Miguel
beagle
Minusta ei koneen paukkuminen ole itsestäänselvä asia. En ole varma, että syy oli välttämättä liian suurilla kierroksilla ajaminen.MaranelloRed:
Joo siitä saatiin esimerkki nyrellä ettei koneet kestä jos niitä liikaa kutitellaan. Kysy kimy pojulta lisää.vermula:
Moottori kestää, kun siitä ei oteta kaikkea ulos. En ihmettele vaikka Ferrarillakin poksahtaisi kone, jos joudutaan riskillä tavoittelemaan mestaruutta loppukaudesta!
VM:ssä oli hyvä artikkeli autojen jäähdytysongelmista. Kaikki nykyautot kamppailevat ratakohtaisesti jäähdytyksen kanssa. Autojen madaltunut runko pakottaa kääntämään jäähdyttimet kallelleen, jonka seurauksena jäähdytysteho laskee.
Nyt ratakohtaisesti riippuen olosuhteista, jokainen talli joutuu katsomaan riittävän jäähdytystehon moottoreille (jos nyt jäähdytyksen pettäminen oli edes Kimin moottorin laukeamisen syy). Tallit saattavat "puhkoa" ylimääräisiä reikiä koriin tai ohjata siivekkeillä jonkin verran lisää ilmavirtausta jäähdyttimiin.
Itselläni ei ole heittää Euroopan GP:stä kovaa faktaa, se on vain tiedossa että kisassa oli lämmintä. Toivottavasti Ranskan GP ei tuota lämpöjen kanssa yllätyksiä, odotusarvo on se, että talleille on tulossa kuuma kisa.
<small>[ 03-07-2003, 15:00: Message edited by: ml ]</small>