Ferrari 2025: Markkinoiden kovimman automyyjän ja testikuskin rantautuminen

Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6343
Ohjaustehostin oli räätälöity Schumille. Kun hän lopetti 2006 kauden jälkeen, niin siitä se temppuilu sitten alkoi.
Lähde? Räikkönen pokkasi mestaruuden 2007 ja Massa pisteen päässä mestaruudesta 2008. Muistaakseni silloin ei ollut puhetta ohjaustehostimesta. Kimillä taas oli Lotuksella omat painit ohjaustehostimen kanssa. Alonson aikoina ongelmat alkoivat Ferrarilla sen asian tiimoilta.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6740
Lähde? Räikkönen pokkasi mestaruuden 2007 ja Massa pisteen päässä mestaruudesta 2008. Muistaakseni silloin ei ollut puhetta ohjaustehostimesta. Kimillä taas oli Lotuksella omat painit ohjaustehostimen kanssa. Alonson aikoina ongelmat alkoivat Ferrarilla sen asian tiimoilta.
Kimin ohjaustehostinongelmat alkoi 2014 Ferrarilla. Ja 2015 Kimillä ja Sebillä oli erilaiset tehostimet.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10634
Sijainti
Helsinki
Lähde? Räikkönen pokkasi mestaruuden 2007 ja Massa pisteen päässä mestaruudesta 2008. Muistaakseni silloin ei ollut puhetta ohjaustehostimesta. Kimillä taas oli Lotuksella omat painit ohjaustehostimen kanssa. Alonson aikoina ongelmat alkoivat Ferrarilla sen asian tiimoilta.
Okei, Schumilla ja Kimin ekalla Ferrari-stintillä ei mitään tekemistä vuosia jatkuneiden ohjaustehostinongelmien kanssa. Mutuilen, että olisiko kyse ohjaustehostimen yhteensopimattomuudesta V6-hybridikoneiden kanssa?
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6185
Lähde? Räikkönen pokkasi mestaruuden 2007 ja Massa pisteen päässä mestaruudesta 2008. Muistaakseni silloin ei ollut puhetta ohjaustehostimesta. Kimillä taas oli Lotuksella omat painit ohjaustehostimen kanssa. Alonson aikoina ongelmat alkoivat Ferrarilla sen asian tiimoilta.
McLarenin taholta on muisteltu jo kauan sitten sitä, miten Räikköselle piti kaudella 2005 rakentaa yhdeksän erilaista ohjaustehostinta kauden aikana. Ja kauden 2007 alku meni ihan vihkoon juuri ajettavuusongelmien vuoksi, ja minä kyllä väitän muistavani että keulasta puhuttiin silloinkin. Mikäli Massa ei olisi muninut kauden avauskisassa tuolloin, niin Räikkönen olisi ollut kakkoskuskina jo ennen vappua.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4303
Jos Ferrari haluaisi tuon organisaationsa iskuun, niin tuolla korkeissa asemissa pitäisi olla muitakin kuin Italialaisia. Samaan tyyliin kuin Schumin aikana (Todt-Brawn-Byrne). Ja Montezemolo on luultavasti antanut tuolle jengille aikanaan aika vapaat kädet.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6343
McLarenin taholta on muisteltu jo kauan sitten sitä, miten Räikköselle piti kaudella 2005 rakentaa yhdeksän erilaista ohjaustehostinta kauden aikana. Ja kauden 2007 alku meni ihan vihkoon juuri ajettavuusongelmien vuoksi, ja minä kyllä väitän muistavani että keulasta puhuttiin silloinkin. Mikäli Massa ei olisi muninut kauden avauskisassa tuolloin, niin Räikkönen olisi ollut kakkoskuskina jo ennen vappua.
Onko näin? Räikkönen sanonut kauden 2005 Mclarenin olleen paras auto millä ajanut sekä 2007 Ferrari myöskin yksi suosikeista. Räikkösellä ollut kyllä tilannetta missä milloinkin noiden ohjaustehostimien kanssa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6740
Tuliko Adamille lähtö Lulun kisainssin paikalta?
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
5081
Ei vissiin Adami, oliko suorituskykyinssi joka vaihtui, jonka kanssa työskennellyt jo Mesellä? Jos suorituskyky, niin.sehän on siinä Adamin ja Hamin lähimpänä työkaverina, tiedä vaikka laitettaisiin jossain kohtaa Adamin sijasta radioon.
Aika sekavia uutisia siitä oli, kun Ferkku ei ole antanut mitään virallista tiedotetta.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6740
Adami oli kieltänyt Lulua hyökkäämästä Albonin kimppuun ja käskenyt coastaamaan. Renkaiden vai bensan takia?
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
5081
Adami oli kieltänyt Lulua hyökkäämästä Albonin kimppuun ja käskenyt coastaamaan. Renkaiden vai bensan takia?
Veikkaan renkaiden takia. Sitä coastaamista on tehty sieltä kauden alusta saakka.
Autossa on jotain erikoista säätöjen osalta edelleen, kun ei kuivalla kestä yhtään. Ei näyttänyt auttavan uusi jousituskaan, mutta ei nyt liikaa ollut aikaa sen säätöönkään.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4525
Mies epäonnistuneen auton takana, Enrico Cardile, on pitkän väännän jälkeen saanut luvan aloittaa Aston Martinilla.
Lähti käytännössä heti, kun auto olis suunniteltu vuosi sitten, mutta vasta nyt saatu sovittua asiat.

https://www.the-race.com/formula-1/aston-martin-f1-tech-chief-enrico-cardile-ferrari-legal-issue-resolved/
Parin kauden aikaisilla näytöillä olisin toivonut vieläkin pidempää vääntöä vapautumisesta...aika surkeita autoja kaveri suunnitellut.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
5081
Parin kauden aikaisilla näytöillä olisin toivonut vieläkin pidempää vääntöä vapautumisesta...aika surkeita autoja kaveri suunnitellut.
Viime kauden auto aika ok ja useampi kisa voitettiin. Sinänsä erikoista, että tälle, vikalle kaudelle näillä säännöillä, päätettiin tehdä käytännössä kokonaan uusi auto.

Tosin perusteluina oli, että aeron kehitys oli siinä versiossa tullut tiensä päähän, mutta, ei nyt ihan nappiin mennyt.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6185
Viime kauden auto aika ok ja useampi kisa voitettiin. Sinänsä erikoista, että tälle, vikalle kaudelle näillä säännöillä, päätettiin tehdä käytännössä kokonaan uusi auto.
Ferrari laittoi esimerkiksi takajousituksen geometrian uusiksi tälle kaudelle. Muutos kuulostaa vähän ensi vuotta varten harjoittelulta. Halusivat varmaan kokeilla konseptia yhden kauden ajan ennen kuin täysin uudet autot tulevat ensi vuonna.
 
Ylös