AnttiL
Reittinörtti
VW testaa alustan kestävyyttä
Se piti viime tiedon mukaan luokitella elokuun alussa, mutta näin ei tapahtunut. En muista missään nähneeni, ovatko ilmoittaneet seuraavalle yritykselle päivämäärää.Protonista ei ole taas hetkeen kuulunut mitään. Onkohan auto jo luokiteltu?
Korsikalla Lefebvre ajoi parit pohjat, vaikka oli jarruongelmia. Portugalissa olisi luultavasti voittanut ilman rengasrikkoa. Sardiniassa keskeytti kärkipaikalta. Kaikenlaista pientä vikaa on saman verran kuin Hyundailla, mutta vauhtia löytyy.Uusimmasta Citroenista on paha sanoa, kun kuskina ollut kädetön ranskalainen.
Sehän olisi VW:ltä hyvä PR-veto ottaa vanha mestari vetämään. Eikä Petter hitain R5 olisi, se on varma.https://twitter.com/kiwiwrcfan/status/1036939655143284736
Huhuissa Polon debyytissä ratissa Tidemand...ja Petter Solberg! Myös Camillia on huhuttu tähän kyllä
Ilmeisesti vain tähän ralliinSehän olisi VW:ltä hyvä PR-veto ottaa vanha mestari vetämään. Eikä Petter hitain R5 olisi, se on varma.
Eikö Polo ollut (tai ainakin pitänyt olla) puhtaasti asiakaskäyttöön suunniteltu laite, eli ilmeisesti tällaiset tehtaan ajelut rajoittuvat ainoastaan tähän vuoteen?
Siinä se uutinen sitten tulikin.
...josta saakin hyvän aasinsillan siihen, oliko se nyt täällä vai ulkomaan foorumilla heitettyyn ehdotukseen, että kuljettajaliikennettä olisi nykyistä enemmän WRC:stä R5-autojen puolelle. Kun nyt näyttää siltä, että nelikosta Breen, Evans, Paddon, Östberg on 1-3 kaveria jäämässä ensi vuodeksi ilman tallipaikkaa WRC:ssä, niin toivottavasti pitävät tuntumaa yllä ja tulevat kirittämään R5-kuskeja. Saisivat WRC2 ja WRC2 Pro myös vähän profiilin nostoa samalla. Jos em. sarjoissa ajavat ensi kaudella Kalle, Tidemand, Kopecky, Veiby, Huttunen, Greensmith, Lefebvre, Bonato ym. "vakiokasvot", niin ei se kuljettajatilanne nyt ihan toivoton ole. Siihen lisämausteena vielä pari WRC:stä tuttua ukkoa niin avot.Siinä se uutinen sitten tulikin.
Jännittävintä nähdä kuka autoa ajaa. Proton on kuitenkin tehdastalli ja todennäköisesti arvostavat taitoa rahapussin edellä, tai saattavat jopa maksaa palkkaakin.
Kyllähän luokassa autoja ja talleja on. Kuljettaja tilanne vähän heikompi.
PH-Sport ajattaa Citikan R5 autoja WRC teamin nimen alla ja kuskeina mm. Veiby ja Tempestini... Tuskin ovat palkkakuskeja kumpikaan. Lefebvre on vissiin edelleen Sitikan kirjoilla...Mites Citroen?
Kyllä Protonilla on tehdas taustalla. MEM on sellainen Puuppola tyyppinen taho, joka hoitaa likaisen työn, mutta siis idea on käsittääkseni lähtöisin Protonilta itseltään. Heillähän oli S2000 aikaan jo tehdastalli ja tämä nyt jatkumoa sille.Niin onko tuolla Protonilla oikeasti tehdastalli taustalla vai onko kyse brittiläisen MEM-rallitallin pari vuotta työstämän (ja kansallisissa kisoissa pari kertaa voittaneenkin) rakennussarjan kansainvälisestä debyytistä?
Mahtava uutinen, jos pitää paikkansa. Hyundai, Citroen, Proton ja Skoda siihen mukaan, niin vaikuttaa maukkaalta. Aletaan olemaan siinä pisteessä, että luokkavoittaja kiinnostaa enemmän kuin rallin voittaja.Kuulemma Volkkaria kiinnostaisi sittenkin osallistua WRC2Proohon. Kurikassa kuulemma yllätyttiin...