Ferrari alamäessä?

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Minardi fani sanoi:
kyllä se mestaruus tuli 99 Häkkisen Mikalle ja Mersulle :) Ei Ferrarille.
Valmistajien MM meni Ferrarille samoin kuin kuskien 2 sija.... ei toi nyt kovin laiha vuosi ole...
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Michael Schumacher jatkaa varmasti niin kauan kuin Ferrari on huipulla.Vaikea uskoa että mies ennemmin harkitsee lopettamista.Tai mistä voi sitten olla varma....

Schumihan on yhdistänyt perhe-elämän ja F1:set jo usean vuoden ajan erittäin onnistuneesti joten tuskin siltäkään puolelta paineita luodaan.

Toivottavasti mies jatkaa vielä pitkään.F1:sistä katoaisi Schumacherin lopettamisen myötä paljon.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Black Leopard sanoi:
Toivottavasti mies jatkaa vielä pitkään.F1:sistä katoaisi Schumacherin lopettamisen myötä paljon.
itsekään en toivo Schumin lopettavan, mutta mieluusti näkisin Ferrarilla tasavertaisen kohtelun sekä muiden tallien vihdoinkin ottavan kunnolla kisaa Ferrarin kanssa... saataisiin vastustakin Schummelille eikä Sunnuntai kruisailuja pelkästään ;)
 

JKulmala

Well-known member
Liittynyt
19.7.2004
Viestit
82
Sijainti
Helsinki
Itse toivon et Schumi ja kump. lopettavat vasta kun löytyy voittaja niille, ja sanovat et löytyhän se parempi tiimi. Se vaatii selkä rankaa. Mulla on vielä sellainen olo et ne tekee sen. Se jos mikä syö vuosien vastustajien selkärangan. Eikä ole vaikeaa
myöntää et nyt löyty parempi jos on voittanut niin paljon ettei kukaan oo osannut edes kuvitella.

PS: Alkuun vielä BAR:n ja Renaultin paremmuutta on se ettei Mclaren ja Williams kulje, mikä johtuu niiden sotkuista
mäkillä teknologiakeskus + viime kauden 2 autoa vai 3? Kuka tietää??? Williamsilla kuskit Ralfin kanssa väännetty sopimusta iät ja ajat onnex lähti, niin lähti Montoya kans + kaikki sekoilu suunnittelussa pomot vaihtuu vuoron perään. Veikkaisin et Williams ei ole huippu talli pitkään aikaan.
 

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
Tehomylly sanoi:
Eittämättä, mutta miksi se pitäisi lopettaa silloin kun kaikki suju paremmin kuin hyvin? Ehkä sitten kun alkaa näyttää siltä että tallin taso horjuu tai oma motivaatio/taito on vähissä niin sitten vain eläkkeelle.
Koska musta urheilu on aina omien rajojen etsimistä ja taitojen mittaamista. (Lue: penisvertailua) Shumi on löytänyt ne rajat. Hän pystyy kulkemaan helposti voitosta voittoon. 5 perättäistä maailmanmestaruutta osoittaa sen. Mää en sano, että Shumin pitäis jäädä eläkkeelle mistään muusta kuin formula ykkösistä. En muista kuinka vanha Shumi on, mutta n. 35-vuotiaana elämällä on viellä paljon annettavaa. Ja elämässä on paljon muutakin kun formulat, myös shumilla. Vain koska pystyy tekemään jotain, ei tarkota että pitäisi myös tehdä. Vähän turhan usein ihmisillä jää levy soimaan, kun ei uskalleta lopettaa sitä vanhaa tuttua turvallista ja hyväksi osoittautunutta rutiinia. Mutta "elämässä pitää olla säpinää".
 

Minardi fani

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
941
Sijainti
Kuopio
Conda sanoi:
Kyllä se merkkimestaruus tuli Ferrarille. Se oli jo tulossa Macille, mutta DC:n ulosajo viimeisessä kisassa sinetöi tappion.

sory! muistelin että se olis tullut mersulle...Cuutio häsläsi taas:D
 

rob-ro

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
93
JKulmala sanoi:
Itse toivon et Schumi ja kump. lopettavat vasta kun löytyy voittaja niille, ja sanovat et löytyhän se parempi tiimi. Se vaatii selkä rankaa. Mulla on vielä sellainen olo et ne tekee sen. Se jos mikä syö vuosien vastustajien selkärangan. Eikä ole vaikeaa
myöntää et nyt löyty parempi jos on voittanut niin paljon ettei kukaan oo osannut edes kuvitella.
Schumihan on ilmoittanut moneen otteeseen, että lopettaa sitten kun löytyy NOPEAMPI KUSKI, JOLLE EI ENÄÄN PÄRJÄÄ.

kun se nopeampi kuski löytyy niin voi viellä kuitenkin mennä 1-2 kautta, jolloin yritetään palata mestariksi, jotta nähdään onko AIKA AJANUT LOPULLISESTI OHI.

Ferrarin organisaatiossahan on alettu varatua tulevaisuutta varten jo nyt ja muutaman viimevuoden ajan.
Brawn, Byrne, Todt kolmikon tehtävien jakamisesta muille on aina silloin tällöin ollut pieniä uutisia. milloin on perustettu AERODYNAMIIKKA OSASTO (ensimmäistä kertaa ferrarin historiassa ilmeisesti tänä vuonna perustettu aerodynamikka johtajan toimi) jne...

mm. mtv3/f1 sivuilla on aina silloin tällöin uutisoitu ferrain työjaon muuttumisesta.
 

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
Giffen:[ sanoi:
Koska musta urheilu on aina omien rajojen etsimistä ja taitojen mittaamista. (Lue: penisvertailua) Shumi on löytänyt ne rajat. Hän pystyy kulkemaan helposti voitosta voittoon. 5 perättäistä maailmanmestaruutta osoittaa sen. Mää en sano, että Shumin pitäis jäädä eläkkeelle mistään muusta kuin formula ykkösistä. En muista kuinka vanha Shumi on, mutta n. 35-vuotiaana elämällä on viellä paljon annettavaa. Ja elämässä on paljon muutakin kun formulat, myös shumilla. Vain koska pystyy tekemään jotain, ei tarkota että pitäisi myös tehdä. Vähän turhan usein ihmisillä jää levy soimaan, kun ei uskalleta lopettaa sitä vanhaa tuttua turvallista ja hyväksi osoittautunutta rutiinia. Mutta "elämässä pitää olla säpinää".

Schumi ajaa ihan vaan kilpailuvietin vuoksi. En ihmettelis et jos ferrarin taso taantuisikin ennen schumin eläköitymistä et mies ei lähtisi pois, vaan nostaisi tallin takaisin ylös.

Ferrarin huikean menestyksen vuoksi on ulkopuolelta helppo unohtaa se ettei siellä huipulla pysy ilman kovaa työtä. Helpompi ymmärtää haastajan asemassa olevan kuljettajan motiivit, mutta wanha mestari huipputallissa ei tunnu täysjärkiselle jannulle.

Schummel tykkää ajaa kilpaa, tykkää ilmeisesti myös kehitystyöstä ja onnistumisen tunteesta. Ja aivan varmasti haluaa ajaa nimenomaan ykkösissä, koska se yksinkertaisesti on korkein mahdollinen sarja. Aika vaikea käsittää että mitä haasteita ykkösistä väistyvä mestari lähtisi hakemaan, eritoten jos ei vielä ole ihan loppuunpalanut ja matkustamiseen väsynyt.
Mukavahan Schumi olisi nähdä DTM:ssä tai Le Mansissa, mutta eka ei tapahdu koskaan (tai noh, ei se nyt kovin todennäköistä kyllä ole ;)) , ja toka taas on edessä sit kun on täysin kyllästynyt, mihin Michaelilla tuskin on vielä syytä. Kaikki toimii kuin rasvattu, ei se nyt niin hirveä tilanne voi olla. Ja kaippa tuommoisen ykkösen ajamisesta äärirajoilla kuitenkin tuollakin kokemuksella jonkinlaisen adrenaliinihumalan saa aikaiseksi? :thumbup:
 

