Ferrari 2020: Kumpi jälkiliukkaille?

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2534
Italiasta englantiin ja siitä suomeen käännettyä huttua, jossa on kolmen journalistin oma agenda välissä hämärtämässä totuutta. Se on luonnollisesti niin, että Ferrari pakittaa konseptinsa kanssa, sillä "aerodynaamisesti tehokas" auto ei ole koko kisakalenterin leveydellä se paras vaihtoehto. Kenelle sopivan auton Ferrari sitten suunnitteli kaudelle 2019, jossei Vettelille? En usko, että tallit edes voivat suunnitella autoja kuljettajilleen mittatilauksena vaan autosta tehdään "nopea" ja sitten on kuljettajan asia ajaa sitä.
 

Joel Hallikainen

Well-known member
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
667
Italiasta englantiin ja siitä suomeen käännettyä huttua, jossa on kolmen journalistin oma agenda välissä hämärtämässä totuutta. Se on luonnollisesti niin, että Ferrari pakittaa konseptinsa kanssa, sillä "aerodynaamisesti tehokas" auto ei ole koko kisakalenterin leveydellä se paras vaihtoehto. Kenelle sopivan auton Ferrari sitten suunnitteli kaudelle 2019, jossei Vettelille? En usko, että tallit edes voivat suunnitella autoja kuljettajilleen mittatilauksena vaan autosta tehdään "nopea" ja sitten on kuljettajan asia ajaa sitä.
Kaikki on mahdollista kun autoa kehitetään johonkin suuntaan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kovalainen-myontaa-epaonnistuneensa/3943450#gs.pkwfuo
- Olin varikolla ehkä vähän naiivi, enkä ollut tarpeeksi vahva kun autoa kehitettiin.

- Pikku hiljaa auton kehittäminen meni väärään suuntaan, eikä se enää istunutkaan minulle. Sitten ajaminenkin rupesi tökkimään, Kovalainen sanoi.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
7756
Italiasta englantiin ja siitä suomeen käännettyä huttua, jossa on kolmen journalistin oma agenda välissä hämärtämässä totuutta. Se on luonnollisesti niin, että Ferrari pakittaa konseptinsa kanssa, sillä "aerodynaamisesti tehokas" auto ei ole koko kisakalenterin leveydellä se paras vaihtoehto. Kenelle sopivan auton Ferrari sitten suunnitteli kaudelle 2019, jossei Vettelille? En usko, että tallit edes voivat suunnitella autoja kuljettajilleen mittatilauksena vaan autosta tehdään "nopea" ja sitten on kuljettajan asia ajaa sitä.
Eiköhän siitä juuri tehdä paperilla niin nopea kuin mahdollista ja sitten testeissä hierotaan vielä yhdessä kuljettajien kanssa.
 

Koso

Unsung User
Liittynyt
12.4.2001
Viestit
104
Sijainti
Luoto
Seuraavaksi Binotto tiedottaa Leclercin auttavan taas Vettelin mestaruteen?

Toivottavasti näin käy myös radalla. Pitkässä juoksussa Leclercillä ei vielä ole mahdollisuutaa Sebua vastaan.
 

Joel Hallikainen

Well-known member
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
667
Toivottavasti näin käy myös radalla. Pitkässä juoksussa Leclercillä ei vielä ole mahdollisuutaa Sebua vastaan.
Kyllä Leclerc sen jo on todistanut että pystyy Vettelin pieksemään. Tuntuu vaan Ferrarin laittavan Leclerciä halvalla kakkoseen muullakin saralla kuin pelkästään palkoissa verrattuna tallikaveriin.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2534
Toivottavasti näin käy myös radalla. Pitkässä juoksussa Leclercillä ei vielä ole mahdollisuutaa Sebua vastaan.
Juurihan Leclerc laittoi Sepukkaa päihin pitkässä juoksussa? Muistaakseni Leclerc sai eniten tallimääräyksiä toteltavaksi ja hyötyi niistä vähiten; olikohan ainoa kerta se Belgian Spa'n voitto, ja ilman sitäkin Vettel olisi ollut vain hidastetöyssy.

Eiköhän siitä juuri tehdä paperilla niin nopea kuin mahdollista ja sitten testeissä hierotaan vielä yhdessä kuljettajien kanssa.
Totta kai. Puhuinkin siitä vaiheesta, kun uutta autoa kehitetään "labrassa" puoli vuotta ennen ensimmäisten talvitestien alkamista. Senkin jälkeen ne kehitysasiat, missä kuljettaja voi edes ottaa kantaa johonkin, ovat aika rajoitetut.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
3144
Juurihan Leclerc laittoi Sepukkaa päihin pitkässä juoksussa? Muistaakseni Leclerc sai eniten tallimääräyksiä toteltavaksi ja hyötyi niistä vähiten; olikohan ainoa kerta se Belgian Spa'n voitto, ja ilman sitäkin Vettel olisi ollut vain hidastetöyssy.

