F2 & F3 - 2019 - Monza - Italia

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
8505
Kyllä siinä tarvitaan myös tallin halu ottaa kuski hommiin, enkä oikein pysty kuvittelemaan, että kumpikaan suomalaisista kelpaisi Premalle.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
788
Niko Karin tallikaveri Pedro Piquet on koko kauden ajellut hyvin ja pisteissä on kuudentena (90p.)
Karilla sijoitus 14. (15p.)
Kolmannella Trident-kuskilla Defrancescolla ei sitten pisteitä ole lainkaan, mikä on sinänsä lohdullista Karin kannalta.

Laaksosen tallikaverilla Lawsonilla sijoitus 11. (40p.)
Toisella, eli Verschoorilla sijoitus 12. (31 pistettä, joista 22 tuli nyt Monzasta)
Simolla itsellään on pisteitä kaksi ja sijoitus 21.

Ihan mutuilua, mutta tuntuu että F3:ssa on jopa tallin sisällä isoja eroja suorituskyvyn suhteen. Joissain talleissa autoissa on ihan eri teippaukset ja varmaan varakkaammilla kuskeilla paremmat mekaanikot ynnä muut työntekijät.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
996
Ihan mutuilua, mutta tuntuu että F3:ssa on jopa tallin sisällä isoja eroja suorituskyvyn suhteen. Joissain talleissa autoissa on ihan eri teippaukset ja varmaan varakkaammilla kuskeilla paremmat mekaanikot ynnä muut työntekijät.
Muna ja kana. Jotta voi menestyä noisa yksityyppiluokissa, kisainssin pitää olla kokenut ja pätevä = tietää arvonsa, kalliita. Toisaalta: kovat tyypit ei halua olla keskitasosuharin inssinä, siinä menee maine äkkiä.
Veikkaan, että kukaan todella kova kaveri ei enää suostuisi isosta rahastakaan noiden suomalaisten ratainssiksi.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3059
Sijainti
Helsinki
Onko kartingissa yhtään kovaa suomalaista tällä hetkellä?
16-vuotias Nikolas Pirttilahti oli kymmenes Alahärmässä ajetuissa MM-kisoissa. Hän oli viides tämän vuoden EM-sarjassa.
Paras oli Juho Valtanen, joka ajoi viidenneksi. Hän ajoi pronssille vuoden 2017 kisoissa, mutta hän on jo parikymppinen.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7135
16-vuotias Nikolas Pirttilahti oli kymmenes Alahärmässä ajetuissa MM-kisoissa. Hän oli viides tämän vuoden EM-sarjassa.
Paras oli Juho Valtanen, joka ajoi viidenneksi. Hän ajoi pronssille vuoden 2017 kisoissa, mutta hän on jo parikymppinen.
12-vuotias Tuukka Taponen on ollut otsikoissa ja pidetään jonkinlaisena lupauksena.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13080
Niko Karin tallikaveri Pedro Piquet on koko kauden ajellut hyvin ja pisteissä on kuudentena (90p.)
Karilla sijoitus 14. (15p.)
Kolmannella Trident-kuskilla Defrancescolla ei sitten pisteitä ole lainkaan, mikä on sinänsä lohdullista Karin kannalta.

Laaksosen tallikaverilla Lawsonilla sijoitus 11. (40p.)
Toisella, eli Verschoorilla sijoitus 12. (31 pistettä, joista 22 tuli nyt Monzasta)
Simolla itsellään on pisteitä kaksi ja sijoitus 21.

Ihan mutuilua, mutta tuntuu että F3:ssa on jopa tallin sisällä isoja eroja suorituskyvyn suhteen. Joissain talleissa autoissa on ihan eri teippaukset ja varmaan varakkaammilla kuskeilla paremmat mekaanikot ynnä muut työntekijät.
Etkä ainakaan välttämättä väärin mutuile jos mutuilet sinänsä lainkaan.

Span viikonloppuna Mika Salo tosiaan kommentoi kun vihdoin ja viimein Juusela malttoi puheripuliltaan mielensä antaa Salollekin puheenvuoron niin eräässä vaiheessa viikonloppuna noita F3:n nykyajojen hintoja suhteessa GP3-aikaan.

Nykyisin ne ovat nousseet kun aiemmin Pulkkisen Timpan aikoina nyrkkisääntö melkein nykyiseen aikaan asti on ollut se 60 000 euroa hintamaksu per startti ja siinä se on periaatteessa pysynyt edelleen, mutta ihan kärkitalleissa puhutaan 700 000-800 000 euron kausimaksusta jolloin tuo hintamaksu per startti on korkeammalla ja lähempänä nykyään jo F2:sta tai entistä GP2:sta ja tasoltaan samaa kuin Renault World Seriesissä tätä ennen.

Renaultin World Seriesissä hintamaksu per startti oli 75 000-80 000 kuten GP2:n tai F2:n ihan halvimmissa häntäpään talleissa tai alimman keskikastin talleissa hyvällä onnella ja muutoin GP2:ssa ja F2:ssa on ollut 100 000 euroa per startti ja kalleimmillaan on puhuttu toisesta sadasta tuhannesta eurosta per startti.

Pulkkisen sanojen mukaan kun GP3 oli 60 000 euroa per startti ja GP2 100 000 euroa per startti ja Renault World Seriesin tulikin jo mainittua hinnaltaan tuossa ylempänä.

Kaikkein varakkaimilla maksukuljettajilla F3:ssa puhutaan tai puhuttiin ainakin Salon kommenttien mukaan miljoonasta kauteen ja F2:ssa jo parista tai useammasta miljoonasta kauteen.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös