F1-uutisia 2025

Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6540
Päivittäin autoilu radalle vai meneekö telttailuhommiksi? Jälkimmäinen on vielä itsellä kokeilematta, mutta ämpärilistalla on lähteä joku vuosi toteuttamaan Belgiaan tai Itävaltaan. Tuo Eau Rougen katsomo houkuttelisi.
Saksan Aachenista hostelli ja sieltä päivittäin kisabussilla tunnissa radalle. Perjantain skippaan kokonaan vaikka on 3 päivän lippu. Eau Rougea miettisin myös, mutta siinä harvemmin näkee ohituksia, myöskin kallein ja alkaa olla jo muutenkin loppuunmyyty ainakin Span omilla sivuilla. Ehkä siitä näkee vilauksen siirtymätaipaleella.

Ostin liput katetusta Gold 6 bus stop shikaanista edullisesti 570e, jos näkisi useamman ohituksen tai kontaktin pitkän suoran päässä.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9506
Singaporessa oman mausteensa tuonee se, että sprintti ajetaan päivänvalossa ja GP tuttuun tapaan illalla.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
4079
Sijainti
F1-fanikatsomo
Jo aiemmin ilmoitetun Bakun lauantaikisan lisäksi Kanadan GP alkaa myöhemmin, jotta vältetään päällekkäisyys Indy 500-ajojen kanssa. Kilpailu alkaa klo 11 suomen aikaan eli tämänkin menee Miamin tapaan maanantai-uusinnan katsomiseksi.

Iltavirkulle ja aamun torkulle, paskimmat kisa-ajat on Australia, Japani ja Vegas - ajetaan joskus kukon pierun aikaan milloin kuuluu nukkua
kiina on ihan siinä rajoilla kun kisa alkaa jo klo 09
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
7044
Meni sprintit nyt huonosti ensi vuonna omalta osaltani. Zandvoorttiin ei viitsisi uudestaan mennä ja sprintti näköjään nostanut lippujen hintaa. Ostin sitten kompromissina Spahan liput jossa sentään on myös F2 ja F3, mutta harmikseni ei ole sprinttiviikonloppu tällä kertaa.
Hyvä valinta. Paikka siitä Eau Rouge tienoilta, niin näkee kun vaneria lentää. Ja huomaa vauhtieron Ykkösen ja hupiluokkien välillä.
 

Bukko

mielikuvitusukko
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
4887
Sijainti
Salo/Espoo/Rooma
Ihmeellistä hulinaa lähetys ajoista. Kisat katsotaan silloin kun ne tulevat. Hyvä vähän harjoitella vuoro töitä.
 
  • Like
Reaktiot: SJ

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10897
Sijainti
Helsinki
Ihmeellistä hulinaa lähetys ajoista. Kisat katsotaan silloin kun ne tulevat. Hyvä vähän harjoitella vuoro töitä.
Olen kahdesti katsonut kauden kaikki kisat suorana ja vaikka eläkeläisenä olisi mahdollisuus valvoa pitempään, niin unirytmistä en luovu.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4968
Christian Horner ei ole jäämässä työttömäksi, vaikka Red Bull antoikin hänelle taannoin potkut.

Horner on menossa Haas -tiimin palvelukseen, ja samalla myös hankkimassa osuutta tiimistä.

Horner sai Red Bullilta runsaan erorahan, joten köyhyyskortistoon mies ei ole menossa.

"
Christian Horner sai kesällä kenkää Red Bullin tallipomon paikalta.

Kipurahaa tuli Hornerille kivasti. Hän tienasi noin 90 miljoonan euron erorahan.

Horner luopui samalla 25 miljoonan lisäeurosummasta. Hän olisi saanut sen, jos olisi pysynyt poissa Formula ykkösistä pari vuotta.

