Joo, mutta harva meista haluaa vetaa puolia kateisvarannoistaan pontosta alas kun valinnan hetki koittaa.Oletko nyt ihan tosissaan? Kun Fernandon sopimus Ferrarin kanssa päättyy, niin hän voi mennä minne itse haluaa. Piste.
Moisella väitteellä ei ole kuitenkaan minkäänlaista katetta. Ellei Badoerin ja Fisichellan joutsenlauluja lasketa, edellinen F1-uransa Ferrarilla päättänyt kuski on Mario Andretti vuodelta 1982. Ja muu urahan ei siihen vielä päättynyt. Massan tapauksessa toki saattaa käydä niin, ettei F1-paikkaa muualta enää löydy.Joo, sanoisin etta sopimuksellisin keinoin pyrkivat pitamaan huolen tasta. Ferrari on jo pitkaan toistanut viestia siita miten F1:ssa parhaat kuskit tulevat talliin paattamaan uransa.
Pelkkää spekulointia. Toki Ferrari voi maksaa Alonson pysymään hetken poissa kuten Kimille teki, mutta on ne asianajajat Alonsonkin puolelta sopimusta tarkistamassa. Ei Fernando mihin tahansa suostu. (Ja sen 10% maksaisi takaisin tietysti joku sponsori, joten se ei olisi mikään ongelma.)Alonson kanssa Ferrarilla on nyt ennatyspitka sopimus ja nain ollen kuskin kontrollointi on mennyt asteen verran eteenpain. Alonson muuallajatkamisten paattamiseksi on rajattomasti keinoja. Ensimmainen idea joka tulee mieleen voisi olla esimerkiksi pykala joka velvoittaisi hanet maksamaan 10% sopimuksen aikaisista tuloistaan takaisin Ferrarille, mikali siirtyisi myohemmin kilpailevan tallin leipiin. Asianajajien mielikuvitus on tassa vain rajana.
Mitä sä horiset? Kun sopimus päättyy, niin ei Fernando mitään rahoja joudu maksamaan Ferrarille.Joo, mutta harva meista haluaa vetaa puolia kateisvarannoistaan pontosta alas kun valinnan hetki koittaa.
:wall::wall: Kimin sopimus loppui ennen kuin sen oikeasti piti, niin sen takia oli näitä pykäliä. Schumi olisi halutessaan voinut mennä ajamaan muualle vuoden 2006 jälkeen. Sä saat kuulostamaan ihan kuin F1 kuskit olisivat orjia.@WebSlave: Jos ennatyspitkan ja oletettavasti ennatysrahakkaan sopimuksen allekirjoittamisessa ei ole mitaan jarkea niin sitten ei ole hitto vie missaan.
@ToXiCiTy: Fernandon edeltajat kohtasivat naita rajoittavia pykalia ja sakkoja. Ennen oli ennen ja nyt on nyt, eli homma on varmasti kehittynyt eteenpain.
Totta kai siinä on järkeä, mutta ei ehdoitta. Ferrari halusi Alonson (ja Santanderin rahat), joten Alonsolla oli hyvät neuvotteluasemat.@WebSlave: Jos ennatyspitkan ja oletettavasti ennatysrahakkaan sopimuksen allekirjoittamisessa ei ole mitaan jarkea niin sitten ei ole hitto vie missaan.
Eikö Schumin ja Kiminkin palkat tulleet Shelliltä ja Marlborolta? Ei ole uutta, että sponssit maksaa liksat.Totta kai siinä on järkeä, mutta ei ehdoitta. Ferrari halusi Alonson (ja Santanderin rahat), joten Alonsolla oli hyvät neuvotteluasemat.
Sitä paitsi vaikkei sitä virallisesti olekaan sanottu, niin minä arvelen että leijonanosa Alonson palkasta, ellei sitten koko palkka tulee Santanderilta eikä Ferrarilta.
Todennäköisesti Marlborolta, joka on aikaisemminkin palkat maksanut.Eikö Schumin ja Kiminkin palkat tulleet Shelliltä ja Marlborolta? Ei ole uutta, että sponssit maksaa liksat.
