JPP
as Quo as possible
Jotenkin mulla on sellainen fiilis, että ei siellä kisassa edes satanut. Hieno keli oli koko ajan. Alonson häikäisevä ajosuoritus vaan sai aurinkoisen sään näyttämään sumppuisen nihkeältä. :doubtful:
Niin, enpä ainakaan nähnyt muuta kuin ajamalla hävityn mestaruuskamppailun Lotuksen tasoisella autolla. Mahdollisuuksia oli ratkoa titteli MSH94/97 tyylillä myös, mut eipä koko kautena esiintynyt merkkejä siitä. Protestejakaan ei kuulunut, joten tuntuu että häviämään opettelun neuvomiset kannattaisi suunnata johonkin muualle nyt, kuin Ferrarin tiimiin....Alonson häikäisevä ajosuoritus vaan sai aurinkoisen sään näyttämään sumppuisen nihkeältä. :doubtful:
Kyllä tämä minun mielestäni huonon häviämisen puolelle menee:Niin, enpä ainakaan nähnyt muuta kuin ajamalla hävityn mestaruuskamppailun Lotuksen tasoisella autolla. Mahdollisuuksia oli ratkoa titteli MSH94/97 tyylillä myös, mut eipä koko kautena esiintynyt merkkejä siitä. Protestejakaan ei kuulunut, joten tuntuu että häviämään opettelun neuvomiset kannattaisi suunnata johonkin muualle nyt, kuin Ferrarin tiimiin.
Ei sillä, en itsekään perusta makaronista muuten kuin lautasella.
LinkkiMe emme saavuttaneet kaudella eniten pisteitä, mutta voitimme monta muuta asiaa, kuten kaikkien kunnioituksen. Fanit ja kollegat ovat yksimielisiä siitä, kuka oli paras tänä vuonna. Olen ylpeä työstä, jota tein.
Näin se on. Alonson hype tällä kaudella rakentuu kauden ensimmäisen puoliskon varaan lähes täysin, sekä Valencian kisaan. (Melko oikeutetusti tosin, itsekin pidän tätä Alonson parhaana kautena, kuten olen monta kertaa tänä vuonna sanonut.) Valenicassa tosin Alonso mielestäni oli onnekas, ei ainoastaan muiden keskeyttäessä edeltä, vaan ennen kaikkea siksi että teki todella rohkeita ohituksia/tilanteita jotka olisivat voineet lopettaa Alonson kisan aika helposti, kuten Hamiltonille sitten kävikin. Mielestäni se ei ole niin, että ottamalla riskiä tullaan sankariksi jos se onnistuu, vaan itse puntaroin myös sitä kuinka järkeviä riskejä kuljettaja ottaa. Tämähän kostautui mm. Japanissa.Alonso ei loppukaudesta ollut samalla tasolla kuin alkukaudesta.
Fernando "ihmemies" Alonso.– Me emme saavuttaneet kaudella eniten pisteitä, mutta voitimme monta muuta asiaa, kuten kaikkien kunnioituksen. Fanit ja kollegat ovat yksimielisiä siitä, kuka oli paras tänä vuonna. Olen ylpeä työstä, jota tein.
.
.
.
Jälleen kerran teimme virheetöntä työtä sijoittuen palkintopallille neljännestä lähtörivissä tuottaen jälleen yhden pienen sunnuntai-ihmeen, Alonso linjasi.
Kukaan ei kommentin tai muun sanahelinän takia keskeyttämään ole joutunut...no joltakulta lähtee kirjoitusoikeudet aina välillä.
Mutta siitä kai tuossa oli kyse. Eli miten käyttäydytään autosta poistuessa tappion hetkellä, ei siitä miten tappio auton ratissa otetaan vastaan.Kukaan ei kommentin tai muun sanahelinän takia keskeyttämään ole joutunut...no joltakulta lähtee kirjoitusoikeudet aina välillä.
Olisiko ollut mahdollista, että auton kehitysosat eivät sopineetkaan Alonsolle, mutta Massalle sopivatkin? Tämä jaksaa aina huvittaa, kun Alonson vauhti muutuu negatiiviseksi, vika on miehessä, mutta kun Alonson vauhti kasvaa, syy onkin autossa. Massa ja Alonso parhaimmillaan ovat lähes yhtä nopeita (itse pidän Massaa jopa nopeampana), mutta jälkimmäinen saa niitä nopeita päiviä vuosien mittaan vaan enemmän.Kaipa tuolla Ferrarilla/Alonsolla Italiassa on kovat paineet saada tulosta. En tiedä keneenkä tuollaiset höpötykset uppoaa?
Alonso ei loppukaudesta ollut samalla tasolla kuin alkukaudesta. Ja Vettelillä sekä erityisesti Hamiltonilla oli enemmän nollakisoja.
