F2 & F3 - 2019 - Sotši Autodrom - Venäjä

Ronnie James

Active member
Liittynyt
25.11.2018
Viestit
32
Hyvin toi David Schumacherin sedän poika ajelee tällä hetkellä. Vaan kestääkö kumit?
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
798
Eipä tullu Armstrongille mitään sanktiota kun ajoi kakkosmutkan pari kertaa leveäksi, eikä kiertänyt muovitötsiä :doubtful:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13146
Kari kyllä ajoi eilen kyllä uransa puolesta tiukassa paikassa hyvän sijoituksen.

On tosin paha sanoa, että riittääkö se uran jatkon kannalta sinänsä pidemmän päälle.

Ensi kaudella joko F3:ssa tai F2:ssa on vain kerta kaikkiaan onnistuttava.

Varsinkin jos vielä F3:ssa jatkaa.

F2:ssa epäonnistuakin vielä ehkä saa jos muuten menee vaikka kauden ensimmäinen puolisko mahtavasti tai todella hyvin jolloin voi edes vedota aiempien kisojen olleen todella vain pelkkää kokeilua epäonnistumisineen.

Muussa tapauksessa ei välttämättä paljon auta jos ei heti alkuun tulisi tuloksia vaikka muutoin niitä sitten loppukaudesta ensi vuonna F2:ssa tulisi liukuhihnalta käsin.

F2 on myös kyllä aikamoinen riski ja välttämättä ei auta edes totutteluvuoteen vetoaminen kun ajoja on jo aikaisemmin.

Ilman niitä Kari ei ehkä olisi ihan niin pahassa raossa kuin mitä usein luullaan tai on sanottu.

Tänä vuonna onkin sitten vaivannut ainakin viimeistään Span kisasta eteenpäin Mika Salonkin selvityksen mukaan syyt tosiaan Karin tottumattomuudesta tämän kauden F3:n autoon suhteessa viime vuoden GP3-autoon syistä joita olen jo sanonut Span kisatoikissa.

Toisaalta Karin ongelmana on ollut syiden selvittyäkin syy, että hän ehkä on ja myös on ollut välillä aivan liian turhankin hyökkäävä ajoissaan varsinkin nyt kun auton ongelmat ovat mitä ilmeisimmin jo selvinneet ja ensi kaudeksi nykyisen tallin on saatava selvitettyä rengaskulumisensa ongelmat perusteellisesti tai sitten tallinvaihto paremman auton suhteessa renkaisiin ja niiden järkevään kulutukseen omaavaan talliin ainakin F3:ssa jatkettaessa on pakko.

F2 onkin sitten arpapeliä kun ei voi varmasti tietää eri voimasuhteita niin tarkkaan kuin mitä F3:ssa voi tai on voinut tietää.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2534
Ja ens kaudella Formula E. Eikös tuo ole vähintään askel alaspäin?
Kaipa hän jatkaa myös WEC-sarjassa. Kolmannen kauden F2-mestarina suorituksella ei ole mitään arvoa F1-mahdollisuuksia ajatellen varsinkaan kun viime kauden top 5:stä kaikki muut olivat nyt poissa. Melkein olisi tuossa vaiheessa jo parempi olla voittamatta mestaruutta, jotta voisi jatkaa F2-kisailua. Ehkä hän olisi voinut päästä Toro Rossolle Red Bullin "juniorina" mikäli Gasly olisi romahtanut alennuksensa jälkeen. Red Bullilla on jo nyt kolme kykenevää kuljettajaa STR:n kahdelle penkille, joten heillä ei ole tarvetta paniikkisiirroille vaikka junnuakatemiasta ei olekaan ketään nousemassa tarjolle.

P.S. Onhan sitten älykästä lainata kahden jättikuvan viestiä suhteellisen turhan onelinerin heittämiseksi...
 
Viimeksi muokattu:

Ronnie James

Active member
Liittynyt
25.11.2018
Viestit
32
Kaipa hän jatkaa myös WEC-sarjassa. Kolmannen kauden F2-mestarina suorituksella ei ole mitään arvoa F1-mahdollisuuksia ajatellen varsinkaan kun viime kauden top 5:stä kaikki muut olivat nyt poissa. Melkein olisi tuossa vaiheessa jo parempi olla voittamatta mestaruutta, jotta voisi jatkaa F2-kisailua. Ehkä hän olisi voinut päästä Toro Rossolle Red Bullin "juniorina" mikäli Gasly olisi romahtanut alennuksensa jälkeen. Red Bullilla on jo nyt kolme kykenevää kuljettajaa STR:n kahdelle penkille, joten heillä ei ole tarvetta paniikkisiirroille vaikka junnuakatemiasta ei olekaan ketään nousemassa tarjolle.

P.S. Onhan sitten älykästä lainata kahden jättikuvan viestiä suhteellisen turhan onelinerin heittämiseksi...
Sori! En olen kovin hyvä näissä keskustelupalstoissa. Otan opikseni.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
798
Eipä tullu Armstrongille mitään sanktiota kun ajoi kakkosmutkan pari kertaa leveäksi, eikä kiertänyt muovitötsiä :doubtful:
Daruvala sai äsken 5 sekunnin rangaistuksen samasta virheestä. Mies ajaa sijoilla ynnä muut. Armstrong voitti ja nousi vieläpä pisteissä kolmoseksi.

