Rälle
Well-known member
- Liittynyt
- 24.5.2000
- Viestit
- 397
Ferrari on aivan alamaissa. Auto olisi hyvä, mutta Bridgestonen kumeilla ei pääse kisaamaan paalupaikoista saatika kisojen voitoista. Palkintopallisijoitukset ovat mahdollisia, mutta ne ovat enemmän hyvän kisataktiikan ja auton mahdollistamia, kuin renkaiden. Schumacher on edelleen erittäin nopea ja voittaisi edelleen kilpailuja, jos saisi vaihtaa renkaat kisan aikana tarvittaessa. Ferrari ajaisi pehmeillä seoksilla, jolloin pito saataisiin halutulle tasolle myös aika-ajoihin ja kisan ensimmäisille kierroksille.
Monacon GP osoitti, kuinka auton suorituskyky voi dramaattisesti muuttua kisan aikana, kun renkaat eivät enää toimi kisan loppupuolella. Molemmat Renaultit muuttuivat todella hitaiksi ruutulipun lähestyessä.
Eikö FIA tällä uudella rengassäännöllä pyrkinytkin tähän? Samoilla seoksilla on ajettava aika-ajot ja kisa, renkaita ei saa vaihtaa kisan aikana. Renkaiden kuluminen tai pito-ominaisuuksien menettäminen kisan aikana mahdollistaa ylivoimaisenkin auton epäonnistumisen. Onko se sitten tallien, kuljettajien ja yleisön mieleen, jää nähtäväksi.
Monacon GP osoitti, kuinka auton suorituskyky voi dramaattisesti muuttua kisan aikana, kun renkaat eivät enää toimi kisan loppupuolella. Molemmat Renaultit muuttuivat todella hitaiksi ruutulipun lähestyessä.
Eikö FIA tällä uudella rengassäännöllä pyrkinytkin tähän? Samoilla seoksilla on ajettava aika-ajot ja kisa, renkaita ei saa vaihtaa kisan aikana. Renkaiden kuluminen tai pito-ominaisuuksien menettäminen kisan aikana mahdollistaa ylivoimaisenkin auton epäonnistumisen. Onko se sitten tallien, kuljettajien ja yleisön mieleen, jää nähtäväksi.