Ferrari lipeää rintamasta.....jälleen!!

roenick97

Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Leeds sanoi:
Mitä kummaa siinä on?

Eihän F1rrari halua sellaista rajoitusta.
No onhan se kummaa, että miksi tästä EI tehdä sääntöä, vaan annetaan asioiden jatkua ominaan eteenpäin.

Kyllä naurattavan FIAn pitäisi tämmöinenkin asia pistää purkkiin ilman kyseleyitä.
Eihän he monessa muussakaan asiassa tallien mielipiteitä kysele.
Tai jos kyselee, on se eri asia, onko niillä kyselyillä mitään arvoa lopullisessa päätksessä.

Perklllll... :jaska:

roenick97

Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
niki sanoi:
No onhan ne muutki tallit vähän itsekkäitä, mutta eri asioissa.
Hmm... Mutta nythän on puhuttu vain kustannusten säästämisestä FIAn toimesta ja kuinka kaikilla kuningas ideoilla rahaa vois säästää.
Mikä perkele sii o että tämä estaamisen rajoitus ei kuulu FIAn sääntörukkaukseen.

Sitä tuulitunneli testiä tehdään jokatapauksesa 24/7.

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
Testirajoitus on kyllä minun mielestäparempi ratkaisu nopeuksien rajoittamiseksi kuin esim kierrosrajoittimet moottoriin. Siitähän siinä on kyse ja samalla rahan säästöstä. Harmi kun ferrari ei sitten kunnioittanut sitä herrasmiessopimusta. Nyt kyllä naurattaa kun ferrari on kohta persauki ja itketään että pitäisi 100 miljoonan euron budjetilla pärjätä ihan huipputasolla. Hahaaaa, ei liikene minulta sympatioita. :D

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
butterfly sanoi:
Testirajoitus on kyllä minun mielestäparempi ratkaisu nopeuksien rajoittamiseksi kuin esim kierrosrajoittimet moottoriin. Siitähän siinä on kyse ja samalla rahan säästöstä.
Pöh. Ne, joilla rahaa on korvaavat tuon testipenkeissä ja tuulitunnelissa.

*wruuum*

Well-known member
Onhan tuo itseasiassa minusta ainakin hieman surullinen uutinen. Jos lajia tämän vuosituhannen hallinnut tiimi ilmoittaa moisesta asiasta, niin kyllä pitää huolestua kehityksen suunnasta. Omasta mielestä myös mennyt kausi meni Ferrarilla suht hyvin, talli on edelleen kärki tiimi.

Kuten täälläkin mainittu, niin suuren budjetin tallit korvaa kaiken tuon testimäärän jota ei tehdä radalla testipenkeissä ja tuulitunneleissa. Oliko nimimerkki pvm jossain topicissa juuri kun mainitsi osuvasti, että tulevaisuus näyttää tällä hetkellä vain suurille yrityksille ja "teknologia keskuksille" valoisalta F1:ssä. Pikku talleja ei enään kaivata, kustannuksia rajoitetaan mutta summat ovat silti huikeita joita laitetaan pienimpiinkin kehitysasteisiin jota voidaan tehdä.

Harmittaa itseä moinen suuntaus, mutta ajassa on pysyttävä ja sitä FIAkin varmasti yrittää. Minun on ilmeisesti syytä siirtyä seuraamaan kokonaan paikallisia moottoriurheilu sarjoja.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Minua ei ole muutamaan vuoteen Ferrarin tempaukset yllättäneet enää pätkänkään vertaa. Ferrari tehkööt mitä lystää minun puolestani. Kuluttakoot siltakiviä vaikka miljoona paria puhki testeissä, kunhan oikeus tapahtuu jälleen ja saavat tulevalla kaudella entistä pahemmin turpaansa kuin päättyneellä.

Toki Herrasmiessopimus on tietysti vain Herrasmiessopimus.

Ferrarin poppoo ei ole mitään Herrasmiehiä, kuten ovat kymmenet kerrat aikaisemmin jo todistaneet. FIAn kultapojulemmikkitalli se on ollut jo ainakin kaudesta 1998 asti. Jos asiat eivät ole niin kuin he haluavat, niin käydään vähän kitisemässä Mad Maxille tai Böönille, niin johan saavat tahtonsa heti läpi. Jos ei muuten, niin uhataan sarjasta lähtemisellä ja kyllä tapahtuu. :tongue:

Antti82

Well-known member
Ferrari on kuitenkin tietääkseni ainut talli joka omistaa testiradan, kaksikin itse asiassa. Jos minulla oli takapihalla oma rata, niin kyllähän se vituttaisi jos sillä leikkiminen kiellettäisiin.

Samaan syssyyn kun rajoitettaisiin kauden aikaista testaamista, niin pitäisi pystyä rajoittamaan myös tuulitunnelitestejä.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Heittäisivät koko testirajoituksen romukoppaan ja kaikki saisivat testata niin paljon kuin sielu vain sietää ja kukkaro antaisi myöden. Silloin loppuisi yleisönkin kitinä tästä asiasta. :wink:

Samalla toki pitäisi heittää romukoppaan höpötyset säästöistä. Pikkutallit eivät pystyisi samoihin testimääriin kuin suuret ja ymmärtääkseni testien rajoituksilla haettiin säästöjä ja tätä kautta enemmän rahaa juuri pikkutalleille ja siten mahdollisuutta pikkutalleille olla lähempänä kärkeä. Vai olenko väärässä? :thumbup:

roenick97

Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Antti82 sanoi:
Ferrari on kuitenkin tietääkseni ainut talli joka omistaa testiradan, kaksikin itse asiassa. Jos minulla oli takapihalla oma rata, niin kyllähän se vituttaisi jos sillä leikkiminen kiellettäisiin.
Kauheasti et vissiin tiedä, mutta kyllä HONDA omistaa itse oman ratansa Jaappanissa :wink:

Edit: ja toisen myös jota en muista .

