

Yleinen höntsäilijä
Sijainti
Selostuskopin katossa
simo7 sanoi:
Mä oon pommittanu maikkarii et näyttäs Nurburgringin 98 kisan. Siinä Häkä näyttää närhen vehkeet jopa itse Shumille,ku Eddie-boy laitetaan Ferrarilta jarrux ja saa Shumille kaulaa varmaan 10 sekkaa. Mut Häkä painaa Eddiestä väkisin ohi ja voittaa loppupelis koko kisan. Ahtisaari oli viel paikan päällä,oli siin Maral kattomista ku Häkäl kulki ja kovaa. Hiton vhs ku meni ja levis,mistäköhän tän kisan vois saada tilattuun? tai yleensäkin mistäköhän vois tilaa tiettyi kisoja? ku mul on Häkän kaikki 20 voittoo,mut vhs on vhs ja osa nauhoista on jo rikki poikki. Harmittaa:jaska:
Kyllähän toi nyrre -98 on täällä suomenkielisenä aika paljon pyörinyt ja mullakin se taitaa koneella olla, mutta mulla ei oo tällä hetkellä servutilaa minne uppia, täytyy tossa parin viikon sisällä kattoa, jos saisi servutilaa. ;)