Mun käsityksen mukaan Marlboro myy eteenpäin sponssi paikkoja Ferrarin autoon. Hyvä bisnes, kun eivät enää saa omia logoja näyttää autoissa. Marlboro ja Ferrari yhdistelmä on niin juurtunut fanien päähän, että logojen näkyminen ei ole enää edes tarpeellista.Todennäköisesti Marlborolta, joka on aikaisemminkin palkat maksanut.
Menee enemmän Ferrari-ketjun asiaan, mutta YallaF1 kertoo, että Marlboro säilyy edelleen pääsponsorina (rahallisesti), vaikka brändi pudotetaankin tiimin nimestä. Ja että "Marlboro on perinteisesti maksanut kuskien palkat".
Mutta minä siis vähän epäilen tuota Alonson kohdalla.
Tämä ei tietysti enää varsinaisesti liity tämän ketjun aiheeseen mutta kävi kiinnostamaan että miten tuo kuvio käytännössä toimii? Vetääkö Marlboro siitä siivun välistä vai miten tuo menee?Mun käsityksen mukaan Marlboro myy eteenpäin sponssi paikkoja Ferrarin autoon. Hyvä bisnes, kun eivät enää saa omia logoja näyttää autoissa.
Ainoastaan siinä tapauksessa kun faniksi lasketaan erittäin tarkkaan F1'siä seuraavat. Olisikohan edes 1 % F1'ä seuraavista. Suurimmalla osalla katsojista ei ollut aavistustakaan edes Ferrarissa olleen viivakoodin merkityksestä.Marlboro ja Ferrari yhdistelmä on niin juurtunut fanien päähän, että logojen näkyminen ei ole enää edes tarpeellista.
False . Itse en nuorempana ollut milään mittayksiköllä kova formulafani , mutta aina muistin yhdistelmän mallu ja ferrari ( jo ennen ku aloin röökaamaan ) ja ja valehtelematta voisin sanoa , että ainakin omasta ikäryhmästä suurinosa muistaa .Ainoastaan siinä tapauksessa kun faniksi lasketaan erittäin tarkkaan F1'siä seuraavat. Olisikohan edes 1 % F1'ä seuraavista. Suurimmalla osalla katsojista ei ollut aavistustakaan edes Ferrarissa olleen viivakoodin merkityksestä.
Ja sitten on niitä, jotka muistavat että Marlboro ja Mclaren kuuluivat yhteen, auto jopa näytti 20-vuotta Marlboro tupakka-askilta.False . Itse en nuorempana ollut milään mittayksiköllä kova formulafani , mutta aina muistin yhdistelmän mallu ja ferrari ( jo ennen ku aloin röökaamaan ) ja ja valehtelematta voisin sanoa , että ainakin omasta ikäryhmästä suurinosa muistaa .
Toi o nii totta !! En tiedä itse et kumpaanko enemmän yhdistäisin mallun. Nykyään toki Ferrariin, mutta kyllä se mäkki sillon aikoinaan pääsi piirtymään aika vahvasti verkkokalvoon malboron mainoksena. Vai oliko se mallu mainos mäkissä ? Melkein voisin hatusta heittää et jopa suurempi osa hiemankii vanhemmista ihmisistä yhdistää mäkin ja mallun ennemmin kuin ferrariin kyseisen röökin. Pitäneen lähteä tekemään tutkimuksia torille !Ja sitten on niitä, jotka muistavat että Marlboro ja Mclaren kuuluivat yhteen, auto jopa näytti 20-vuotta Marlboro tupakka-askilta.
Mies juuri eronnut vaimostaan, niin ymmärtäähän sen, että ei oikein toimittajien kysymykset kiinnosta. Ajamiseen jos vaikuttaa, niin sit voi kritisoida.http://racingnewsflash.com/fi/content/alonson-t%C3%B6yke%C3%A4-k%C3%A4yt%C3%B6s-tuomittu-laajasti-sulkeutunut-k%C3%A4rttyis%C3%A4-synkk%C3%A4
O-Ou. Alonso alkaa muistuttaa Räikköstä.
Vai...
Ollaanko Alonson sopparia lyhentämässä?