AnttiL
Reittinörtti
Virossa Märtinin pajalla on ostettu Fabia R5, joka nyt myydään ajamattomana
https://twitter.com/MM_Motorsport/status/1064807931185676294
https://twitter.com/MM_Motorsport/status/1064807931185676294
Täytyy olla selitys valmiina, jos ei pysy Kallen vauhdissahttps://www.motorsportforums.com/showthread.php?28327-R5-News&p=1207760&viewfull=1#post1207760
Østbergin mukaan Citroen on rakentanut C3 R5:sta kova-alustaisen rata-auton, jolla ei voi ilman luokitusjokereita ajaa rallia soralla ja lumella.
Elämäni ensimmäisessä kesätyöpaikassa varastopäällikkö totesi autoista: jos ostaa Volkkarin, niin se on sama kuin tunkisi kädet kyynärpäitä myöden paskaan. En usko miehen olleen sellainen visionääri, että olisi kyennyt kohdistamaan tämän arvion n. 20 vuotta etukäteen juuri Polo R5:een, mutta kieltämättä tuo "viisaus" on tullut uuden Polon ongelmia seuratessa mieleen.https://twitter.com/rubnperez/status/1124353611872575488?s=21
Kanarialla paloi taas Polo, viimeksi meni Camillin ajama auto Korsikalla :nope:
Melkeinpä se niin on, että jos ei Nordgren tänä vuonna aja kisan kisaa, niin aika mahdotonta on enää myöhemmin tallipaikkoja tai edes mitään keikkahommia saada. Kyllä ne yksittäiset kisat vuokrakalustolla tai edes ne SM-rallit pitäisi vielä nimen muistissa ja saisi jotain näyttöjä annettua. Gardemeisterin kalustolla Jyväskylä, Wales ja muutama pienempi ralli voisi olla jo todella hyvä sysäys uralla eteenpäin, jos vaan kisat suht hyvin onnistuu. Lahjoja kuitenkin olisi ajaa Jyväskylässäkin ihan kärkisijoista R5-luokassa.VeeÄmmässä oli juttua kuinka Skoda jo tälle kaudelle typisti ohjelmaansa rajulla kädellä ja mm. Nordgrenille näytettiin ovea. Nordgreeni on sitten ollut tämän kauden ajamatta kun vähistä WRC2 tallipaikoista on kova kisa eikä SM-sarjassa ajaminen kuulemma kiinnosta pätkääkään eikä myöskään yksittäisten kilpailujen ajaminen maailmalla vuokrakalustolla. En oo niinkään vakuuttunut siitä että hänen urakaarensa vaiheessa kotona kattoon syljeskeleminen millään tavoin edistäisi sitä palkatun tallikuljettajan paikan löytymistä. Montaa vuotta ei ainkaan kärsi olla pois kuvioista tai sen jälkeen ne tallipaikat saa kyllä unohtaa.
Luulen kyllä että se on heillä hyvinkin tiedossa mutta Jyskälä R5 Skodalla sisältäen parin päivän testit maksaa helposti 100000€ joten se on ihan kustannus kysymys. Jos rahaa ei ole niin huono ajaa vaikka kuinka tekisi mieli. Pirun kallista touhua. Ikävä kyllä...Kyllä ne yksittäiset kisat vuokrakalustolla tai edes ne SM-rallit pitäisi vielä nimen muistissa ja saisi jotain näyttöjä annettua. Gardemeisterin kalustolla Jyväskylä...
No nyt! Toivottavasti hienoin auto olisi myös nopein. Eiköhän Malcolmin hieman hiljaisempi tilauskirja rupea taas täyttymään.
Tuskin se vielä tällä kaudella Skodillacin vauhtiin yltää, mutta jahka Skoda lopettaa tehdastiiminsä ja ryhtyy samanlaiseksi autovuokraamoksi kuin M-Sport, niin puntit varmasti tasoittuvat. Citruunalla ei noiden vauhtiin ehdi. Peugeot on tainnut lopettaa koko touhun, niinkuin Huyndaikin lopetti R5 projektinsa. Protoniakaan ei ole näkynyt....No nyt! Toivottavasti hienoin auto olisi myös nopein. Eiköhän Malcolmin hieman hiljaisempi tilauskirja rupea taas täyttymään.
Muistatko kuinka menestynyt oli Polo WRC? :thumbup:Elämäni ensimmäisessä kesätyöpaikassa varastopäällikkö totesi autoista: jos ostaa Volkkarin, niin se on sama kuin tunkisi kädet kyynärpäitä myöden paskaan. En usko miehen olleen sellainen visionääri, että olisi kyennyt kohdistamaan tämän arvion n. 20 vuotta etukäteen juuri Polo R5:een, mutta kieltämättä tuo "viisaus" on tullut uuden Polon ongelmia seuratessa mieleen.
Never heard. Liittyykö se jotenkin formuloihin?maksimaalinen atakki sanoi:Muistatko kuinka menestynyt oli Polo WRC? :thumbup:
Tämä on muuten mielenkiintoinen juttu, ja sitä on tullut itsekin joskus pohdittua. Latvala, testattuaan Yarista ensimmäisen kerran, totesi autossa olevan potentiaalia, mutta podiumit voisivat olla ajankohtaisia ehkä Argentiinasta eteen päin - jos kaikki menee hyvin. Ogierkin kävi kokeilemassa Yarista, mutta kokemus (assulla) oli sitä luokkaa, että mestari taisi aika äkkiä todeta että "kiitos, mutta ei kiitos". Jos en ihan väärin muista, niin ensikommentit Fiestasta olivat myös sen suuntaisia, että rivien välistä oli luettavissa Polon olleen vielä paljon parempi. Ja eikös Ogier pitänyt aika pitkään sitäkin korttia pelissä, että Nasser Al-Attiyah olisi saanut Qatarin rahoittamaan VW:n operoiman yhden auton tiimin MM-sarjaan 2017? Kaikki nämä mielipiteet perustuivat tietysti kokemukseen Polosta ja sen kapasiteetista. Ei se näiden todistusten valossa kovin kaukaa haettu skenaario ole, että asioiden mennessä toisin, Ogier ja VW olisivat putsanneet palkintopöydän myös kaudella 2017.maksimaalinen atakki sanoi:Oletan että VW ois ollut myös murhaava, jos ei olisi vetäytynyt sarjasta.
Itseasiassa Nasse-sedän (lue Qatarin kuningashuoneen) johdolla tiimi oli jo aika valmis. Baumslagerin rallitallin operoimana tiimin kuskeina olisivat olleet Ogier, Mikkelsen ja Nasser muutamissa kisoissa kolmannella autolla. Mediaan levisi teaser videokin, missä evo-Polon keula paljastui kankaan alta, Red Bullin teippauksella. Ogier jostakin syystä lopulta valitsikin Fordin ja M-Sportin tunnetuin seurauksin.Ja eikös Ogier pitänyt aika pitkään sitäkin korttia pelissä, että Nasser Al-Attiyah olisi saanut Qatarin rahoittamaan VW:n operoiman yhden auton tiimin MM-sarjaan 2017? Kaikki nämä mielipiteet perustuivat tietysti kokemukseen Polosta ja sen kapasiteetista. Ei se näiden todistusten valossa kovin kaukaa haettu skenaario ole, että asioiden mennessä toisin, Ogier ja VW olisivat putsanneet palkintopöydän myös kaudella 2017.