Ferrari 2024: "Box box. 4 tires? Question."

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5631
Yhtä kaikki niin on käsittämätöntä että Kimi on edelleen Ferrarin viimeisin mestari ja on selvä että Vettelin ura Ferrarilla oli floppi kun kannua ei tullut. Sinällään varmasti jää harmittamaan myös Vetteliä. Toki Ferrari voi myös katsoa peiliin miksi huipputason kaverit epäonnistuu kerta toisensa jälkeen tässä asiassa ja miksi valtavista resursseista ja osaamisesta huolimatta tulosta ei tule.

Hauska että Ferrarin taika houkuttelee kaikkia mutta aika moni huippu on lähtenyt sieltä ovet paukkuen ja epäonnistuneena. Prost, Vettel, Alonso noin ekana.
Voisi ihan suoraan sanoa, että Ferrari on ollut jo 40 vuoden ajan ihan sekaisin. Ainoastaan Todt ja Schumacher taustajoukkoineen saivat tallin jonkinlaiseen järjestykseen, ja Kimi pääsi onnekseen valmiiseen pöytään. Talli pysyy keskikastin edellä todennäköisesti vain siitä syystä, että sille maksetaan yhä edelleen epäreiluja bonuksia tiskin alta. En olisi yllättynyt, jos F1-sarjan uusi taloudellinen rakenne johtaisi siihen, että talli alkaa pikkuhiljaa vaipua keskikastiin eikä enää löydä sieltä tietään ulos.

Pimeät bonarit eivät auta, kun budjettikatto estää saamasta siitä hyöyä. Tästä syystähän Ferrari perustikin rinnakkaisen tallin WEC-sarjan huipulle LMH-kategoriaan, koska sillä on liikaa rahaa mutta ei keinoja käyttää sitä F1-sarjassa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5359
Olis mielenkiintoista tietää mitä siinä Ferrarin 2019 moottorissa oli laitonta, kun kyyti loppui ihan täysin. Tai siis miten ne sai huijattua bensansyötössä? Mutta FIA lupautunut olemaan hiiskumatta siitä. Tosi luottamusta herättävää toimintaa.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6144
Olis mielenkiintoista tietää mitä siinä Ferrarin 2019 moottorissa oli laitonta, kun kyyti loppui ihan täysin. Tai siis miten ne sai huijattua bensansyötössä? Mutta FIA lupautunut olemaan hiiskumatta siitä. Tosi luottamusta herättävää toimintaa.
Tästähän on ollut foliohattuilua (mm. Mika Salo väläytellyt asiaa), että FIA antoi kulisseissa jonkunlaisen rangaistuksen, joiden myötä Ferrarin moottori oli sitten täysi susi kaudella 2020.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4162
Jupakka taisi saada alkunsa kun RB alkoi siitä valittamaan, tai Maxin suusta taisi alkaa se koko huhu. Joka taisi kerrankin pitää täysin paikkaansa.
Ferkku onnistui kierrättämään enemmän tankin ulkopuolella ollutta polttoainetta sensoreiden ohi, mutta FIA ei onnistunut toisintamaan tätä, omien sanojensa mukaan. Ja jotain salaisia päätöksiä asiasta tehtiin kulisseissa, vaikka virallisesti mitään vilppiä ei muka ollut tapahtunut. Moottorista tuli joka tapauksessa seuraavalle kaudelle aivan surkea.
Juu, Salon mukaan ferkun koneelliset joutuivat vissiin käyttämään vähemmän polttoainetta. Jännä, että asiakastallit eivät kuitenkaan pitäneet kovaa meteliä asiasta.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6382
Jupakka taisi saada alkunsa kun RB alkoi siitä valittamaan, tai Maxin suusta taisi alkaa se koko huhu. Joka taisi kerrankin pitää täysin paikkaansa.
Ferkku onnistui kierrättämään enemmän tankin ulkopuolella ollutta polttoainetta sensoreiden ohi, mutta FIA ei onnistunut toisintamaan tätä, omien sanojensa mukaan. Ja jotain salaisia päätöksiä asiasta tehtiin kulisseissa, vaikka virallisesti mitään vilppiä ei muka ollut tapahtunut. Moottorista tuli joka tapauksessa seuraavalle kaudelle aivan surkea.
Juu, Salon mukaan ferkun koneelliset joutuivat vissiin käyttämään vähemmän polttoainetta. Jännä, että asiakastallit eivät kuitenkaan pitäneet kovaa meteliä asiasta.
Toisaalta nuo ferraridiilit on varmasti niinn että asiakastalli hihkuu sanaakaan FIA:lle tai kilpailijoille tai mediaan teknillisistä ratkaisuista tai puhumattakaan vilpeistä niin on turha odottaa moottoreita seuraavalle kaudelle ja sopimus raukeaa siihen. Onko sekään varmaa, että ratkaisu oli vain Ferrarin autossa muuten lisänä bensansyötön kanssa että se ei suoraan ollut moottoriin kytköksissä?
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4162
Toisaalta nuo ferraridiilit on varmasti niinn että asiakastalli hihkuu sanaakaan FIA:lle tai kilpailijoille tai mediaan teknillisistä ratkaisuista tai puhumattakaan vilpeistä niin on turha odottaa moottoreita seuraavalle kaudelle ja sopimus raukeaa siihen. Onko sekään varmaa, että ratkaisu oli vain Ferrarin autossa muuten lisänä bensansyötön kanssa että se ei suoraan ollut moottoriin kytköksissä?
Ei kai tossa ole kuin arvauksia, kun mitään ei vuodettu ulkopuolelle.
Asiakastallit taisivat olla samat kuin nytkin ja Haas sijoittui jopa sijalle 5 näillä epäilyttävillä moottoreilla, niin ehkä jo siinä oli motivaatiota pitää suu kiinni asiasta. 2019 Haas romahti tokavikaksi. Ja Sauberillahan taisi olla enemmänkin kytköksiä Ferkkuun. Niin eipä siinä tosiaan kauheasti jää enää tahoja, jotka olisivat asiasta voineet valittaa.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6382
Ei kai tossa ole kuin arvauksia, kun mitään ei vuodettu ulkopuolelle.
Asiakastallit taisivat olla samat kuin nytkin ja Haas sijoittui jopa sijalle 5 näillä epäilyttävillä moottoreilla, niin ehkä jo siinä oli motivaatiota pitää suu kiinni asiasta. Ja Sauberillahan taisi olla enemmänkin kytköksiä Ferkkuun. Niin eipä siinä tosiaan kauheasti jää enää tahoja, jotka olisivat asiasta voineet valittaa.
Niinpä. Selittäsi että miksi kusta omiin muroihin kun omakin talli on hyvillä sijoilla. Voi lähteä omat pisteet. Voi esittää tietämätöntä.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3434
Olen haukkunut Ferrarin kylkipalakonseptia viime vuoden auton julkistuksesta lähtien. Nyt on mediassa liikkeellä huhu, jonka mukaan Ferrari toisi Imolaan auton B-version uudenlaisilla ponttooneilla. Varmaankin jotain Aston Martinin ja Red Bullin väliltä luvassa siis...

https://www.planetf1.com/news/f1-ferrari-unveil-new-sf23-sidepod-design/
Joo kyllähän tän kauden Ferkun podit on vähän turhan yksi kertaisen, joskin kauniin näköiset. Hieman epäuskoinen olin julkistuksen yhteydessä, tässäkö tämä oli, vaikka en sitä sanonutkaan. Uskoin kuitenkin insinöörien olevan juonen päässä kiinni, mitä eivät olleet, kun aeropomo sai lähteä.

Linkissä lukee, ettei näytä Red Bullilta. Luultavasti kuitenkin jotain samaa, miltä puoli gridiä jo näyttää 🤔
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4975
Sijainti
Vantaa
Ei muuta kuin lisää italialaisia duuniin tuohon talliin. Vasseurille potkut ja joku italiaano tilalle. Hölmöä porukkaa noi tifosit ja media, kun eivät ymmärrä, että vika on heissä itsessään ja liiassa italialaisuudessa.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6144
Ei muuta kuin lisää italialaisia duuniin tuohon talliin. Vasseurille potkut ja joku italiaano tilalle. Hölmöä porukkaa noi tifosit ja media, kun eivät ymmärrä, että vika on heissä itsessään ja liiassa italialaisuudessa.
Mä luulen, että pointtisi tuli jo selväksi ensimmäisen viidenkymmenen kerran aikana, kun olet tämän saman asian postannut. :)
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2506
Rauta-Mauri takaisin kehiin niin saataisiin taas vähän auktoriteettia tähän punaiseen tupaan. Flavio vaikka vasemmaksi kädeksi niin johan olisi taktiikoissakin taas vähän enemmän yritystä.

