f2006

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Eli verrarin ensivuoden malli esitellään jo tammikuussa.

Itse odotan että ferrari onnistuu tekemään hyvän ja nopean auton, mutten usko että sieltä tulee mitään ylivoimaista kalustoa.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
NiPzyyZ sanoi:
Eli verrarin ensivuoden malli esitellään jo tammikuussa.

Itse odotan että ferrari onnistuu tekemään hyvän ja nopean auton, mutten usko että sieltä tulee mitään ylivoimaista kalustoa.
Äläs aliarvioi Ferkkua. :thumbdown :thumbdown
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Joni sanoi:
Äläs aliarvioi Ferkkua. :thumbdown :thumbdown
Tuo lähinnä siks että uskon että mäkki onnistuu ainakin saamaan ulos hyvän paketin ja samoin rellu. :)
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Onkos tuossa mallissa enää yhtään Rory Byrnen kättenjälkeä vai pelkkää Aldo Costaa?
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Byrne vedettiin takaisin kunnon hommiin kun f2005 oli melkoisen epäonnistunut tekele. Oma veikkaukseni on, että Ferrari on taas ensi vuonna kisaamassa ehdottomasti voitoista. Tosin Rubensin poistuminen voi olla pieni haitta.

Rengaspuolella tilanne varmaan tasoittuu myös.
 

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
f2005:stä ei ole suunta kuin ylöspäin, joten voittaja-auto f2006 tulee olemaan. :ahem:
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Siis eikö Ferrarille ole jo jonkin aikaa ollut kaksi autonsuunnitteluvaihetta, joka toinen vuosi saman tiimin jälki tulee radalle? Eli 2003 ja 2005 olis ollu vähän kehnompia ja parillisina vuosina Byrnen autot ollu nopeita.
 

mrj-fin

Banned
Liittynyt
5.6.2005
Viestit
179
Sijainti
Helsinki
Tulis nyt edes vaan(vihdoinkin) semmoinen kalusto, jolla saadaan ne kaikki kisat voitettua. Tekis kyllä hyvää....... :alppu:
 

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
Orava sanoi:
Mielestäni kaudet 1980 ja 1991-93 sujuivat Ferrarilla päättynyttä kautta heikommin. Saatan toki edustaa harvinaista mielipidettä. :rolleyes:
Mutta ei kaudesta 2005 ole silti kuin suunta ylöspäin, oli heikompia kausia tai ei. :D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mity sanoi:
Mutta ei kaudesta 2005 ole silti kuin suunta ylöspäin, oli heikompia kausia tai ei. :D
Kyllä kolmannesta sijasta on enemmän tilaa vajota alemmas kuin nousta ylemmäs. Moottorisääntömullistuksessa kaikki on mahdollista, ja Bridgestonen renkaan hyvyydestä on myös paljon kiinni Ferrarinkin menestys. Tämän kauden valossa pahin kilpailija, eli Toyota tosin sekin ajaa Brisukoilla ensi vuonna, joten ehkä se on ensi kaudella pienempi uhka.

McLaren sentään vajosi 2004 viidenneksi, ja sai käyttöönsä perjantaitestaajan. Ferrari vajosi kuitenkin vähemmän.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
mrj-fin sanoi:
Tulis nyt edes vaan(vihdoinkin) semmoinen kalusto, jolla saadaan ne kaikki kisat voitettua. Tekis kyllä hyvää....... :alppu:
Et varmaan oo tosissasi...
Joku taisi epailla, etta Ferrarin kehitys menisi alaspain Massan tulon myota.Olen ehdottomasti erimielta, Massa voi tuoda tiimiin pirteytta ja onhan han ollut jo jonkin aikaa tiimin testikuski.

edit: McLaren tulee olemaan pohjalla uusien moottoreidensa kanssa. Valitettavasti. Offtopic.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
arzipuppy sanoi:
Et varmaan oo tosissasi...
Joku taisi epailla, etta Ferrarin kehitys menisi alaspain Massan tulon myota.Olen ehdottomasti erimielta, Massa voi tuoda tiimiin pirteytta ja onhan han ollut jo jonkin aikaa tiimin testikuski.

edit: McLaren tulee olemaan pohjalla uusien moottoreidensa kanssa. Valitettavasti. Offtopic.
Vertaisin Ferrarin tilannette Mäkin kauden 2003 loppuun. Uutta mullistavaa tykkiä kasataan epätoivoisesti seuraavalle kaudelle, mutta kaikki ei menekkään niin nopeasti kuin pitäisi. Luultavasti Ferrarille välivuosi edessä aivan terävimmästä kärjestä.