.
Ferrarin kauteen mahtuu niin paljon muuttujia tallimääräysten, huonojen taktiikoiden ja teknisten vikojen takia, että kaikenlainen jossittelu on aivan turhaa. Fakta on kuitenkin se, että pienehkön alkukankeuden jälkeen Leclerc oli selvästi Vettelin edellä vauhdissa, sekä monen mielestä myös kypsempää ajamista.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2534
Leclercin sähläilyt painottuivat alkukauteen mm. Monacoon ja Azerbaijaniin. Vettelin sekoilu alkaa perinteisesti kesän kääntyessä syksyyn.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
3144
Leclercin sähläilyt painottuivat alkukauteen mm. Monacoon ja Azerbaijaniin. Vettelin sekoilu alkaa perinteisesti kesän kääntyessä syksyyn.
En tuosta Monacostakaan Leclerciä niin syyttäisi. Kaikkihan lähti siitä, että tiimi kusi aika-ajon, minkä myötä lähtöruutu 16. Sen jälkeen oli selvää, että pakko ottaa riskejä päästäkseen edes jonkunlaiselle sijoitukselle.
 

Alfaukko

asian tunteva
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
312
Fakta on kuitenkin se, että pienehkön alkukankeuden jälkeen Leclerc oli selvästi Vettelin edellä vauhdissa, sekä monen mielestä myös kypsempää ajamista.
Jaahas. Fakta on kuitenkin että aika-ajo ja kisavauhdit meni erittäin tasoihin kierrosaikoja tarkastelemalla. Leclercin paaluputkesta huolimatta. Vettelin kisavauhtikin oli hyvää Leclercin verrattuna, ja ainoastaan hävisi pisteissä teknisten murheiden ja pyörähdysten vuoksi. Virheet puolin ja toisin osoittaa vaan sen että yritystä on kypsästä iästä huolimatta ollut.
 

Joel Hallikainen

Well-known member
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
667
Leclerc parempi aika-ajoissa, pisteissä ja vähemmän virheitä. Vettel surkeampi aika-ajoissa, pisteissä ja enemmän virheitä ja yksi surkeimmista kausista. Mitä täällä vielä mietitään? Ensi kausi on uusi ja kumpi tahansa voi olla parempi, mutta kyllä Leclerc todisti että pystyy vetämään Vetteliä turpaan.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
302
Vaikka Leclercilläkin oli omat höntyilynsä, niin kyllä itse katson tämän olleen Vetteliä parempi viime kaudella, ihan ilman mitään rookie-tasoituksiakin. Mutta jos otetaan vielä huomioon, että kyseessä oli Lercin ensimmäinen kausi Ferrarilla ja toinen koko sarjassa ja tiimikaveri on nelinkertainen mailmanmestari joka starttasi kauteen tallin ykköskuskina, niin kyllähän tuo aika karua oli Vettelin kannalta.
 

Alfaukko

asian tunteva
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
312
Leclerc parempi aika-ajoissa, pisteissä ja vähemmän virheitä. Vettel surkeampi aika-ajoissa, pisteissä ja enemmän virheitä ja yksi surkeimmista kausista. Mitä täällä vielä mietitään? Ensi kausi on uusi ja kumpi tahansa voi olla parempi, mutta kyllä Leclerc todisti että pystyy vetämään Vetteliä turpaan.
Totesin vain faktan että vauhdin puolesta olivat tasoissa, vaikka koko kauden kaikki tuntuivat puhuvan kuinka Leclerc on nopeampi.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
611
Sijainti
Tampere
Jos Vettelin ja Ferrarin välit nyt huonot, niin Ferrarilla iso riski tälle kaudelle, Vettel ei varmastikaan aja tiimin edun mukaisesti, eikä kuuntele tallin ohjeita ja tästä kärsijänä Lekkeri.

Ferrarin kannattaisi ajattaa tämä kausi jotain nohevaa keikkakuskia, joka tottelee tiimiä, eikä hypi ykköskusin silmille ja heivata Vettel nyt jo pois.
 

Joel Hallikainen

Well-known member
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
667
Jos Vettelin ja Ferrarin välit nyt huonot, niin Ferrarilla iso riski tälle kaudelle, Vettel ei varmastikaan aja tiimin edun mukaisesti, eikä kuuntele tallin ohjeita ja tästä kärsijänä Lekkeri.

