FIA GT

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Oscherslebenin kisassa Vilander-Müller jäivät ensimmäisen kerran palkintopallin ulkopuolelle. Ferrarista petti ohjaustehostin ja vikaa ihmetellessä ensimmäinen varikkokäynti venyi pitkäksi. Maaliin pari pääsi kuitenkin neljäntenä voiton mennessä tallikavereille Bruni-Ortelli. Kauden puolivälissä Vilander ja Müller johtavat ajajien sarjaa 43 pisteellä tallikavereiden ollessa toisena 28 pisteellä.

GT1 tulokset menivät uusiksi kun voittanut Kumpen-Longin Corvette C5.R ja kolmanneksi tullut Bouchut-Mücke Lamborghini hylättiin kisan jälkeen. Vetessä oli 1,3L liian suuri bensatankki ja Lambon vaihteisto oli pykälien vastainen. Vitaphone Maseratit saivat näin kaksoisvoiton.

kisaraportti, tulokset

Seuraavaksi on vuorossa vajaan kolmen viikon päästä sarjan hienoin kisa: Spa 24.
 

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Mika Salo ja Rui Aguas täydentävät Vilander-Müller autokuntaa Span kisassa. Viime vuonna Salo-Aguas-Scheider kolmikko voitti GT2 luokan kolmen kierroksen erolla tiimin toiseen autoon.

AF Corsen ajajat Span kisaan
 

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Aika-ajot Spassa ajettu. Vilander-Salo-Müller kolmikko luokkansa neljänneksi nopeimpia, mutta eiköhän sitä ehdi vuorokaudessa sijoitusta parantamaan. :)
GT1:ssä kärki kolmikko oli Carsport Corvette, Jetalliance Aston ja LAA Corvette. Nopein Maseratin lähtee neljännestä ruudusta.
Hyvää yhteenvetoa kolmesta aika-ajo sessiosta ei tunnu löytyvän, Endurance-Infossa on GT1 ja GT2 luokkien kärki ajat.


Liikkeelle lähtö tapahtuu huomenna klo 17:00 Suomen aikaa.
Live Timing löytyy osoitteesta http://www.mstworld.com/
Viime vuonna oli tarjolla myös streamia, saa nähdä löytyykö tänä vuonna.

Vielä virallinen osallistujalista.
AF Corse vaihtoi hiukan miehitystä ilmoitetusta: Melo jäi pois, ja Aguas siirtyi Brunin ja Ortellin pariksi.
Normaalien FIA GT tallien lisäksi mukana on GT1:ssä Luc Alphand Aventures tehdastiimin kuljattajilla (Beretta, Gavin) ja henkilökunnalla vahvistettuna, sekä GT2:ssa Le Mansin voittanut IMSA Porsche tutuilla kuljettajilla Lietz, Long ja Narac.
Kisassa on myös lähinnä Belcar talleja G2 ja G3 luokissa ja viesti muotoisessa Coupe du Roi -kisassa kolmen auton GT3 Ferrari ja Lamborghini tallit.
 
Viimeksi muokattu:

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Salo-Vilander-Müller autokunnan kamppailu luokan voitosta päättyi ennen kuin suomalaiset olivat edes päässeet rattiin. Müller avasi tupla-stintillä ja nousi johtoon ensimmäisen varikko käynnin jälkeen. Kahden tunnin ja vartin ajon jälkeen Ferrarin ohjaukseen tuli vikaa ja auto mateli varikolle, missä se on ollut nyt noin puoli tuntia. :frown:

*edit: taisi olla myös moottorin kanssa Müllerillä.

Kärjessä on paalulta lähtenyt Carsport Hollandin Corvette minuutin erolla Jetalliance Aston Martiniin.
 
Viimeksi muokattu:

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Vilanderille FIA GT2 mestaruus

Toni Vilander ja Dirk Müller voittivat Zolderin päätöskisan. Pari voitti kymmenestä kisasta kuusi, mutta etenkin keskeytys Spassa ja edellisessä kisassa Nogarossa rokotti pistetiliä ja ratkaisu jäi viimeiseen kisaan.

Aika hyvä viikonloppu suomalaisilla Ferrarin tehdaskuskeilla. :D

GT1 mestaruuden voitti Maserati kuski Thomas Biaggi neljän pisteen erolla Zolderissa voittaneeseen Aston Martin parivaljakkoon Ryan Sharp - Karl Wendlinger. Biaggi oli kolmas Zolderissa.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Joo, Ferrari + suomalaiset oli aika tehokas yhdistelmä viikonloppuna...

As for GT2, Dirk Müller and Toni Vilander claimed the title in style, starting from pole position and winning the title in their AF Corse Motorola Ferrari 430 GT2. The two drivers, both in their first full season in the FIA GT Championship...
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
The FIA World Motor Sport Council of 24th October 2007 has approved the following proposal from the GT Commission:

In 2010, the FIA GT Championship will evolve into two new separate championships:
- A World Championship for GT1 cars
- A European Championship for GT2 cars

These Championships will follow new GT1 and GT2 Technical Regulations, to be published following the next FIA World Motor Sport Council, in December 2007. They will come into force within the FIA GT Championship from the 2009 season, which will be a transition year, where cars built according to the new regulations will be entered alongside the current cars.

The new 2010 FIA GT Technical Regulations, established in cooperation with the Automobile Club de l’Ouest for application in both the FIA GT Championship and the Le Mans 24 Hours, will be reserved for GT cars produced in excess of 300 units per calendar year, leaving the FIA the right to refuse homologation to cars that could be considered too extreme. From December 2007 onwards, the FIA will publish a list of eligible cars each year. Manufacturers and private engineering tuners will be able to develop, build and enter cars in the FIA Championship, with a minimum number of cars defined for each category.

Compared to the current technical regulations, the 2010 regulations will define heavier but more powerful cars, using production engines made reliable for competition, the power of which will be controlled by various means including, but not limited to, a standard ECU as well as torque and fuel control rate sensors. The common ECU will also allow the prohibition of the use of traction control systems.

Manufacturers wishing to enter models produced in excess of 5000 units per calendar year will have the opportunity to request waivers from the FIA, including the possibility of replacing the car’s engine with another large scale production engine fitted in other models from the same brand.

The rest of the Technical Regulations will be based on the current GT2 regulations, with some additional aero modifications permitted for GT1 cars. The GT1 category will be reserved for models with engines above 5.5L. The manufacturers or tuners will be able to choose between homologation at 650bhp/1300kg or 600bhp/1250kg.

The GT2 category will be reserved for cars with engines under 5.0L. The manufacturers or tuners will be able to choose between homologation at 500bhp/1250kg or 450bhp/1200kg. For cars with engines between 5.0L and 5.5L, the manufacturers or tuners will be able to choose homologation in either GT1 or GT2. In order to make each category unique, one and the same model cannot be homologated in both GT1 and GT2.

The FIA GT3 European Championship will be maintained in its current format and the GT3 category will remain unchanged.
Lähde ei tiedossa, copy paste toiselta forumilta.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös