FIA R5 kuulumisia

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1753
Eikös paikalliset aja noi pätkät periaatteessa ulkoa ja voittaa vaikka Pösöllä että siihen nähden hyvä tulos.
Sanotaan, että jos Paolo Andreucci on vuonna 1988 ajanut ensimmäisen San Remonsa, niin todennäköisesti kyllä.
Kyllä kai tuo menettelee tuloksena, vaikka kyllähän wrc-tehdaskuskin pitäisi erottua edukseen. Asfaltti nyt ei välttämättä ole muutenkaan Paddonin alusta ja sen takia hän tietysti tuonne lähti.
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6591


Volkswagen gives sneak preview of new Polo GTI R5.

The GTI for rallying: With the Polo GTI R5, Volkswagen returns to rallying under a new guise. In the second half of 2018, Volkswagen will make the 270 hp rally version of the Polo available to professional teams and aspiring drivers to enable them to compete in championships across the globe – including the FIA World Rally Championship (WRC). A sketch of the car, which is based on the new Polo of the sixth generation, gives a foretaste of what’s to come.

“With the Polo GTI R5 we are hoping to transfer our expertise from four WRC titles to customer racing successfully, and offer a first-class racing machine for countless rally championships from national series to the WRC,” said Volkswagen Motorsport Director Sven Smeets. “Before the first race outing next year, we will subject the Polo GTI R5 to rigorous testing to make sure it is prepared for the extremely varied track conditions around the world.”

The development of the Polo GTI R5 has been in full swing since the start of the year, with initial test drives planned for this year. The experience gained from the successful WRC era is being incorporated directly: Volkswagen Motorsport Technical Director François-Xavier “FX” Demaison, father of the record winning Polo R WRC, is responsible for the development of the Polo GTI R5. And Gerard-Jan de Jongh also brings all his expertise as the senior project engineer. The Dutchman was previously Sébastien Ogier’s race engineer; Ogier won the drivers’ title with Volkswagen four times in a row.

Like the production model – which is due to be launched at the end of this year – the Polo GTI R5 has a powerful four-cylinder turbo engine with direct fuel injection. Other features include four-wheel drive, a sequential five-speed racing transmission and a comprehensive safety package, which are the most important features of the R5 category brought into being by the international automobile association, the FIA, in 2012. This gives privateers, teams and importers the opportunity to contest national, regional and international championships with cost-effective, powerful rally cars.

For Volkswagen Motorsport, the Polo GTI R5 represents another important milestone in their strategic realignment: After the successful introduction of the Golf GTI TCR, which has brought home wins and titles in numerous championships on the circuit since 2016, Volkswagen Motorsport is expanding its involvement in customer racing to rallying.
http://www.volkswagen-motorsport.com/index.php?id=2316&L=1
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1753
Ulkomaan foorumit tiesivät kertoa, että Marcus Grönholm on käynyt kokeilemassa Proton Iriz R5.
Oliver Mellors oli ajanut viime viikonloppuna Protonin debyyttikisan jossain kansallisen tason rallissa. Sijoitus oli kolmas. Kaksi nopeampaa oli wrc-autoja.
Ei toki kerro muuta kuin, että projekti on hengissä ja etenee.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
865
Ulkomaan foorumit tiesivät kertoa, että Marcus Grönholm on käynyt kokeilemassa Proton Iriz R5.
Oliver Mellors oli ajanut viime viikonloppuna Protonin debyyttikisan jossain kansallisen tason rallissa. Sijoitus oli kolmas. Kaksi nopeampaa oli wrc-autoja.
Ei toki kerro muuta kuin, että projekti on hengissä ja etenee.
George Donaldson kirjoitti eilen Twitterissä, että Proton olisi tehtaana mukana R5-projektissa ja kv-luokitus pitäisi tulla maaliskuussa 2018. Mistään muualta en tätä ole lukenut, mutta Donaldson on varsin luotettava lähde.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1753
George Donaldson kirjoitti eilen Twitterissä, että Proton olisi tehtaana mukana R5-projektissa ja kv-luokitus pitäisi tulla maaliskuussa 2018. Mistään muualta en tätä ole lukenut, mutta Donaldson on varsin luotettava lähde.
Kyllä näin on. Projektin alussa oli juttua, että tähtäävät Asia-Pacific sarjaan ja mahdollisesti myös WRC2.
Tämähän on jatkumoa tehtaan S2000 toiminnalle.
Sanoisin, että Protonin panostus ralliin on mahtava juttu rallin tunnettavuuden kannalta Aasiassa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4003
Sijainti
Event horizon
Kyllä näin on. Projektin alussa oli juttua, että tähtäävät Asia-Pacific sarjaan ja mahdollisesti myös WRC2.
Tämähän on jatkumoa tehtaan S2000 toiminnalle.
Sanoisin, että Protonin panostus ralliin on mahtava juttu rallin tunnettavuuden kannalta Aasiassa.
Varmaan Proton on jonkinlainen tekijä kaakon kulmalla, mutta noin isommassa mittakaavassa Mitsun, Nissan-Renaultin ja GM:n panostuksella olisi paljon enemmän painoarvoa. Nyt kun Hyundai on mukana niin luulisi GM-Daewoolla olevan jonkinlaista tarvetta "kilpavarusteluun".

