F1-pelit

Murre

Well-known member
Nyt tekisi mieli alkaa vääntää F1-peliä...
Playstation 2 tai Playstation 3 ei asunnossani majaile, joten niille tulleet Sonyn pelit voi heti jättää laskuista pois. Vaihtoehdoksi jää ainoastaan PC:ni, joka ikävä kyllä on aika nuhapumppu. Toimisiko rFactor sulavasti koneellani, jossa on prosessorina AMD Athlon XP 3200+, näyttiksenä nVidia GeForce FX5500 ja 1 GB ramia? Pahoin pelkään, että ei toimi. Onko rFactorille mitään järkevää korviketta, joka toimisi heikommallakin koneella?
Sitten vielä yksi kysymys.
Ajaminen näppäimistöllä on varmasti yhtä tuskaa, joten jos sopiva peli löytyy, niin ratti on varmasti pakko-ostos. Millaisia rattiohjaimia foorumilaisilla on, ovatko ne hyviä ja paljonko ne maksavat?

odetus

Well-known member
Nyt tekisi mieli alkaa vääntää F1-peliä...
Playstation 2 tai Playstation 3 ei asunnossani majaile, joten niille tulleet Sonyn pelit voi heti jättää laskuista pois. Vaihtoehdoksi jää ainoastaan PC:ni, joka ikävä kyllä on aika nuhapumppu. Toimisiko rFactor sulavasti koneellani, jossa on prosessorina AMD Athlon XP 3200+, näyttiksenä nVidia GeForce FX5500 ja 1 GB ramia? Pahoin pelkään, että ei toimi. Onko rFactorille mitään järkevää korviketta, joka toimisi heikommallakin koneella?
Sitten vielä yksi kysymys.
Ajaminen näppäimistöllä on varmasti yhtä tuskaa, joten jos sopiva peli löytyy, niin ratti on varmasti pakko-ostos. Millaisia rattiohjaimia foorumilaisilla on, ovatko ne hyviä ja paljonko ne maksavat?
Kyllä tuo rfactor toimii itselläni on AMD Athlon XP 2600+ ja Ati Radeon 9200, muistia giga.

Sijainti
Kerava
# System Requirements 1.4 GHz processor
# Windows 98 SE, ME, 2000, XP, XP 64-bit (will NOT run in Windows 95 or Windows 98 first edition)
# 512 MB RAM
# Geforce4 4200 or Radeon 9200
# 128 MB video RAM
# DirectX 9.0c
# 2.0 GB of hard drive space for installation
# Internet connection required for one-time activation

Jos ei rFactor toimi, niin F1 Challengea kannattaa kokeilla. :)

PohjoisenPike

Nappula
Sijainti
JJ:n pelaamo
# System Requirements 1.4 GHz processor
# Windows 98 SE, ME, 2000, XP, XP 64-bit (will NOT run in Windows 95 or Windows 98 first edition)
# 512 MB RAM
# Geforce4 4200 or Radeon 9200
# 128 MB video RAM
# DirectX 9.0c
# 2.0 GB of hard drive space for installation
# Internet connection required for one-time activation

Jos ei rFactor toimi, niin F1 Challengea kannattaa kokeilla. :)
Itellä oli tuo F1 Challenge ja yhdellä sivulla kun ilmoitettiin nettipelistä ja yritin mennä mukaan, niin ei millään onnistunu.
Muistaakseni olit sinne myöskin menossa, ja yritit meikäläistä neuvoa, muttei onnistunu.
mitten kuulin tästä rFactorista ja ostin sen. Paljon paremmat grafiikat. Mutta verkossa pelaaminen ei onnistu vieläkään:D

Pahkasika

Well-known member
Sijainti
Oulu
Millaisia rattiohjaimia foorumilaisilla on, ovatko ne hyviä ja paljonko ne maksavat?
Login G25 on tämän hetken paras valinta, hinta ~160-250e. Itse toki ajelen vieläkin 5v käytössä olleella MSFF:llä :thumbup:

odetus

Well-known member
Login G25 on tämän hetken paras valinta, hinta ~160-250e. Itse toki ajelen vieläkin 5v käytössä olleella MSFF:llä :thumbup:
Mä jo olin haukkumassa sut pystyyn noin orgasmisen hienon (G25) ratin käyttämisestä, onneksi luin viestin loppuun. :D

Sijainti
Kerava
Ehdottomasti G25, mutta minä vielä käytän niin kauan kuin kestää Microsoft SideWinder Racing Wheeliä, ei mitään turhia Force Feedbackeja, joku jousi palauttaa ratin aina samaan kohtaan ;D ostettu samaan aikaan kuin elämäni eka kone ja F1 2000-peli.

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
Suosittelen rattiohjaimeksi myös GeeKaksViitosta halvempaa alunperin Pleikka Kakkoselle GT4 -peliin suunniteltua Logitech DFP -rattia. Erinomaiset Force Feedbackit, keppivaihteet ja "läpyskät" ratin takana. Toimii aivan hyvin tietokoneella, mutta ennen kun aikoo sillä pelata pitää ladata Logitech Profiler -ohjelma.

Suosittelen kaikille simuilijoille, jotka ovat kyllästyneet GT4 -kaltaiseen arcademättöön. :ahem:

lankine

Well-known member
Sijainti
fin
Ite oon ajellu 2-3v Login mustalla momo racingilla. Sen saa nyt jo jostain muistaakseni 50e:lla.
Toki jos olisi rahaa niin vaihtaisin heti G25 :)

Ja ja .. Rfactor on se simu mitä kannattaa vääntää :thumbup:

Deep Throat

Well-known member
Sijainti
Turku
Olisi pieni ongelma: minulla on tuo F1 challenge, jossa on myös 2007 mod.
En kuitenkaan osaa asentaa tuota 2008 modia siihen, osaisiko joku neuvoa? (en myöskään ladannu tuo 2007 modia ite...)

PS tuossa F1 C:ssä en ole huomannut, että bensakuorma vaikuttaisi mitenkän autoon, pitääkö paikkansa?

de rong

Banned
Kyllä, Pleikkarin ehdottomasti parhaat F1-pelit (joskaan eivät ole lähelläkään PC:n formuloiden tasoa)! Pikkupoikana tuli väännettyä noita aika ahkerasti. Barcelona ja muistaakseni Hungaroring olivat sellaisia ratoja, joilla ei tosiaan meinannut millään pärjätä tietokoneelle, mutta kun keksin muuttaa jousituksen tms. säätöjä, löytyi vauhtia noillekin radoille aivan riittävästi.
Kyllä PS2:sen Formula One 06 oli laatutyötä. Toki joku täysin ultarealismin perään saattaa ajatella toisin. Ite kyllä pidin tekeleestä hyvin paljon. Ehkä uramuodossa ois kehitettävää jatko-osia ajatellen.

Crisse

Active member
Olisi pieni ongelma: minulla on tuo F1 challenge, jossa on myös 2007 mod.
En kuitenkaan osaa asentaa tuota 2008 modia siihen, osaisiko joku neuvoa? (en myöskään ladannu tuo 2007 modia ite...)

PS tuossa F1 C:ssä en ole huomannut, että bensakuorma vaikuttaisi mitenkän autoon, pitääkö paikkansa?
Lataa F1 Manian vuoden -08 modi esim. joltain torrent sivustolta. Ittelläni toimii se ihan hyvin, joskin pelissä kisan aloittaessa latausajat on vähän pidempiä kuin normaali peliä pelatessa. Asennus on helppoa, koska se asennetaan kuin mikä tahansa muukin peli.

Crisse

Active member
Kyllä PS2:sen Formula One 06 oli laatutyötä. Toki joku täysin ultarealismin perään saattaa ajatella toisin. Ite kyllä pidin tekeleestä hyvin paljon. Ehkä uramuodossa ois kehitettävää jatko-osia ajatellen.
Odotan todella sitä kun Codemaster saa vuoden 2009 formulan valmiiksi. Toivottavasti siinä on hyödynnetty toi uramoodi idea... Onko kellään tietoa mille alustoille se on tulossa?

Moss

melkein mestari
Odotan todella sitä kun Codemaster saa vuoden 2009 formulan valmiiksi. Toivottavasti siinä on hyödynnetty toi uramoodi idea... Onko kellään tietoa mille alustoille se on tulossa?
Kai se konsoleiden lisäksi PC:lle tulee. Tosin käyttöliittymä on varmaan muiden Codemasters-pelien tapaan konsoliversiosta revitty. :thumbfh:

mm2006

Well-known member
Miten GP3 saa ladattua uusimmat kuskit ja radat? Tarvitaanko siihen jotain apuohjelmaa?

F1-pro

Formula one 1950 -
Sijainti
suomi
rFactor on tähän astisista autoilu peleistä paras. Ratin kanssa se vasta menoa onkin kun ottaa Fsone 2007 autot alle :D GTR2 on sitten taas parempi jos ajatellaan vakioautoilua ja sadekeli kisoja.

Sue_me

Well-known member
rFactor on tähän astisista autoilu peleistä paras. Ratin kanssa se vasta menoa onkin kun ottaa Fsone 2007 autot alle :D GTR2 on sitten taas parempi jos ajatellaan vakioautoilua ja sadekeli kisoja.
Itse pelaan pääasiassa GTR2:ta ja GPL:ää. Viime aikoina enimmäkseen GTR2:ta.

Rfactor on edelleen hankintalistalla. GP4 löytyy, mutta pelin epävakaus on vienyt kiinnostusta sen tahkoamiseen.

F1-pro

Formula one 1950 -
Sijainti
suomi
Mulla oli kyllä kans GTR2, mutta levy meni paskaks, eikä voi kun ajella enään rFactorilla.

Laatikkokauha

Well-known member
rFactorin suurin heikkous on sadekelin puuttuminen. Ajomalliltaan se on hyvä, jopa erinomainen. Tosin sen ongelmana on, että se yrittää kauhoa liian suurta ajoskaalaa. Open wheelereiden ajamiseen se on parsa, mutta koppiautojen kuskaamiseen löydän parempia pelejä. Silti ehdoton ykkösnimi, tällä hetkellä

Sue_me

Well-known member
rFactorin suurin heikkous on sadekelin puuttuminen. Ajomalliltaan se on hyvä, jopa erinomainen. Tosin sen ongelmana on, että se yrittää kauhoa liian suurta ajoskaalaa. Open wheelereiden ajamiseen se on parsa, mutta koppiautojen kuskaamiseen löydän parempia pelejä. Silti ehdoton ykkösnimi, tällä hetkellä
Olen ollut siinä uskossa, että rFactor on väsätty GTR2:n pelimoottorin pohjalle.

Siksi sadekelin puuttuminen ihmetyttää.