Aika narsistisia lausuntoja. :nope:
Nyt on Domenicali ihan hakoteillä. Ilmeisesti on täysin unohtunut Vettelin ja Hamiltonin epäonni, ja olihan sitä muillakin. Mutta jos nyt verrataan suoraan Vetteliin, niin Vettel keskeytti kaksi kertaa tekniseen vikaan, joista toinen johtoasemasta. Lisäksi Vettel kärsi aika paljon Abu Dhabin aika-ajorangaistuksesta ja viimeisen kisan kolarista. Loppujen lopuksi Vettel kyllä menetti enemmän pisteitä kuin Alonso epäonnen vuoksi (epäonni = negatiiviset seikat joihin ei itse voi vaikuttaa).Domenikaaliakin alkaa kyrsimään kakkossijat. Hirveää selittelyä
"- Katsokaa faktoja. Nolla pistettä kahdesta kisasta, joten olemme tehneet kaikkemme 18 kisassa. Muilla oli 20 kisaa, ja pisteet 20 kisasta. Nämä ovat faktoja, eivät pelkkiä sanoja, Domenicali selitteli.
IL "
Alonson selitykset hitaasta autosta ja maksimaalisista suorituksistaan ei ole muuta kuin itsensä psyykkausta. Valitettavasti siihen taitaa uskoa aika moni muukin kuin hän itse.
Miksi tuon toxicityn kommentti poistettiin?Kimi Kimi kimi Kimi. Eikö sulla muuta ole? Kimi-fanit sitä, Kimi-fanit tätä.Pelle!
Ite poistin.Paska viesti.Miksi tuon toxicityn kommentti poistettiin?
Vipin hankkineet hahmot voivat itse poistaa viestejänsä ns. jälkiä jättämättä. Paitsi jos joku ehtii lainata sitä, niin jälki jää.Miksi tuon toxicityn kommentti poistettiin?
Tulosten teko ei ole Alonsosta kiinni, teki sen mihin tuolla kalustolla oli edelletykset ja yli sen.Kaipa tuolla Ferrarilla/Alonsolla Italiassa on kovat paineet saada tulosta. En tiedä keneenkä tuollaiset höpötykset uppoaa?
Alonso ei loppukaudesta ollut samalla tasolla kuin alkukaudesta. Ja Vettelillä sekä erityisesti Hamiltonilla oli enemmän nollakisoja.
Aika narsistisia lausuntoja. :nope:
Ja Vettel enemmän auton takia kuin Alonso.Tulosten teko ei ole Alonsosta kiinni, teki sen mihin tuolla kalustolla oli edelletykset ja yli sen.
Alonso ajoi samalla tasolla koko kauden, mutta loppu kaudella Rebbulli ja McLaren olivat parempia. Hamiltonille pakko antaa tunnustusta menetti paljon enenmmän pisteitä auton takia kuin Vettel.
Alonsolle ja Hamiltonille :thumbup::thumbup::thumbup:
No aika-ajot meni kyllä ihan huppuun viimesissä kisoissa. Sieltä olis ollu muutama piste ehkä napattavissa. Mutta jossittelua, jossittelua.Tulosten teko ei ole Alonsosta kiinni, teki sen mihin tuolla kalustolla oli edelletykset ja yli sen.
Kyllähän ne kehitysosat selvästi palauttivat Massan vauhtiin. Alonson taso ei niistä silminnähden juurikaan noussut. Vauhti saattoi nousta, muttei niin paljon kuin Massan, ja muiden kehitys meni jokseenkin Alonson kanssa samaa tahtia paremmaksi, joten muihin talleihin verrattuna Alonson vauhti ei olennaisesti parantunut (toisin kuin Massan).Olisiko ollut mahdollista, että auton kehitysosat eivät sopineetkaan Alonsolle, mutta Massalle sopivatkin? [--] Massa ja Alonso parhaimmillaan ovat lähes yhtä nopeita (itse pidän Massaa jopa nopeampana), mutta jälkimmäinen saa niitä nopeita päiviä vuosien mittaan vaan enemmän.
Massa ei Kimiä nopeampi ole piste. Ferrarin perseilyn takia aika-ajoissa meni Massalla paremmin. Bensataktiikat, auton kehittely jne. Kaikki vietiin Massan suuntaan.Kyllähän ne kehitysosat selvästi palauttivat Massan vauhtiin. Alonson taso ei niistä silminnähden juurikaan noussut. Vauhti saattoi nousta, muttei niin paljon kuin Massan, ja muiden kehitys meni jokseenkin Alonson kanssa samaa tahtia paremmaksi, joten muihin talleihin verrattuna Alonson vauhti ei olennaisesti parantunut (toisin kuin Massan).
Alonso ei ole gridin nopein - tai edes nopeimpia - hämärällä "raa'alla nopeudella", Massakin on parhaimmillaan nopeampi. Oli myös nopeampi kuin Schumi tai Kimi. Mutta Massa on parhaimmillaan varsin harvoin. Loppukausi oli häneltä loistava ja välillä hyvinkin virheherkältä kaverilta oli kyllä vaikuttava suoritus tallikaverin auttamiseksi, erityisesti Brasiliassa. Siitä ei tarvitse pitää, mutta hoiti hommansa kyllä todella kiitettävästi.
Kuten todettua, Alonson ansiot ovat muualla kuin äärimmäisessä nopeudessa (mutta kärjessä erot ovat aika pieniä). Toisten pudotellessa palloa vuorotellen Alonso korjasi hedelmät pitkin kautta. Siksi hän piti MM-johtoa niinkin kauan ja välillä varsin selvästi. Ihan päätyyn asti se ei tälläkään kertaa riittänyt. Lähellä kävi - jälleen.