Ferrari 2024: "Box box. 4 tires? Question."

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
910
Säännöillä rajoitettu niin ettei kukaan voi olla ylivertainen muihin nähden. Hyvä kisailun kannalta jos ja kun pääsevät Hondan, Mersun ja Renaultin tasolle huipputehossa ja luotettavuudessa.
Jokohan siirtyvät split-turbon käyttöön joka mahdollistaisi suuremman turbiinin käytön imupuolella?
Eihän moottoreihin saa tehdä rakenteellisia muutoksia kuin luotettavuuden parantamiseksi ja sekin erikseen anottavalla luvalla. Ferrarin myllyn muutokset lie noita ja/tai moottorikarttojen tms. säätöjen hakemista.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4277
Eihän moottoreihin saa tehdä rakenteellisia muutoksia kuin luotettavuuden parantamiseksi ja sekin erikseen anottavalla luvalla. Ferrarin myllyn muutokset lie noita ja/tai moottorikarttojen tms. säätöjen hakemista.
Ferkulla on vissiin edelleen ollut vanhoja kehityspoletteja, tai mitä lie, käyttämättä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5694
Säännöillä rajoitettu niin ettei kukaan voi olla ylivertainen muihin nähden. Hyvä kisailun kannalta jos ja kun pääsevät Hondan, Mersun ja Renaultin tasolle huipputehossa ja luotettavuudessa.
Jokohan siirtyvät split-turbon käyttöön joka mahdollistaisi suuremman kompressorin käytön imupuolella?
Kun voimayksiköiden kehitys on "jäädytetty", niin tuskinpa Ferrari enää voi tuollaisia perustavanlaatuisia muutoksia tehdä nykyisten koneiden elinkaaren aikana. Juuri siitä syystähän Ferrari ja Alpine ottivat luotettavuudessa takapakkia viime kaudella, kun he halusivat änkeä voimayksiköihin kaikki mahdolliset muutokset ennen kehitystyön jäädyttämistä.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4247
Taitaa Kimi Räikkönen vielä muutaman kauden ainakin olla edelleen se Ferrarin viimeisin maailmanmestari.

Näyttää siltä, että kilpailuvauhdissa hävitään Red Bullin lisäksi vieläpä Aston Martinille.

Myös luotettavuus on heikkoa, kuten Leclercin keskeytys Bahrainissa osoittaa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4384
En syyttäisi Binottoa koska talli otti tietoisen riskin moottorinsa suhteen koska olivat niin paljon takamatkalla vuonna 2020. Hyvän duunin teki koska saivat kärjen kiinni... moottorin luotettavuutta voidaan aina korjata myö rakenteellisilla muutoksilla mutta tähän täytyy FIA:lta saada lupa.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4247
Täytyy ihmetellä oikeasti Ferrarin menestymättömyyttä viime vuosien aikana. Toki yksittäisiä GP- voittoja ja podiumeja on tullut, mutta tarkoitan maailmanmestaruuksia.

Tiimi operoi ilmeisesti edelleen suurimmalla budjetilla koko sarjassa, ja on legendaarisin tiimi kaikista.

2000-luvun ensimmäinen vuosikymmen oli erittäin menestyksekäs. Ensin Michael Schumacherin voimin viisi kuljettajien maailmanmestaruutta, ja kuusi valmistajien titteliä. Tämän jälkeen vielä Kimi Räikkösen kanssa yksi kuljettajien maailmanmestaruus ja kaksi valmistajien titteliä. (Yhteensä siis vuosina 1999-2008 kuusi kuljettajien mestaruutta ja kahdeksan valmistajien mestaruutta).

Mihin tiimi oikein hukkasi sen kultaisen kosketuksen, mikä oli 2000- luvun ekalla vuosikymmenellä? Pettymyksiä sen jälkeen järjestään.

Nytkin kauden alussa Aston Martin näyttää hypänneen tiimin ohi vauhdissa.

Ei hyvältä näytä ei.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4384
Mihin tiimi oikein hukkasi sen kultaisen kosketuksen, mikä oli 2000- luvun ekalla vuosikymmenellä? Pettymyksiä sen jälkeen järjestään.
Kultainen kosketus katosi tallin Italiastumiseen ja menneiden vuosien menestys Ferrarin perisyntiin firman sisäiseen politikointiin kaikilla tasoilla. Ja Montemezelon väistymiseen orkeskterijohtajan paikalta, hän oli vanhan liiton patruuna jota ei tuulet heilutelleet. Antoi näin tilaa tallin operatiiviselle johdolle.

Oikeastaan voidaan sanoa toisinpäin että Ferrarin kultainen kosketus sai alkunsa 1991 kun Agnelli nimitti Montemezelo Ferrarin presidentiksi, joka palkkasin Toddin joka palkkasi Ross Brawnin...
 
Viimeksi muokattu:

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6406
Kultainen kosketus katosi tallin Italiastumiseen ja menneiden vuosien menestys Ferrarin perisyntiin firman sisäiseen politikointiin kaikilla tasoilla. Ja Montemezelon väistymiseen orkeskterijohtajan paikalta, hän oli vanhan liiton patruuna jota ei tuulet heilutelleet. Antoi näin tilaa tallin operatiiviselle johdolle.

Oikeastaan voidaan sanoa toisinpäin että Ferrarin kultainen kosketus sai alkunsa 1991 kun Agnelli nimitti Montemezelo Ferrarin presidentiksi, joka palkkasin Toddin joka palkkasi Ross Brawnin...
Tästä oli aikoinaan hyvä video missä juuri käsiteltiin tätä asiaa, että tärkein asia mitä Todt teki oli antoi työrauhan. Eli eristi Ferrarin mediasta. Siihen aikaan Italian medialla oli yllättävän suuri vaikutus Ferrarin touhuun ja jopa Alain Prostia jossain 90 luvun alussa haluttiin tiimipäälliköksi ja kuskiksi samaan aikaan.

Se on Ferrarin ikuinen vitsaus. Siellä pitää olla niin jämäkkä johto ja ei antaa yhtään siimaa kenellekkään soolota omia. Tuntuu Italialainen mentaliteetti olevan aika outo. Niillä pitää olla kova auktoriteettti.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5206
No nyt vihdoinkin Ferrarillakin herätään ja Vasseuri rupeaa laittamaan munia Leclercin koriin pitkällä tähtäimellä.

https://www.reddit.com/r/formula1/comments/11nmdfy
[@FerrariF1FRA] Ferrari changes strategy: all-in on Leclerc in the long term. The talent and speed of Leclerc are unanimously recognized by Vasseur. The development and technical corrections to be made to the single-seater during the season will see Charles' requests met.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5694
Ihan diipadaapahan tuo on tuossa yllä. Eihän Vasseur muutenkaan olisi niin mahdottoman epäpätevä, että jo ensimmäisen kilpailun jälkeen menisi tuollaista huutelemaan.
 
Ylös