Ferrarin kannattaisi ajattaa tämä kausi jotain nohevaa keikkakuskia, joka tottelee tiimiä, eikä hypi ykköskusin silmille ja heivata Vettel nyt jo pois.
Sopimusten repiminen maksaa rahaa ja pystymetsästä tuotu korvaaja ei yleensä suoriudu kauheen hyvin jos vaihtoehtona on kauden auton testannut ja tunteva terve kuski.

Viimeksi Ferrarilla oli keikkatyöläiset Badoer ja sen jälkeen Fisichella, ei mennyt vahvasti. Kyllähän ammattikuskit ajavat voitoista ja mestaruudesta jos kalusto sen sallii ja tallihan tarvitsee nopeutta mitä Vetteliltä löytyy kun tuntee jo tämän vuoden autonkin.

Sama tilanne Rellulla ja Ricciardolla, sukset osittain ristissä mutta miksi vaihtaa osaava kuski kun pitäisi vielä maksaa voimassa olevan sopparin repimisestä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2534
Eivät nyt kuitenkaan sukset ole automaattisesti ristissä kuljettajan ollessa vaihtamassa tallia. Abiteboul on toistaiseksi vielä kehunut Ritsaa, joka vain lienee huolestunut omasta urastaan paskatallissa ajaessaan.

Vettelin ja Binotton välillä on selkeästi enemmän skismaa varsinkin jos huomioi ne huhut, että Vettel olisi itse vuotanut tiedon lähdöstään, koska ei halunnut Ferrarin sanelevan julkistuksen aikataulua ja formaattia. Hänen sopimuksensa repiminen tuskin kustantaa sen enempää kuin miehen ajattaminenkaan, ja hyvin monet kuljettajat ovat kyllä valmiita ajamaan Ferraria "vaikka ilmaiseksi". Hülkenbergille miljoona kouraan puolen vuoden diilistä ja mikä ettei. Ferrarin on ajateltava mahdollisuuksiaan tallien välisessä taistossa ja jos vähänkään alkaa epäilyttää, ettei Vettelin motivaatio ole kunnossa, niin silloin siihen tullaan reagoimaan.
 

Joel Hallikainen

Well-known member
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
667
Eivät nyt kuitenkaan sukset ole automaattisesti ristissä kuljettajan ollessa vaihtamassa tallia. Abiteboul on toistaiseksi vielä kehunut Ritsaa, joka vain lienee huolestunut omasta urastaan paskatallissa ajaessaan.

Vettelin ja Binotton välillä on selkeästi enemmän skismaa varsinkin jos huomioi ne huhut, että Vettel olisi itse vuotanut tiedon lähdöstään, koska ei halunnut Ferrarin sanelevan julkistuksen aikataulua ja formaattia. Hänen sopimuksensa repiminen tuskin kustantaa sen enempää kuin miehen ajattaminenkaan, ja hyvin monet kuljettajat ovat kyllä valmiita ajamaan Ferraria "vaikka ilmaiseksi". Hülkenbergille miljoona kouraan puolen vuoden diilistä ja mikä ettei. Ferrarin on ajateltava mahdollisuuksiaan tallien välisessä taistossa ja jos vähänkään alkaa epäilyttää, ettei Vettelin motivaatio ole kunnossa, niin silloin siihen tullaan reagoimaan.
Motivaatio on aina kondiksessa jos alla on voittava auto, oli sukset sitten kuinka ristissä. Joo kyllä Vettelin paikalle saa samantien korvaajan halutessaan, mutta epäilen ettei lähellekään Vettelin tasoista. Hülkenberg paras vaihtoehto, mutta auto hänellekin vieras.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
611
Sijainti
Tampere
Motivaatio on aina kondiksessa jos alla on voittava auto, oli sukset sitten kuinka ristissä. Joo kyllä Vettelin paikalle saa samantien korvaajan halutessaan, mutta epäilen ettei lähellekään Vettelin tasoista. Hülkenberg paras vaihtoehto, mutta auto hänellekin vieras.
Juu, mut onko motivaatiota liikaakin, eli meneekö Ferkun kausi taas pilalle jos Vettel haluaa alkaa nokitella rookieta ja talliiaan, niin menee taktiikat pian ihan vituralleen.
Vettel kun ajaa vain itselleen.

Luultavasti halvemmaksi tulee maksaa Ferrarin Vettelille kaudesta, ettei ajaisi kun nyt jo tiedossa, että tämäkin kausi on Ferrarilta menetetty.
 
Ylös