Horner on tulossa Formula ykkösiin ensi kesänä. Hänen spekuloidaan siirtyvän Haas-talliin. Hän haluaa tulla talliin osakkaaksi tallipomon tehtävien ohella."

https://www.suomif1.com/2025/09/red-bullilta-potkittu-christian-horner-menossa-tahan-tiimiin/
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6277
Vaikuttaa kyllä puhtaalta paskalta tuo Suomif1:n juttu. Ulkomaisten lähteiden perusteella Haas-kytkös on vasta arvailua ja että todellakaan ei ole ensi kesästä mitään tietoa.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
5186
Toisaalta voisi olla paikka, johon vienosti kullin hajuinen Hornier voisi edelleen sopia, mutta epäilen vähän.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4303
Sijainti
Maalla
Hyvä mielipide eikä voi olla kuin samaa mieltä. Viimeiset V10 koneet kiersi korkealta joten ääni oli todella upea. Oi niitä aikoja jotka täytyisi tulla takaisin.



F1-tähdeltä raju avautuminen – ”Sellaista fiilistä ei enää ole”
FERRARIN F1-tallin monacolaiskuljettaja Charles Leclerc kannattaa väkevästi V8- tai V10-moottorien palauttamista autourheilun kuninkuusluokkaan.

– Olen ehdottomasti normaalien V8- tai V10-moottorien palauttamisen kannalla. Etenkin näiden moottorien tuottama ääni on sellainen, jota kaipaan eniten urheilulajissamme – se oli alun perin asia, joka sai minut rakastumaan tähän lajiin, Leclerc sanoi Autosportin mukaan.
Olen Monacosta ja muistan, kun F1-autoilla ajettiin Monacossa takavuosina. Se toi minulle kylmiä väreitä. Minusta sellaista fiilistä ei enää ole, ja se on sääli, Leclerc totesi

KESKUSTELU V8- ja V10-moottoreista kiihtyi alkuvuodesta, kun Kansainvälisen autoliiton FIA:n puheenjohtaja Mohammed bin Sulayem, 63, totesi, että V10-moottorien palauttamista F1:een pitää harkita, jos niissä käytetään kestävän kehityksen mukaista polttoainetta.

https://www.is.fi/urheilu/art-2000011527059.html
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1683
Itse taas en näe ollenkaan järkeä siinä, että äänen vuoksi palattaisin menneiden vuosien tekniikkaan.
 

Bukko

mielikuvitusukko
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
4887
Sijainti
Salo/Espoo/Rooma
Olihan niissä sirkkeleissä oma fiiliksensä. Tuntui että nyt mennään. Nykyisillä tuntuu lussulta kurvailulta.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
943
Itse taas en näe ollenkaan järkeä siinä, että äänen vuoksi palattaisin menneiden vuosien tekniikkaan.
Jos F1-autoja ajatellaan puhtaasti urheiluvälineinä, niin kyllähän siinä voisi ollakin järkeä ihan jo senkin kannalta, että jättämällä hybridihommelit ja turbot pois saataisiin autoista selvästi nykyistä kevyempiä ja samalla pienempiä, millä olisi mitä todennäköisimmin hyviä vaikutuksia urheilun kannalta.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6277
Minä olen päässyt irti meluaddiktiosta. Mitä enemmän melua, sitä vähemmän tapahtuu renkaan ja radan välisellä kontaktialueella. Myös renkaiden natinan kuulemisessa on oma viehätyksensä, kun epätoivoisen lukkojarrutuksen kuulee kotikatsomossa asti. Toisaalta kisoissa saatettaisiin nähdä enemmän spinnejä ja ajovirheitä, jos koneen pitäisi kiertää 10 000 rpm että saa edes renkaat pyörimään. Nykyajan turbot ja vakiovälitteiset vaihdelaatikot ovat omanlaisena luistonesto.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
5186
Muistan, kun ekaa kertaa kuulin f1-auton. Taisi olla Jaquarin v10 ja sekin oli jo pettymys, kun ei oma pää irronnut heti harteiltaan korvien mukana. En tiedä, että mitä oikein odotin. Toki siinä oli iso ero siinäkin seuraaviin versioihin.

Itselle tänä päivänä aika se ja sama, jos kuskit vain pääsisivät ajamaan kisaa kunnolla mies miestä vastaan, eikä rengaslämpöjä etsien
 
Ylös