Ferrari ajanut täysillä vain Monzassa

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
Juhis sanoi:
Täytyy kyllä MaxiV:lta ja Nasulta kysyä, kuka heistä on hyvä "mies-miestä vastaan taisteluissa", ellei Schumi ole.

Jos en ole seurannut ihan eri lajia kuin Nasu ja MaxiV, mä kyllä rankkaisin Schumin kärkijoukkoon kaikkien aikojen parhaista "mies-miestä vastaan taistelijoista". Viime vuosina Schumille on vain käynyt sama ilmiö kuin Mika Häkkiselle Mclarenin kultavuosina. Häkäähän pidettiin tuolloin tyhjän radan prinssinä, joka ei osaa ohittaa, eikä pysty voittamaan ellei lähde paalulta. Mclaren vain oli tuolloin niin ylivoimainen Häkän käsissä, tai sitten se hajosi tai Häkä sähläsi jotain itse, että Häkkinen voitti kisat taistelutta ja helposti sai kuvan Häkän olevan jotenkin lepsu taistelija, vaikka totuus oli ihan jotain muuta.
Ikävä kyllä mutta MS on hävinnyt kaikki ns. suuret taistelut niin JV:tä, MH:ta vastaan, ja olisi hävinnyt DH:ta vastaan taistellessa ilman pikkuvilppiä ja Hillin omaa typeryyttä?! Jos Häkkisellä olisi ollut samanlainen sopimus kuin miihkalilla(ehdoton ykköskuskin paikka) ja Maclarenilla se ferrarin 'ylimääräinen' 50 miljoonaa euroa(sen verran suuremmalla budjetilla ferrari toimii/vuosi keskimäärin) olisi tilanne varmaan vuodesta 2000 eteenpäin ollut toinen(esim. MH olisi nyt 5 kertainen maailmanmestari), kuka tietää? Ja viime vuonna, jos williamsilla ja Maclarenilla olisi ollut se ferrarin ylimääräinen 50 miljoonaa euroa(300 miljoonaa markkaa), tuskin olisi MS juhlinut mestaruutta, myös RB oli suuri apu verrattuna JPM:n ja Kimin tallikavereihin(johtuen näiden tallien kilpailu myönteisestä 'politiikasta' myös talli kavereiden suhteen)!
Ei se MS nyt aivan surkeakaan ole paineen alla työskenneltäessä, mutta jossain keskiverron alapuolella. Mielestäni esim. MH, Prost, Senna.... ovat olleet parempia paineen sieto kyvyssään!
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Tämä on taas sarjassa tyhmiä uutisia tyhmille ihmisille. Jokaisesta F1-moottorista saadaan enemmän irti kuin mitä viikonlopunaikana tavallisesti otetaan. Jo pelkästään 99% tehoilla ajettaessa luotettavuus lisääntyy reippaasti enemmän kuin tuon yhden prosentin verran. Kisat ajetaan niin suurilla tehoilla kuin sen oletetaan kestävän mutta yhdelläkään moottorilla se ei ole 100% koko viikonloppun ajan.
 
Ylös