Eix tojo omist a myös jonkun, joka ois tulos Hondan radan tilalle parin vuoden päästä!?

Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
roenick97 sanoi:
Kauheasti et vissiin tiedä, mutta kyllä HONDA omistaa itse oman ratansa Jaappanissa :wink:
Niin omistaa, kaksikin itse asiassa (Suzuka ja Motegi), ja Toyota puolestaan Fujin. Mutta miten tuo nyt mihinkään liittyy kun kumpikaan ei niitä F1-testeihinsä käytä?

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Edelleen kiinnostaisi, että miten ne radat nyt asiaan liittyy kun molempien F1-tallien kannalta ne eivät ole takapihalla, vaan toisella puolen maapalloa.

roenick97

Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Bobakki sanoi:
Edelleen kiinnostaisi, että miten ne radat nyt asiaan liittyy kun molempien F1-tallien kannalta ne eivät ole takapihalla, vaan toisella puolen maapalloa.
Vastasin kysymykseen.
Ja olen tuota ihmetellyt, miksi siellä ei testattaisi kun mahdollisuuksia on ja tilaakin varmasti löytyisi testitiimin käyttöön.
Testitiimillä en tarkoita nyt sitä tiimiä, joka kiertää euroopassa testailemassa.
Vaan täysin toista teamia, josas voisi kehittää nuoria Japanilaisia inssejä yms. nuorta henkilöstöään F1n pariin...

(Ferrari on kuitenkin tietääkseni ainut talli joka omistaa testiradan, kaksikin itse asiassa.)

Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
roenick97 sanoi:
Vastasin kysymykseen.
Et vastannut. Antti ei kysynyt mitään.
Ja olen tuota ihmetellyt, miksi siellä ei testattaisi kun mahdollisuuksia on ja tilaakin varmasti löytyisi testitiimin käyttöön. Testitiimillä en tarkoita nyt sitä tiimiä, joka kiertää euroopassa testailemassa. Vaan täysin toista teamia, josas voisi kehittää nuoria Japanilaisia inssejä yms. nuorta henkilöstöään F1n pariin...
Hyvinkin todennäköisesti siksi, että sijaitsevat toisella puolella maailmaa. Autot täytyisi kuitenkin joka välissä lähettää takaisin Eurooppaan ja toisen tehtaan perustaminen Japaniin tuota varten tuskin olisi millään tapaa älykästä.

roenick97

Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Bobakki sanoi:
Et vastannut. Antti ei kysynyt mitään.

Hyvinkin todennäköisesti siksi, että sijaitsevat toisella puolella maailmaa. Autot täytyisi kuitenkin joka välissä lähettää takaisin Eurooppaan ja toisen tehtaan perustaminen Japaniin tuota varten tuskin olisi millään tapaa älykästä.
Sanotaan näin, että korjasin sitten asian, että Ferrari ei ole ainoa joka omistaa testiradan :tongue: .

Ja toisenkseen, en maininnut että autoja pitäisi lähetellä edes takaisin :mad_old: .
Mainitsin että siellä varmasti voisi kehittää autoja sekä nuorta henkilöstöään, jota Honda kyllä kovasti tekee.
Jostainhan se on niidenkin eteenpäin lähdettävä ja siinä olisi monelle mahdollisuus.

Ja tehdastahan EI tarvitse "perustaa", tehdas on jo siinä Hondan radan vieressä!

Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
roenick97 sanoi:
Ja toisenkseen, en maininnut että autoja pitäisi lähetellä edes takaisin :mad_old: .
Mainitsin että siellä varmasti voisi kehittää autoja sekä nuorta henkilöstöään, jota Honda kyllä kovasti tekee.
Jostainhan se on niidenkin eteenpäin lähdettävä ja siinä olisi monelle mahdollisuus.

Ja tehdastahan EI tarvitse "perustaa", tehdas on jo siinä Hondan radan vieressä!
Meinaat, että olisi tosissaan järkevää jakaa resursseja tuolla tavalla? Tuskin se Hondankaan kirstu pohjaton on. Ja samantekevää, että mikä tehdas, niin se kyllä passaa F1:n kanssa pulaamiseen? :doubtful:

roenick97

Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Bobakki sanoi:
Meinaat, että olisi tosissaan järkevää jakaa resursseja tuolla tavalla? Tuskin se Hondankaan kirstu pohjaton on. Ja samantekevää, että mikä tehdas, niin se kyllä passaa F1:n kanssa pulaamiseen? :doubtful:
En VÄITÄ että on viisasta, mutta mahdollistahan tuo olisi.
Se onko rahaaa vai ei, et sinä tiedä sitä sen paremmin kuin minäkään.

Ja silti Honda edelleen omistaa radan jos toisen, siinä oli pointtini kun asiaa läksin kommentoimaan, jota myös itse ratojen nimillä avitit.

Eikö?

Over and out.

Btw. Honda F1 moottorit valmistetaan kyllä Japanin Hondan tehtaalla HRD osastolla.
Tämän lisäksi moottoreita testataan penkissä, niin Japanissa tehtaalla kuin myös euroopan tehtaalla :ahem: !

Viimeksi muokattu: