F1 Klassikkokisa: Iso-Britannia 1999

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Jaaha, Schumin tää kausi sitte loppui tähän. Jos on jalat murtuneet, niin vie useamman kuukauden ennen kuin ovat taas luutuneet ja lihakset vahvistuneet. Jos on nopea paranemaan, niin silloin saattaa päästä pariin vikaan kisaan mukaan. Kukakohan muuten tulee tuuraamaan Schumia? Kaiken järjen mukaan Häkälle on nyt pöytä katettu toiseen mestaruuteen. Ainoa, joka olisi Häkän laittanut lujille, on nyt todennäköisesti loppukauden poissa.

mjk

...
Brasilialainen Damon Hill.. Kuulinko oikein?

Miss Piggy

Schufosa
Onneks mä en näe tätä kisaa. En kyllä haluis nähdä enää uudestaan sitä Schumin ulosajoa. :nope: Mä säikähdin meinaan kanssa ihan tosissaan sillon. Olin vielä töissä kisan aikana ja kuulin vasta kun kotio tulis, että Schumi on ajanu pahasti ulos. Onneks mitään pahempaa ei sattunu kuitenkaan...

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Miss Piggy sanoi:
Onneks mä en näe tätä kisaa. En kyllä haluis nähdä enää uudestaan sitä Schumin ulosajoa. :nope: Mä säikähdin meinaan kanssa ihan tosissaan sillon. Olin vielä töissä kisan aikana ja kuulin vasta kun kotio tulis, että Schumi on ajanu pahasti ulos. Onneks mitään pahempaa ei sattunu kuitenkaan...
Itse olin kummin mökillä istumassa iltapäivää. Oltiin äijän kanssa (siinä vaiheessa kun tuotiin pressua kameran eteen) varmoja että nyt tuli raato. Onneksi ei näin kuitenkaan käynyt.

mjk

...
Banaani sanoi:
Itse olin kummin mökillä istumassa iltapäivää. Oltiin äijän kanssa (siinä vaiheessa kun tuotiin pressua kameran eteen) varmoja että nyt tuli raato. Onneksi ei näin kuitenkaan käynyt.
Maikkelihan nousi suhkot nopeasti omin avuin autosta puolittain jo pois, tuskin sen jälkeen olisi enään raatoutunut.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Siis oliko tuo ulosajo Maikkelin oma moka? Jos oli, niin siinä on turha syytellä rouva Forttuunaa. Amatöörimäinen virheliike. Jos taas ei ollut oma moka, niin en kässää miks Sumi ei kääntänyt autoa menemään mieluummin perse edellä seinään. Tuossa olisi ollut hyvin aikaa siihen. Sen sijaan mies vaan liukuu ratti suorassa jarrut lukossa pois radalta ja seinään. Iskikö paniikkijähmettyminen vai mikä?

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
DaSilva sanoi:
oli kyllä uskomattoman tyhmä suoritus tuo ulosajo (eikö ollut keltaset?) sitä sillon tuli ihmeteltyä.
Samaa mieltä. Eikös miekkonen ollut saanut mitään informaatiota että lähtö uusittaisiin? :doubtful:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Jason Voorhees sanoi:
Samaa mieltä. Eikös miekkonen ollut saanut mitään informaatiota että lähtö uusittaisiin? :doubtful:
No tuskinpa olisi yrittänyt tallikaveria ohittaa jos olisi tiennyt keltseistä.

Pahkasika

Well-known member
Sijainti
Oulu
formulastara sanoi:
Siis oliko tuo ulosajo Maikkelin oma moka?
Jarrut hajos tms. Keltaset/punaset vissiin oli just tulossa esille, ja varikolta oltiin juuri huutamassa että startti menee uusiksi, kun Maikkeli pamautti pihalle.

forti

custom user
Sijainti
strosmobylschtok
Ohjauksessakin lienee ollut vikaa, koska Schumi ei saanut autoa käännettyä mutkaan..Kovasta jarrutuksesta huolimatta.

Viimeksi muokattu:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
formulastara sanoi:
Siis oliko tuo ulosajo Maikkelin oma moka? Jos oli, niin siinä on turha syytellä rouva Forttuunaa. Amatöörimäinen virheliike. Jos taas ei ollut oma moka, niin en kässää miks Sumi ei kääntänyt autoa menemään mieluummin perse edellä seinään. Tuossa olisi ollut hyvin aikaa siihen. Sen sijaan mies vaan liukuu ratti suorassa jarrut lukossa pois radalta ja seinään. Iskikö paniikkijähmettyminen vai mikä?
Koska silloin olisi hidastuvuus ollut vielä huonompi ja kääntämisyrityksen seurauksena auto olisi voinut alkaa hyppimään, tehden loukkaantumisriskistä vieläkin suuremman.

Jos en ihan väärin muista, takajarruista hajosi jotain, jonka seurauksena hidastuvuus heikkeni huomattavasti, etujarrut menivät lukkoon hidastaen hidastumista lisää ja eipä siinä sitten ollut muuta mahdollisuutta Schumilla kuin odottaa pysähtymistä ja toivoa parasta.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Olihan tuossa ihan hienoa kilvanajoa. Suht järjettömästi kyllä safety carit ja uusintastartit pistettiin pystyyn.. Ikäänkuin niitä ruudukkoihin pysähtyneitä autoja ei oltaisi voitu turvallisesti vetää safety carin aikana pois, ja Villeneuven auto pysähtyi varikkomuurin viereen sitten olikin muka sc:n arvoinen vaaratilanne.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
formulastara sanoi:
Irvinen mielestä kyseessä oli oma moka (liian myöhäiseksi jätetty jarrutus), vaan totuudesta en sitten tiedä. Sikäli kun jarruvika lukitsi etujarrut, niin saa olla aika fakiiri, että auton pyöräyttäminen onnistuu millään ilveellä. Siinä olet toki oikeassa, että se olisi varmasti kannattanut.

Pahkasika

Well-known member
Sijainti
Oulu
Miksiköhän ihmeessä tuo lähetys loppui heti Kuution maaliintulon jälkeen. Maikkari taas oletti, että ketään ei kiinnosta nähdä podiumia, kun siellä ei ole suomalaisia? :jaska:

forti

custom user
Sijainti
strosmobylschtok
Pahkasika sanoi:
Miksiköhän ihmeessä tuo lähetys loppui heti Kuution maaliintulon jälkeen. Maikkari taas oletti, että ketään ei kiinnosta nähdä podiumia, kun siellä ei ole suomalaisia? :jaska:
Schumin onnettomuus taisi venyttää lähetystä sen verran, että palkintojuhlallisuudet oli karsittava...

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
forti sanoi:
Schumin onnettomuus taisi venyttää lähetystä sen verran, että palkintojuhlallisuudet oli karsittava...
Kyllähän tuo jo nytkin oli 2 ja puol tuntinen lähetys, tosin tunti taidettiin leijua yläilmoissa ja näytellä uusintoja.. Menikö se rengasmuuri niin säpäleiksi ja Schumacheria ei mitenkään voitu aikaisemmin viedä helikopterilla sairaalaan, kun kesti niin kauan se uusinta startin odottelu?

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
kouvotsvoni sanoi:
Kyllähän tuo jo nytkin oli 2 ja puol tuntinen lähetys, tosin tunti taidettiin leijua yläilmoissa ja näytellä uusintoja.. Menikö se rengasmuuri niin säpäleiksi ja Schumacheria ei mitenkään voitu aikaisemmin viedä helikopterilla sairaalaan, kun kesti niin kauan se uusinta startin odottelu?
Kisaa ei voida jatkaa ennen kuin helikopteri palaa.