Larenilla taas auto/aerodynamiikka oli tällä kaudellapelottavan hyvin kohdallaan. Moottorin kasaamiseen jää näin toivottavasti enemmän aikaa ja luotettavuutta pystyttäisiin parantamaan ainakin 50%. Se luultavasti riittäisi mestaruuteen. :thumbup:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
vermula sanoi:
Siis eikö Ferrarille ole jo jonkin aikaa ollut kaksi autonsuunnitteluvaihetta, joka toinen vuosi saman tiimin jälki tulee radalle?
Ettet nyt sekoittaisi Benettoniin/Renaultiin?
 

Makkonen

Guest
Autourheilun kuninkuusluokka formula ykköset on saamassa ensi kaudeksi uudentyyppisen aika-ajosysteemin. Myös renkaiden vaihdot palaavat F1-kisoihin muutamien tallien vastustuksesta huolimatta.

Kansainvälisen autoliitto FIA:n tiedottaja kertoi maanantaina, että sarjassa mukana olevien kymmenen tallin kanssa on päästy sopimukseen tulevan kauden sääntömuutoksista.

Aika-ajo muuttuu kolmivaiheiseksi siten, että varttitunnin ajon jälkeen viisi heikointa kuljettajaa tippuu pois. Toisen varttitunnin ajon jälkeen pudotetaan toiset viisi kuljettajaa. Loput kymmenen parasta kuljettajaa ratkaisevat paalupaikan kohtalon 20 minuutin mittaisessa aika-ajon päätösosiossa.

Maanantaina sovittuihin asioihin lukeutui myös renkaidenvaihtojen paluu kisoihin ensi kaudesta lähtien.

FIA:n ehdotus uusitusta takasiivestä sai kannatusta. Sen käyttöönottoa suunniteltiin kaudeksi 2007. Tallit haluavat vielä tutkia uuden takasiiven käyttöä teknisen puolen osastojensa kanssa.

(MTV3-Reuters)
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
JayR sanoi:
Autourheilun kuninkuusluokka formula ykköset on saamassa ensi kaudeksi uudentyyppisen aika-ajosysteemin. Myös renkaiden vaihdot palaavat F1-kisoihin muutamien tallien vastustuksesta huolimatta.

Kansainvälisen autoliitto FIA:n tiedottaja kertoi maanantaina, että sarjassa mukana olevien kymmenen tallin kanssa on päästy sopimukseen tulevan kauden sääntömuutoksista.

Aika-ajo muuttuu kolmivaiheiseksi siten, että varttitunnin ajon jälkeen viisi heikointa kuljettajaa tippuu pois. Toisen varttitunnin ajon jälkeen pudotetaan toiset viisi kuljettajaa. Loput kymmenen parasta kuljettajaa ratkaisevat paalupaikan kohtalon 20 minuutin mittaisessa aika-ajon päätösosiossa.

Maanantaina sovittuihin asioihin lukeutui myös renkaidenvaihtojen paluu kisoihin ensi kaudesta lähtien.

FIA:n ehdotus uusitusta takasiivestä sai kannatusta. Sen käyttöönottoa suunniteltiin kaudeksi 2007. Tallit haluavat vielä tutkia uuden takasiiven käyttöä teknisen puolen osastojensa kanssa.

(MTV3-Reuters)

Tiedossa on siis tylsempiä kisoja, nopeimmat lähtevät aina kärjestä ja kaikilla toimivat renkaat sen 15-20 kierrosta ennen niiden vaihtoa. Kisat ratkaistaan varikolla eikä Suzukan tapaisia loppuhuipennuksia tulla näkemään.
 

Makkonen

Guest
Felix sanoi:
Tiedossa on siis tylsempiä kisoja, nopeimmat lähtevät aina kärjestä ja kaikilla toimivat renkaat sen 15-20 kierrosta ennen niiden vaihtoa. Kisat ratkaistaan varikolla eikä Suzukan tapaisia loppuhuipennuksia tulla näkemään.
Vähän samaa asiaa pelkään, että näin tulee käymään. Toivottavsti ei kuitenkaan niin kävis.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Mity sanoi:
Väärin, se välivuosi oli jo 2005 l. takana päin.
Perustele hieman tuota kantaasi. Mun mielestä ainakin Ferrarin aerodynamiikka ja auto on aika pahasti jäljessä huipputiimejä juuri nyt ja uusia osaajia etsitään markkinoilta. En oikeen usko, että pystyisivät nopeasti kehittämään jotain radikaalia päihittääkseen Rellun ja Larenin. Larenilla meni auton täysuudistuksen kanssa pari vuotta, samoin kuin Rellullakin. Toyotan ja Barrin kanssakin voi tulla tiukkaa ensi kaudella, jos edelleen pystyvät kehittymään.

Renkaidenvaihdon tullessa takaisin voisi tietenkin autolla, joka syö renkaita mielettömästi, ehkä pärjätäkin. Siinä olis pientä toivonkipinää. Tarkkaillaan tilannetta. :eek:
 
Ylös