Riippuu miten Audi onnistuu moottorinsa kanssa. Jos motti onnistuu, ei este nykyisten kaltaisille suorituksille ole.Veikkaan kyllä että Cadillac ja Audi ovat yli kaksi sekuntia kärkeä perässä. Ihan Caterhamin kaltaiseen konttaukseen en kuitenkaan usko.
F1 owner Liberty Media's CEO Derek Chang: 'I think this brand is a very, very interesting brand for a lot of people here. We would love to have an American driver. We don't need an American driver to be successful and I think we've shown that. I think the star power of the existing set of drivers, team principles, that whole dynamic has been amazing for the sport and I think people have latched onto it.'
Muutama vuosi sitten yrittivät brändätä tallin venäläiseksi ja nyt ollaan hakemassa japanilaista identiteettiä.Kaudelle 2026 Tojotasta tulee pääsponsori Haasille.
tiimin nimi on TOYOTA GAZOO Racing Haas F1 Team, tuttavallisemmin TGR Haas F1 Team
Ko. on vain Kallen onnistumisesta Super Formula-sarjassa. Kalle kerää tammikuussa lisenssipojoja ajamalla Formula Regional Oceania-sarjaa, joka on TGR:n Uuden-Seelannin osaston tukema ja autoissa on Toyotan mylly.Toyotahan aloitti yhteistyön Haasin kanssa 2025, kun 2024 allekirjoitettu tekninen yhteistyösopimus ja TCP -ohjelma otettiin käyttöön. Siinä ovat mukana ainakin Ryō Hirakawa, Ritomo Miyata, Sho Tsuboi ja Kamui Kobayashi. Toyota TCP:n kautta kouluttanut väkeään F1 -toimintaa ja Haasin tiloihin Banburyyn on asennettu uusi simulattori. Veikkaan, että jatkossa Toyotan rooli tulee kasvamaan. Ainakin toistaiseksi Haasin ja Ferrarin moottorisopimus jatkaa. Ja kyllähän Rovanperän polku Toyotan F1:iin on kirjoitettu, jos vain muut tekijät pysyvät vauhdissa mukana. Haasiin kannalta on mukavaa, että Toyota erittäin varakas ja autot tahkoavat rahaa kassaan maallikolle järjettömiä määriä.
Kummasta Toyota sitten luopuisi WEC-tallista, Rallitallista vai molemmista, kuten vuosituhannen vaihteessa, kun tultiin F1:siin ihan keltanokkana.Kannattaisi ostaa talli pois nyt, kun sen saa halvalla; ehkä miljardilla dollarilla. Viiden vuoden päästä joutuu maksamaan kaksi tai kolme.
Toyotalla on varaa ajaa WRC, IMSAa plus muita amerikansarjoja, WEC:tä, F1, Cross Countrya...ainakin niin kauan, kun amerikkalaisille ainoa SUV-maasturi on Toyota Rav4, ainoa perinteinen henkilöauto on Toyota Camry ja ainoa keskikokoinen lava-auto on Toyota Tacoma. Ja sheikit ostava erämaat täyteen Land Cruiser 300:ia.Kummasta Toyota sitten luopuisi WEC-tallista, Rallitallista vai molemmista, kuten vuosituhannen vaihteessa, kun tultiin F1:siin ihan keltanokkana.
Viittasin kyssärilläni MM-sarjoihin, joita pyörittää TGR Europe-osasto. Toyota Gazoo Racing on kilpailuosasto, joka on jaettu vielä alaosastoihin.Toyotalla on varaa ajaa WRC, IMSAa plus muita amerikansarjoja, WEC:tä, F1, Cross Countrya...ainakin niin kauan, kun amerikkalaisille ainoa SUV-maasturi on Toyota Rav4, ainoa perinteinen henkilöauto on Toyota Camry ja ainoa keskikokoinen lava-auto on Toyota Tacoma. Ja sheikit ostava erämaat täyteen Land Cruiser 300:ia.
WEC:n Hypercar -luokkaan esitellään uusi kilpuri n. 13 tunnin päästä ja WEC:n LMGT3 -luokkaan tuleva kokonaan uusi Corolla GR GT3 esitellään Tokyn Auto Studio -näyttelyssä ensiviikolla, Dakarissa tammikuun alussa saa uusi Toyota DKR GR Hilux esikasteeseensa, WRC 2026 on uusi GR Yaris Rally1 jne....
Niin ainakaan nyt ei näy mitään merkkejä,että jostain vetäydyttäisiin. Päinvastoin panostuksia näytetään lisättävän.Viittasin kyssärilläni MM-sarjoihin, joita pyörittää TGR Europe-osasto. Toyota Gazoo Racing on kilpailuosasto, joka on jaettu vielä alaosastoihin.
TGR Europe: WRC, WEC, W2RC (Aavikkorallien mm-sarja)
TGR UK: Btcc
TGR Argentina: Turismo Carretera
TGR NZ: Formula Regional Ocenia
TGR Brasil: Stock Car Pro Series
Toyotan osia jälkimarkkinoilla myyvä TOM'S vastaa Japanin kilpailutoiminnasta ja Toyota Racing Development (TRD) USA:n kilpailutoiminnasta.