rob-ro

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
93
Absolut sanoi:
. Ja aivan varmasti haluaa ajaa nimenomaan ykkösissä, koska se yksinkertaisesti on korkein mahdollinen sarja. Aika vaikea käsittää että mitä haasteita ykkösistä väistyvä mestari lähtisi hakemaan, eritoten jos ei vielä ole ihan loppuunpalanut ja matkustamiseen väsynyt.
Mukavahan Schumi olisi nähdä DTM:ssä tai Le Mansissa, mutta eka ei tapahdu koskaan (tai noh, ei se nyt kovin todennäköistä kyllä ole ;)) , ja toka taas on edessä sit kun on täysin kyllästynyt, mihin Michaelilla tuskin on vielä syytä. Kaikki toimii kuin rasvattu, ei se nyt niin hirveä tilanne voi olla.
ellen kovin väärin muista schumihan on TULLUT VAKIOAUTOISTA/PROTOISTA MUKAAN F1 SARJAAN, eikä ole ajanut ollenkaan pikku formuloita kuten muut sarjassa mukana olvat kuskit ovat tehneet.
joten eikö olisi takapakkia palata luokkiin, josta on lähtenyt mukan sarjaan.
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
rob-ro sanoi:
ellen kovin väärin muista schumihan on TULLUT VAKIOAUTOISTA/PROTOISTA MUKAAN F1 SARJAAN, eikä ole ajanut ollenkaan pikku formuloita kuten muut sarjassa mukana olvat kuskit ovat tehneet.
joten eikö olisi takapakkia palata luokkiin, josta on lähtenyt mukan sarjaan.
No eiköhän ainakin Le Mansin 24h kilpailu ole sellainen kokemus että kuka tahansa kuski sen haluaisi ajaa ainakin kerran :)
 

Ramse

Well-known member
Liittynyt
8.6.2004
Viestit
376
Sijainti
Tervola
rob-ro sanoi:
ellen kovin väärin muista schumihan on TULLUT VAKIOAUTOISTA/PROTOISTA MUKAAN F1 SARJAAN, eikä ole ajanut ollenkaan pikku formuloita kuten muut sarjassa mukana olvat kuskit ovat tehneet.
joten eikö olisi takapakkia palata luokkiin, josta on lähtenyt mukan sarjaan.
Kyllä Maikkoli on pikkuformuloilla ajanu. Vai onko noi liian isoja?:D

"...In 1989 Michael signed with Willi Weber, whose team WTS he would drive for during 1989 and 1990 in the Formula 3 Championship. Weber paid the costs for both seasons (approximately 1 million DM). In the 1989 season Karl Wendlinger was champion, with Michael finishing 3rd behind Heinz-Harald Frentzen.

During 1990 and 1991 Schumacher moved into sports car racing, instead of the more usual step up to Formula 3000. Many managers believed this would block his progression to Formula 1, but Weber believed that exposure to professional press conferences and dealing with the cars of 700bhp would be beneficial."

Maikkoli
 
Viimeksi muokattu:

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
mtv3:selta..
Brassikuski vakuuttaa Ferrarin olevan kuitenkin tietoinen McLarenin muodostamasta uudesta uhasta. Hänen mukaansa edes sarjaa ylivoimaisesti johtavalla Ferrarilla ei ole varaa jäädä lepäilemaan laakereilleen.