Onhan tämä jo noloa kun ennen kautta uhotaan että nyt on sellainen pannu että huhhahhei, ja lopulta niin Ferrari kuin Alfa Ferrarin moottoreilla kyntää syvässä suossa.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4186
Charles Leclercin huhutaan painiskelevan motivaatio - ongelmien kanssa kehnon alkukauden jälkeen.

Vasseur hiipi tyrmäämään väitteet paikkansapitämättöminä.

Mutta ei savua ilman tulta. Ei liekkiä ilman puuta. Joten lieköhän näissä jotain perää kuitenkin. Leclerc haluaa kovasti maailmanmestariksi, ja jos Ferrari jatkaa kyntämistään, voi Leclerc varmaankin tähyillä myös muiden tiimien suuntaan.

https://sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=484700
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4358
Väitän että Lelerc ei jatka Ferrarilla mutta minne? Mersu kiinni, Aston kiinni, RD Bull no no beacuse of Max, Mclaren kiinni ja rämpii myös, Alpine EHKÄ?,
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5359
Väitän että Lelerc ei jatka Ferrarilla mutta minne? Mersu kiinni, Aston kiinni, RD Bull no no beacuse of Max, Mclaren kiinni ja rämpii myös, Alpine EHKÄ?,
Ei mikään ole kiinni, eikä Alpine anna mitään lisäarvoa Charlesille.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9306
Hamiltonin lopettaessa Mersu olisi varmasti realistinen vaihtoehto, mutta eri asia onkin, milloin se tapahtuu.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2771
Ei Alonsokaan varmasti montaa kautta enää jatka, joten Astonillekin voi toki tähyillä, sikäli kun tallin kurssi jatkuu oikeaan suuntaan. Mutta eipä tuolla nyt tosiaan lyhyellä tähtäimellä ole hirveästi mitään minne vaihtaa.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4186
Kun Mercedes saa päivityspakettinsa Imolan kisaan, ja kun se alkaa toimimaan kunnolla, näyttää Ferrarin tilanne heikolta.

Uskoisin, että kolmen kärki , Red Bull, Aston Martin ja Mercedes, ottavat silloin kaulaa Ferrariin. Joten ei näytä Ferrarin tilanne ruusuiselta.

Sikäli tämä on ikävä tilanne Leclercin kannalta, että mies vaikuttaa olevan kuljettajana maailmanmestaruus-ainesta. Mutta uran huippuvuodet menee vähän rämpiessä.

Ei mikään ihme siis, jos mies katselee muuallekin. Lähinnä itselleni tulee mieleen Aston Martin, sillä en usko tosiaan Alonson enää jatkavan montaa kautta.

Tämä jo viides kausi Leclercillä Ferrarilla, ja tuloksena tähän saakka vain viisi voittoa.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2771
Kun Mercedes saa päivityspakettinsa Imolan kisaan, ja kun se alkaa toimimaan kunnolla, näyttää Ferrarin tilanne heikolta.

Uskoisin, että kolmen kärki , Red Bull, Aston Martin ja Mercedes, ottavat silloin kaulaa Ferrariin. Joten ei näytä Ferrarin tilanne ruusuiselta.

Sikäli tämä on ikävä tilanne Leclercin kannalta, että mies vaikuttaa olevan kuljettajana maailmanmestaruus-ainesta. Mutta uran huippuvuodet menee vähän rämpiessä.

Ei mikään ihme siis, jos mies katselee muuallekin. Lähinnä itselleni tulee mieleen Aston Martin, sillä en usko tosiaan Alonson enää jatkavan montaa kautta.

Tämä jo viides kausi Leclercillä Ferrarilla, ja tuloksena tähän saakka vain viisi voittoa.
Meinaat että Ferrari ei kehitä autoaan? Niin hauska kun tuon tallin "sähellykselle" onkin naureskella, niin on ne nyt kuitenkin lähtökohtaisesti mersua parempia autoja onnistuneet rakentamaan parin kauden ajan ja viime kaudella sentään ainakin nopeuden puolesta haastettiin Red Bullia, kyllä sieltä osaamista löytyy.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5631
Ihan samalla tavalla Ferrari tuo Imolaan ison päivityksen. Myös heidän uumoillaan vaihtavan sivunponttooneiden konseptia.
 
Ylös