Finnish Touring Car Championship

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
840
Aloitetaan nyt tästäkin aihe.

Sarjassa ajetaan FTCC ja NEZ-mestaruuksista luokissa V1600, Turbo1600, Xtreme Race BMW, Porsche GT3 ja V8Thunder –luokissa.


28.-30.4. Riga, Latvia (V1600 ainoastaan NEZ)
2.-4.6. Ahvenisto, Suomi (Mukana lisäksi Legends ja SMP F4, TV-näkyvyys YLE Areena ja YLE)
30.6.-2.7. Pärnu, Viro
22.-24.9. Alastaro, Suomi
 

Ice1Racing

Well-known member
Liittynyt
11.4.2014
Viestit
194
Thundereissa Ahvenisto on Pohjois-Euroopan mestaruusosakilpailu. Kolmen lähdön viikonloppu.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
840
Thundereissa Ahvenisto on Pohjois-Euroopan mestaruusosakilpailu. Kolmen lähdön viikonloppu.
Erinomainen juttu. Kun vaan autoja olisi sitten vähintään saman verran kun viime vuonna. Muutenhan siinä ei ole oikein mitään mieltä. Ahveniston 50 vuotta juhla-vuosi 2017. Mielestäni 40-vuotis juhlat jäivät omalla tavallaan vaisuksi. Toivottavasti tänä vuonna olisi parempi meininki.
 

Ice1Racing

Well-known member
Liittynyt
11.4.2014
Viestit
194
Jos Ahveniston kilpailusta jaetaan Ruotsin sarjan pisteitä, niin eiköhän silloin helposti ole viivalla se 26 autoa. Norjalaisten ja tanskalaisten kiinnostus onkin sitten täysi arvoitus.

Ahveniston rata on siirtynyt yhdyskuntalautakunnan alaisuuteen. Kehittämisen kannalta on hyvä, että yleisesti infrasta vastaava taho on päättämässä radan asioista. Turva- alueiden laajentaminen maansiirroin on täten helpommin junailtavissa, jos halutaan.

Erikoinen väittämä on, että jos rataa ja sen turvallisuutta kehitetään, niin samalla se menettää saamansa luokituksen. Kaiken järjen mukaan silloinhan se täyttää entistä paremmin saamansa arvon.
 
Viimeksi muokattu:

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
840
Jos Ahveniston kilpailusta jaetaan Ruotsin sarjan pisteitä, niin eiköhän silloin helposti ole viivalla se 26 autoa. Norjalaisten ja tanskalaisten kiinnostus onkin sitten täysi arvoitus.

Ahveniston rata on siirtynyt yhdyskuntalautakunnan alaisuuteen. Kehittämisen kannalta on hyvä, että yleisesti infrasta vastaava taho on päättämässä radan asioista. Turva- alueiden laajentaminen maansiirroin on täten helpommin junailtavissa, jos halutaan.

Erikoinen väittämä on, että jos rataa ja sen turvallisuutta kehitetään, niin samalla se menettää saamansa luokituksen. Kaiken järjen mukaan silloinhan se täyttää entistä paremmin saamansa arvon.
Aivan joo. Mitä tuo siirtyminen yhdyskuntalautakunnan alaisuuteen tarkoittaa käytännössä? Vai tarkoitetaanko kenties tuolla kehitys väittämällä, että jos rataa muutetaan niin se tarvitsee luokitella uudestaan?
 

Ice1Racing

Well-known member
Liittynyt
11.4.2014
Viestit
194
Ratayrittäjän mukaan Ahveniston luokittelu on voimassa syyskuulle 2019. Itse rataan ei saa tehdä muutoksia. Joiden kustannuksista vastaa tämän hetken sopimuksen mukaan ratayrittäjä. Seuraavien aikojen uudistukset keskittyvät ympäristöluvan vaatimusten täyttämiseen.

Mutta aiemmin on ollut harkinnassa myös radan turva -alueisiin kohdistuvia muutoksia, joiden silloin on todettu olevan liian kalliita toteuttaa. Joskus myöhemmin saattaa olla mahdollista palata radan turva -alueita koskeviin uudistuksiin.

Yhdyskuntalautakunta kun suunnittelee kaupungin infran asioita, niin yhteisiä kuvioita voi sovitella moottoriradankin hyödyksi. Jos mitä radalla tarvitaan.
 
Ylös