- McLaren järjesti Silverstonessa kaikille kunnon yllätyksen. Vielä hetki sitten he kärsivät pahoista vaikeuksista ja nyt äkkiä palasivat taas mukaan kilpailuun. Formuloissa kenelläkään ei ole varaa pysähtyä paikoilleen. Pakettia on kehitettävä jatkuvasti eteenpäin, painotti Barrichello.
Kyllä taitaa Ferrari kuitenkin pistää täysillä kampoihin McLarenille tälläkin kaudella, eikä keskity pelkästään ens vuoden autoon, toisin kuin jotkut täällä foorumilla kertovat.

Ferrarin kehityskäyrä näyttäis kyllä hiipumisen merkkejä, ellei nyt Saksassa jotain uutta saada aikaan.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Onhan se Schumacher ajellu kaikennäköisillä vekottimmilla. F3:lla se on ajanut pari vuotta. Sitten f3000:lla Japanin sarjaa yhden kisan sijoittuen siinä toiseksi. C-ryhmässä Schumi ajoi Mersulla 90/91. Taisi voittaa pari kisaa, vaikka 91 Mersu ei ollut lähellekkään Pösön tai Jaguarin veroinen. LeMansissa olisi 91 tullut voitto, mutta Mersun kannentiiviste taisi pettää. Nopein kierros kirjattiin kumminkin saksalaisen nimiin.
 

johnok

Member
Liittynyt
17.7.2004
Viestit
11
Sijainti
Eastern Koitsanlahti
pmv sanoi:
C-ryhmässä Schumi ajoi Mersulla 90/91. Taisi voittaa pari kisaa, vaikka 91 Mersu ei ollut lähellekkään Pösön tai Jaguarin veroinen. LeMansissa olisi 91 tullut voitto, mutta Mersun kannentiiviste taisi pettää. Nopein kierros kirjattiin kumminkin saksalaisen nimiin.
On se Schumikin sitten joskus joutunut kärsimään Mersun alamäistä. :D
(Tämän hetkistä tilannetta en suinkaan tarkoita)
 

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
belated sanoi:
mtv3:selta..

Ferrarin kehityskäyrä näyttäis kyllä hiipumisen merkkejä, ellei nyt Saksassa jotain uutta saada aikaan.
En ymmärrä itsekään miksei talli panosta tosissaan tämän kauden sarjaan. Nytkin on ajettu jo 11/18 osakilpailua ja talli aikoo varmistaa merkkimestaruuden vasta seuraavassa osakilpailussa. Todella hämmästyttävän totaalista hiipumista.
 

Mera

Tutkija
Liittynyt
15.10.2003
Viestit
589
Sijainti
Finland
FO110K sanoi:
itsekään en toivo Schumin lopettavan, mutta mieluusti näkisin Ferrarilla tasavertaisen kohtelun
Off-topic: Ferrarin tallipolitiikasta on spekuloitu loputtomiin, mutta tsekatkaa maikkarilta mitä pizzamies puhuu Jaguarin tallipolitiikasta:

"- He kohtelivat minua kuin roskaa. Williamsilla minua kohdellaan täysin eri tavalla."

"Pizzonian mukaan hän ei saanut Jaguarilla tasavertaista kalustoa tallikaverinsa Mark Webberin kanssa. - Huomasin, ettei minulla ollut autossani samoja asioita kuin tallikaverillani. Minä sain uusia osia yhden tai kaksi kisaa myöhässä, Pizzonia harmitteli."

Jaguar kiistää moisen, mutta sehän ei todista mitään lopullista.
 

JKulmala

Well-known member
Liittynyt
19.7.2004
Viestit
82
Sijainti
Helsinki
Todistaa Webber on aina voittanut tallikaverinsa ihan pystyyn. Ei voi olla niin yli vertainen. Sama pätee jo lähes Kimiinkin ikävä kyllä, voi olla tosin kehittynytkin. Jos mäkki pelais yhden kuskin varaan niin miks palkkais Montoyan? Siksi et sais kuskit tasapainoon.
 
Ylös