Edit: asia on sikäli myös merkityksellinen, että Vips ei saa nyt tarvittavia superlisenssipisteitä kasaan. Toki itseppähän mies mokasi, kun ajoi Lundgaardin hanuriin.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13146
Tässä ajatuksia päätöskisasta F3:n suhteen:

Mestari Shwartzman

Robert Shwartzman tosiaan oli tällä kaudella aluksi jossain määrin verraten näkymättömän oloinen, mutta ehdottomasti kauden edetessä kauden nimi, ansaitsi mestaruuden ja josta ilman ihmeitä kuullaan vielä ylemmissäkin luokissa kenties seuraavana Venäjän lahjakkaimpana kuljettajana.

Päätöskisa tuttua Sotshia luokasta riippumatta

Verraten tylsä kisa joskin muutama hyvä ohitus nähtiin muuten melko tiiviissä, mutta silti etäälle ajoittain karanneessa keskikastissakin.

Verschoorilla ja Tsunodalla aikamoista tiimiradioon sanomista.

Ilman Tsunodan erittäin ymmärrettävää murhetta hyviltä sijoilta olisi voinut jo luulla, että olisikohan ollut jo parempi rauhoittua kun mentiin niin lamaannuttavan raivokkaaseen olotilaan kun mentiin.

Verschoorin osuus meni sitten enemmän kisa-ajon piikkiin kun ajoittain tosiaan noilla tiimiradion miehillä ei ainakaan nykyään tunnu pelaavan tuo ajorytmin tajuaminen kovinkaan hyvin.

Samanlaista se on isommissa luokissakin aina kuninkuusluokkaa myöten.

Ajatuksia kaudesta ja suomalaisista

Muutoin oli kyllä hyvä debyyttikausi F3:siin uutena luokkana GP3:n perillisenä ja uutta kauttakin odottaa innokkaammin kun loppuhetkien GP3:een vertaa.

Suomalaisille tosin erittäin synkkä kausi vaikka miten positiivisena sen olisi voinut yrittääkin kääntää.

Ainoa harmi tosin olisi ollut vain se, että ne Salon Span kommentit olisivat saaneet tulla paljon aikaisemmin kauden aikana lähetyksissä ilmi kuin mitä tuli niin ehkä Niko Karin ajoittain erittäin rankkakin syyttely olisi jäänyt vähemmälle kuin mitä jäi.

Vaikka ei Kari kyllä aivan täysin syytönkään huonoon kauteen sikäli ollut kun ongelmien sitten selvittyä tuntui jääneen jonkinlainen itsepäisyys päälle ajotavan osalta.

Kari on tosin nuori kuljettaja ja se onkin onni koska vanhempana kuljettajana kiitos nykypäivän ikärasismin saattaisi ura tyssätä jopa jo tähän kauteen.

Ensi kaudella hommien vain pitää onnistua periaatteessa luokasta riippumatta, mutta varsinkin F3:een jäädessä pitää onnistua kun F2:ssa on mahdollisen mahtavan alkukauden muodossa pienen pieni vara vielä epäonnistua loppukaudesta silloin kun kausi vain olisi muutoin riittävän kilpailukykyinen.

Laaksosen Simolla ajoittain tuntui menevän jopa Kariakin huonommin radalla, mutta ilmeisesti jäi jotenkin huomion varjoisammalle puolelle niin ei ihan liikaa kritiikkiä saanut.

Parantaa tosin hänenkin pitää jatkoa ajatellen.

Ensi vuosi kenties tätäkin kautta parempi?

Muutoin ensi vuonna onkin paljon mielenkiintoisia nimiä kun on Daruvala, Armstrong, Vips ja Tsunoda joita tällä kaudella on melko paljon tullut seurattua.

Ja ensi kaudella pitää vain toivoa paljon rengasystävällisempiä autoja ihan jokaiselle kuljettajalle kun tämä kausi uuden kisaluokan oppivuotena pilasi Karin lisäksi ainakin 2-3 muun kuljettajan kauden oikeastaan kokonaan.:(
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3225
Sijainti
Helsinki
De Vries liittyy Leimerin ja Valsechhin seuraan kuljettajina, jotka eivät mestaruudesta huolimatta saa kisakuskin paikkaa F1:ssä.

GP2/F2-mestareista suurin osa ajaa eri GT/Proto-luokissa ja Valsecchi kommentoi F2-lähetykisä. Myös WTCC-sarjan yhteydessä ajetun F2-luokan mestareistä ei tullut F1-tason kuljettajia. Alkuperäisen, vuosina 1967-85 sarjan mestareista jokainen pääsi ajamaan F1-kilpailuja.

Tuskin kilpailun tasoon vaikuttaisi, mikäli F2-mestarille olisi tarjolla automaattinen F1-paikka.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
139
Tässä ajatuksia päätöskisasta F3:n suhteen:


Ainoa harmi tosin olisi ollut vain se, että ne Salon Span kommentit olisivat saaneet tulla paljon aikaisemmin kauden aikana lähetyksissä ilmi kuin mitä tuli niin ehkä Niko Karin ajoittain erittäin rankkakin syyttely olisi jäänyt vähemmälle kuin mitä jäi.
Voisitko täsmentää mitä tarkoitat?
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Yleensä ainakin on ollut.

Mielenkiintoista ja mukavaa niin jos ei olisi.
Höpsistä. Formula E:ssä mukana isoja autovalmistajia ja kuljettajille maksetaan palkkaa. Formula kakkosista joutuu maksamaan monta miljoonaa per kausi.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
798
Höpsistä. Formula E:ssä mukana isoja autovalmistajia ja kuljettajille maksetaan palkkaa. Formula kakkosista joutuu maksamaan monta miljoonaa per kausi.
Ehkä tuolta kantilta joo.

Perus formulafanille sähköautot ovat kuitenkin aika noloja vielä.
 
Ylös