F1 vs MotoGp vs Ralli

Ganador

Banned
Liittynyt
17.3.2013
Viestit
389
MotoGp ei kiinnosta pätkääkään, ralli ehkä jonkun verran.
Kyllä se F1 on aina ollut ehdoton moottoriurheilun kuningaslaji itsellä, vaikka huonoon suuntaan tuokin koko ajan menee.
 
Viimeksi muokattu:

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Parhaimmillaan kyllä MotoGP:ssa oli seitsemällä mahikset sarjan voittoon.

Ja taistelu oli kovaa ja ajovirheitä tuli. Kuskin taidoilla oli merkitystä!
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5724
MotoGP on vähän samanlaisessa alennustilassa kuin WRC. Voittoihin kykeneviä talleja on vain pari ja kuskeja se 3-4. Sentään lähes joka vuosi mestaruudesta on taistellut ainakin pari eri valmistajaa, ettei kukaan ole voinut suvereenisti dominoida sarjaa.

Motojen hienous on se, että kärkikuskitkin tekevät edelleen jonkin verran virheitä. Harmillisesti se sitten johtaa melko usein myös luunmurtumiin tai muihin vakavampiin loukkaantumisiin, mikä kallistaa MM-taistoa vahvasti jollekin kantille. Pedrosa on kyllä ryssinyt viimeiset kymmenen vuotta MM-taistonsa niihin he-le-ve-tin kaatumisin.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
On kyllä hirveä sääli että MotoGP ja ralli ovat alennustilassa.

Muistan MotoGP:n kulta-ajat 90-luvun lopulta 2000-luvun alkuun.
Kyllä tarjosivat erittäin kovia kamppailuita.

Doohan vs Rossi

Rossi vs Gibernau.

Oli paljon parempaa viihdettäky nykyset formulat missä taas (Schumi) korjaan Vettel ajelee voitosta voittoon yksinäisessä ylhäisyydessä.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Mitä vittua sä sekoilet? Doohan ja Rossi ei ajanut yhtäkään GP.tä samaan aikaan MotoGP:ssä. Doohan ajoi 1999 kaksi GP:tä ja lopetti, kun Rossi tuli mukaan vasta seuraavalla kaudella.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Mitä te itse arvostatte eniten?

Itse näkisin et ykkönen on MotoGP. Senjälkeen tulee ralli.

Ennen vanhaan F1 oli kovassa huudossa. Ei liikaa maksukuskeja.

Jokatapauksessa sponsoreita tarvitaan vähän turhankin paljon.

Ykkösenä F1. B-ryhmän aikaan ralli oli kaikkein arvostettavin, silloin ralliautot hakkasivat suorituskyvyllä jopa F1:t, mutta nykyiset ralliautot on niin lussuja (nuhapumppumaiset +-300hv), ettei paljon jaksa naurattaa..

Moto GP on sitten kakkosena, ralli nykymuodossaan kolmantena.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Ykkösenä F1. B-ryhmän aikaan ralli oli kaikkein arvostettavin, silloin ralliautot hakkasivat suorituskyvyllä jopa F1:t, mutta nykyiset ralliautot on niin lussuja (nuhapumppumaiset +-300hv), ettei paljon jaksa naurattaa..

Moto GP on sitten kakkosena, ralli nykymuodossaan kolmantena.
Mitäs se Mika Häkkinen sanoikaan nyky-F1:stä:"Tietokoneet ratkasevat liikaa"
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Mitäs se Mika Häkkinen sanoikaan nyky-F1:stä:"Tietokoneet ratkasevat liikaa"
Joo, onhan tota elektroniikkahössötystä tullut omaankin makuun liikaa formulapuolellekin, mutta eivät sentään ole leikanneet tehoja 1/3:aan (kisatehot, aika-ajoissa valitettavasti laahataan kaukana turbo-ajoista) kuten rallissa lisäten samalla autojen painoa ison kassakaapin verran :yuck:

F1:sten kunniaksi todettakoon, että siellä ajaa tasokasta porukkaa. Kimi tietysti ennenkaikkea tämän hetken parhaana moottoriurheilijana nostaa tuota sarjan arvostustasoa. Rallihan on kuskipuolelta puhdas vitsi, ainoa joka Loebbin kykeni oikeasti haastamaan oli Grönholm ja nyt pelleilyä jatkaa sitten seuraava Ranskis.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Joo, onhan tota elektroniikkahössötystä tullut omaankin makuun liikaa formulapuolellekin, mutta eivät sentään ole leikanneet tehoja 1/3:aan (kisatehot, aika-ajoissa valitettavasti laahataan kaukana turbo-ajoista) kuten rallissa lisäten samalla autojen painoa ison kassakaapin verran :yuck:

F1:sten kunniaksi todettakoon, että siellä ajaa tasokasta porukkaa. Kimi tietysti ennenkaikkea tämän hetken parhaana moottoriurheilijana nostaa tuota sarjan arvostustasoa. Rallihan on kuskipuolelta puhdas vitsi, ainoa joka Loebbin kykeni oikeasti haastamaan oli Grönholm ja nyt pelleilyä jatkaa sitten seuraava Ranskis.
Ogier ei varmasti tule dominoimaan samalla tavalla kuin Loeb aikoinaan, koska Neuville kykenee voittamaan hänet jos Hyundai tekee hänelle kilpailukykyisen auton, koska Neuville on kuljettajana vähintään yhtä nopea kuin Ogier.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Joo, onhan tota elektroniikkahössötystä tullut omaankin makuun liikaa formulapuolellekin, mutta eivät sentään ole leikanneet tehoja 1/3:aan (kisatehot, aika-ajoissa valitettavasti laahataan kaukana turbo-ajoista) kuten rallissa lisäten samalla autojen painoa ison kassakaapin verran :yuck:

F1:sten kunniaksi todettakoon, että siellä ajaa tasokasta porukkaa. Kimi tietysti ennenkaikkea tämän hetken parhaana moottoriurheilijana nostaa tuota sarjan arvostustasoa. Rallihan on kuskipuolelta puhdas vitsi, ainoa joka Loebbin kykeni oikeasti haastamaan oli Grönholm ja nyt pelleilyä jatkaa sitten seuraava Ranskis.
Keke Rosbergin aikoina kai jopa kytkinä tarvittiin. Ja rattikin ja vaihdekeppi oli mitä oli.

Sillon ne kuskit todella hikoili kisan jälkeen.
 
Ylös