No eiköhän Ferrari määrää, mitä Leclerc tekee ensi kaudella. Jos lähtee Ferrarilta, sopimus estänee ajamasta muualla.
Ferrarin johtajiston strategisen ajattelun tasoa kuvastaa tämä koko sotkuinen tilanne. Kannattaa lukita ykköskuljettaja ennen kauden alkua näkemättä kuljettajien keskinäistä suorituskykyä ja vielä suurempi typeryys on pitäytyä kannassaan vaikka nähtävissä olevat asiat kertovat ilmiselvästä virhearvioinnista (keskinäinen suorituskyky samalla seinällä, pr- puoli, tulevaisuus vs menneisyys, jne.). Antaisin kenkää strategian laatineelle henkilölle.
Loppuviimein se on Leclerc, joka päättää missä tallissa voittaa ensimmäisen mestaruutensa. Kannattaisi Ferrarilla kohdella kaveria asiallisesti tai voi olla, että joutuvat tyytymään Vettelin palveluksiin vielä tulevaisuudessakin.
Eivätkä strategiset virheet edes rajoitu kuljettaja ja kisatapahtumien kontrollointiin, suurimmat virheet taitavat olla tekniikkapuolella, joten luulisi kohta alkavan päitä tippumaan. Onko italialaiseen tyyliin vastuussa joku pikkupomo vai leikataanko suoraan ”kuninkaalta” pää? Sanoisin, että viikate heilahtaa riippuen Barcelonan tulostasosta, koska siellä ei ole sijaa teknisille selittelyille. Bakussa tulee kuitenkin nykyisellä suoritustasolla sijoitukset 4-6, ehkä jopa 8-10.
Jos ja kun tällä hetkellä ei ole mitään mahdollisuuksia kumpaankaan mestaruuteen ilman Mercedeksen epäonnea tai oman suorituskyvyn ”ihme pelastusta”, suosittelisin luopumaan kokonaan ykkös/kakkoskuljettaja asetelmasta ja keräävän kaiken vielä saatavissa olevan positiivisen hyödyn tilanteesta (vastakohdat ensimmäiseen osioon nähden).