Hondan rahat on varmaan kiinni F1-räpellyksessä eikä heillä ole suuremmin perinteitä rallimaailmaan.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1753
Varmaan Proton on jonkinlainen tekijä kaakon kulmalla, mutta noin isommassa mittakaavassa Mitsun, Nissan-Renaultin ja GM:n panostuksella olisi paljon enemmän painoarvoa. Nyt kun Hyundai on mukana niin luulisi GM-Daewoolla olevan jonkinlaista tarvetta "kilpavarusteluun".

Hondan rahat on varmaan kiinni F1-räpellyksessä eikä heillä ole suuremmin perinteitä rallimaailmaan.
Luulisin Protonin olevan kuitenkin japanin merkkejä pienempi tekijä.
Ja kuten todettua Proton ei ole ihan uusi tekijä.
En tiedä onko Hyundai jo Aasian sarjassa mukana, mutta jos olisi ja Toyotakin tulisi, niin painetta alkaisi tulemaan sille suunnalle. Kuskeiksi kun saataisi vielä Paddonia ja Araita.

Mitäs Nissan muuten puuhastelee nykyisin? Onko moottoriurheilussa mukana ollenkaan?
Datsun taidettiin lanseerata halpamerkkinä uudelleen joku vuosi sitten.
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6591
Yoann Bonato ajaa Citroen C3 R5:n ensiesiintymisen Rallye Du Varissa 24.-26.11.

 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1211
Aika heavy panostus mennä 5 kuljettajalla. Taitaa Skoda dominoida WRC2 sarjaa 2018.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1753

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4003
Sijainti
Event horizon
Ajoihan Nordgren ja Veiby jo tällä kaudella tehdas Skodaa. Heidän lisäksi myös Mikkelsen, Tidemand ja Kopecky.
Saas nähdä tuleeko haastajia Citroenin, Hyundain tai M-sportin tahoilta. Spekuloidut Paddon, Lefebvre ja mitä tekee Camilli ja Suninen.
Voisin kuvitella että Suninen ajaa joko Englannin avointa tai sitten WRC2 sarjaa M-Sport Fordin Fiesta R-femmalla ja siinä ohessa saa pari-kolme starttia isojen poikien autolla. Esim. Ruotsi, Suomi ja Wales.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
1691
Sijainti
JKL
Voisin kuvitella että Suninen ajaa joko Englannin avointa tai sitten WRC2 sarjaa M-Sport Fordin Fiesta R-femmalla ja siinä ohessa saa pari-kolme starttia isojen poikien autolla. Esim. Ruotsi, Suomi ja Wales.
Jouhki on puhunut että vähintään 6 kisaa WRC:llä Suniselle, mielummin enemmän.
 
Ylös