Foorumilaisten Karting-kokemukset??

Kenny

Thö spesölist
Liittynyt
5.4.2000
Viestit
100
Sijainti
tampere, finland
Ajattelin vähän kartoittaa minkälainen meininki foorumilaisilla on ton Kartingin suhteen, onko aktiiviharrastajia, kuinka moni käynyt ajamassa vuokralaitteilla?

Olisiko Foorumilaisista mahdollista kerätä joukkue ensi kesän Xon-Cup kilpasarjaan?? Jos kalustoa ei saa muuten kasaan niin järjestäjä pystyy hommaamaan vuokralle..

Niin ja tuossa pari linkkiä harrastepohjalta ajaville:

http://www.xonry.tk/ Äijäharrastajakerho

http://www.carbx.net/ Winter Cupin järjestäjä

http://www.finndrive.com/ Kerho joka järjestää Eurokarting- ja SúperCup-sarjat ensi kesänä (saitti suljettu 9.1. asti)

http://www.esanet.fi/karting/ Timpan karting-sivut, länsi-suomen alueen kisoja

http://www.geocities.com/gardenhosemotorsport/
No nää on mun sivut, älä ota tosissaan..
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Itse olen ajanut vanhoilla "raadoilla" muutamana kesänä jonkin verran Hyvinkään radalla. Viime kesänä ostin 600 eurolla 15 hv moottorisen pelin. Auto vastaa aikalailla Yamaha-luokkaa. Siinä 80 cc moottori ja runkomerkki on Dap. Näitä autoja on muutama näytekappale suomessa. Aikoinaan ne olivat ehdolla Yamaha-luokan paikalle. Ajokilometrit vain jäivät harmittavan vähäisiksi, kun moottori leikkasi kiinni 15 ajetun kierroksen jälkeen ja sain auton kuntoon vasta ihan loppukesästä. Nyt on sellainen fiilis, että jos olisi pari lauhaa kuivaa päivää, niin voisi vaikka lähteä radalle...

Jos foorumilaiset lähtevät jonnekin ajamaan, niin olen ilman muuta valmis mukaan. Kesäaikana Hyvinkään radalla vuokrataan ihan kunnon kisa-autoja, joissa on tehoa lähemmäs 30 hv:ta. Ajaminen tosin maksaa 30 euroa 15 minuuttia, mutta kyllä se hintalaatusuhteessa pärjää sisäradoille. Joku väitti, että nämä autot ottaisivat 130 km/h radalla, mutta itse arvelisin, että huiput voisivat olla n. 110 kmh/h.
-----------------------

Onko jollain tietoa kuinka paljon mikroauton nastarenkaat maksavat ja mistä niitä saa? Kuulemma popniiteilläkin jotkut ajelee. Ajatus järven jäällä ajamisesta houkuttelee. Pieni ränni kolalla ja vauhtia satanen...
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Jonkin verran vuokra-autoilla tullut hurjasteltua...

PKS:n radoilla, sekä tallinassa.

www.fkkeskus.ee - hyvä ulkorata, kesällä kannattaa kokeilla, kaveriporukalla kisa ja sauna, eikä tule kalliiksi...

Tänään kävin ajamassa www.hobikart.ee - ihan hauska ja nopee rata. :D 16min, 176ee (150ee = 10e) :D
Ett silleen!!!!!!!!1
 

Örfil

Guest
Kerran käynyt ajamassa toissa syksynä ja olin sikanopee! Nykykunnossa olen varmaankin lyömätön :cool: wink
 

Kenny

Thö spesölist
Liittynyt
5.4.2000
Viestit
100
Sijainti
tampere, finland
Valde:
Joku väitti, että nämä autot ottaisivat 130 km/h radalla, mutta itse arvelisin, että huiput voisivat olla n. 110 kmh/h.
-----------------------

Onko jollain tietoa kuinka paljon mikroauton nastarenkaat maksavat ja mistä niitä saa? Kuulemma popniiteilläkin jotkut ajelee. Ajatus järven jäällä ajamisesta houkuttelee. Pieni ränni kolalla ja vauhtia satanen...
Aika hurja väite, 110km/h on varmaan aika lähellä JOS niissä autoissa on 30hv.

Nastarenkaita myy ainakin Kart Racing tampereella, http://www.lahokoski.com/
Hinnat jotain 300€/setti ja joudut hommaan vaihteellisen etuvanteet takavanteiks, edessä ja takana on kapeet renkaat..
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Haaparannan (vuokraaja Hyvinkäällä) autot on 125 cc suoravetoisia ja niillä on ajettu Hyvinkään rataennätyksen alle, joten kulkua piisaa. Vuokrakäytössä tosin moottoreita on hieman laimennettu ja renkaat ovat kovempia. Moottoreissa on kuitenkin edelleen saman verran puhtia kuin korkeaviritteisimmissä 100 cc autoissa. Eniten nopeutta hävittää kovemmat renkaat. Alku- ja keskikesästä autoilla ei päässyt kuin 50 s, kun renkaat olivat ihan törkeän liukkaat. Loppukesästä autoihin vaihdettiin keskipehmeät kumit ja niillä pystyi ajamaan 46s tai 47 s radan, mikä on jo ihan kivaa vauhtia, kun radan ennätys on 43.75.

<small>[ 29-12-2003, 00:36: Message edited by: Valde ]</small>
 

Enrique

Well-known member
Liittynyt
18.12.2002
Viestit
1913
Aika paljon tulee Mika Salo circuitilla ajeltua varsinkin kesällä kun se on niin sopivan pyörmatkan päässä (25 km).Onhan siellä sisäratakin, mutta se touhu ei oikeen miellytä, kun niissä autoissa on eroja todella paljon. Vai miten muuten on selitettävissä, kun kävimme kavereiden kanssa ajamassa, niin ensimmäisellä kerralla olin nopein, ja toisella kerralla toiseksi viimeinen ja porukka tuli suoralla ohi :rolleyes: Siis nämä kaksi kertaa ajettiin heti peräkkäin autot vaan käytiin vaihtamassa.No toimiihan ne autot sähköllä :D . Talvisin tulee seinäjoen Karting centerissä myös käytyä.Se on myös mukava paikka (terveisiä deepbluelle :D ). Se rata ei todellakaan anna virheitä anteeksi. Ja aina kun on jossain reissun päällä niin pitää käydä paikallinen rata testaamassa.

Kaverin kanssa on ollu puhetta jos ensikesäksi jonkun rassin hommais, mutta se on vielä erittäin alustavaa.
 

Kokkis

Well-known member
Liittynyt
5.10.2001
Viestit
85
Sijainti
Eesti
Valde, onko autossasi PCR:n läppäventtiilikone? Hankitko sen mahdollisesti Lahden suunnalta? Luulen tietäväni ko. auton pitkän ajan takaa, mutta en ole ihan varma.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Kokkis,

Samasta autosta puhutaan. En tosin ostanut sitä Lahdesta, mutta edellinen omistaja oli ostanut sen muistaakseni joltain Liljeroosilta Lahdesta.

No, mitä sinä siitä tiedät? Kauhea pommi ko. auto? :) Ihan mukava peli se on ajaa ja kulkuakin on kohtalaisesti.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Kävin tuossa ottamassa tyypit MikaSalo Circuitilla Alahärmässä! Siis sisäradalla, joka on kopio ulkoradasta.

Autot oli sähkökäyttöiset ja huppunopeus oli jotain 50 km/h. Eli siis normaalit mitä yleisölle tarjotaan. Mutta noinkin isolla radalla olisi toivonut autosta enemmän tehoja.

Hienot puitteet oli kyllä!
 

Enrique

Well-known member
Liittynyt
18.12.2002
Viestit
1913
Kävin tuossa ottamassa tyypit MikaSalo Circuitilla Alahärmässä! Siis sisäradalla, joka on kopio ulkoradasta.
Mikä oli nopein aika jos saan udella?
 

Kenny

Thö spesölist
Liittynyt
5.4.2000
Viestit
100
Sijainti
tampere, finland
Enrique:
Vai miten muuten on selitettävissä, kun kävimme kavereiden kanssa ajamassa, niin ensimmäisellä kerralla olin nopein, ja toisella kerralla toiseksi viimeinen ja porukka tuli suoralla ohi :rolleyes: Siis nämä kaksi kertaa ajettiin heti peräkkäin autot vaan käytiin vaihtamassa.No toimiihan ne autot sähköllä
--------------------
Talvisin tulee seinäjoen Karting centerissä myös käytyä.Se on myös mukava paikka (terveisiä deepbluelle [Big Grin] ). Se rata ei todellakaan anna virheitä anteeksi. Ja aina kun on jossain reissun päällä niin pitää käydä paikallinen rata testaamassa.
-----------------------
Kaverin kanssa on ollu puhetta jos ensikesäksi jonkun rassin hommais, mutta se on vielä erittäin alustavaa.
Olisko jääny akut lataamatta sun toisesta autosta? wink

-------------------
Seinäjoki karting center on kyllä todella hieno rata, ainakin riittävän vaativa.. Oltiin viime talvena siinä 600 kierroksen kisassa kolmas ja homman jälkeen pikkusen kyljet kipeänä.

--------------------

Ennen kuin ostatte autoa kannattaa uhrata hieman aikaa ja kysellä jo auton omistavilta vähän mitä kannattaa huomioida. Siellä Seinäjoella on muutama aktiivinen harrastaja ketkä on käyny vetään noita aikuisten kisoja.
 

Kokkis

Well-known member
Liittynyt
5.10.2001
Viestit
85
Sijainti
Eesti
No, mitä sinä siitä tiedät? Kauhea pommi ko. auto? Ihan mukava peli se on ajaa ja kulkuakin on kohtalaisesti.
Moottori ja runko oli tosiaan joskus (15 v. sitten) Liljeroosilla, tuotu Suomeen silloin kun hän toimi Dapin maahantuojana. Sen piti olla ainoa kappale laatuaan, kun G-luokkaan tuli se Yamaha. Auto oli ainakin silloin hyvin siisti ja toimiva, näin sivusta ja takaa seuraten. Eihän kartingvehkeet voi mitään suuria yllätyksiä sisältää, kun ovat niin pieniä. Ja varmasti on parempi ja pitemmän päälle edullisempi ajaa kuin mikään vuokra-auto. Yllättävän pitkäikäinen laite, täytyy sanoa.
 

DeepBlue

Well-known member
Liittynyt
4.12.2003
Viestit
153
Enrique:
se touhu ei oikeen miellytä, kun niissä autoissa on eroja todella paljon. Vai miten muuten on selitettävissä, kun kävimme kavereiden kanssa ajamassa, niin ensimmäisellä kerralla olin nopein, ja toisella kerralla toiseksi viimeinen ja porukka tuli suoralla ohi :rolleyes: Talvisin tulee seinäjoen Karting centerissä myös käytyä.Se on myös mukava paikka (terveisiä deepbluelle D ).
Taisi vaan käydä niin että uudet lupaavat ja nopeat kuskit meni Enriquen edelle :D . Eka kerta oli semmonen tutustuminen rataan ja toisella sitte alettiin jo ajamaankin wink .

Näinhän se on että Seinäjoen rata ei anna virheitä anteeksi, circuitilla vaan on se pito ihan eri luokkaa ja siks siellä on mukavampi ajaa kun saa tosissaan mennä "kovaa" mutkiin. Pitäiskin taas joskus mennä koittaan :cool:
 

Enrique

Well-known member
Liittynyt
18.12.2002
Viestit
1913
Taisi vaan käydä niin että uudet lupaavat ja nopeat kuskit meni Enriquen edelle . Eka kerta oli semmonen tutustuminen rataan ja toisella sitte alettiin jo ajamaankin.
Katoppas papereista parhaat ajat. Meninpäs kovempaa kun SINÄ tai kukaan muu teistä. Siis ensimmäisellä kertaa ajoin nopeampaa, kun kukaan sillä toisella. Ja s-joella taisit hävitä reilusti yli sekunnin :D .

MSC:ssä on juuri se ikävä juttu, että niissä sähkövarauksissa saattaa olla suuriakin eroja. Olen monelta tutulta kuullut, että jos ajaa kaksi kertaa, niin toisella kerralla saatetaan ajaa 2s hitaampaa. Juuri tällaisten olosuhteiden uhriksi jouduin. Mutta ratahan on mitä mainioin. Varsinkin ulkorata.

No niin eksyinpäs aiheesta pahemman kerran.

<small>[ 31-12-2003, 09:55: Message edited by: Enrique ]</small>
 

DeepBlue

Well-known member
Liittynyt
4.12.2003
Viestit
153
<strong>Katoppas papereista parhaat ajat. Meninpäs kovempaa kun SINÄ tai kukaan muu teistä. Siis ensimmäisellä kertaa ajoin nopeampaa, kun kukaan sillä toisella. Ja s-joella taisit hävitä reilusti yli sekunnin :D .
Ei taida olla mulla enää ne "paperit" tallella. S-joella nyt oli niin pahasti ruuhkaa siellä radalla ettei siellä ollut mahdollistakaan ajaa kun muutama nopeampi kierros kun eräät eivät päästäneet ohi ja toiset pyörähtelivät :D . Lisäksi kyllä niissä s-joen autoissakin eroja löytyy ihan varmasti.
Yksi syy vielä miksi tykkään ajaa enemmän circuitilla on se että niissä autoissa on mulle parempi ajo asento (mulla pituutta vähän liikaa).
 

Enrique

Well-known member
Liittynyt
18.12.2002
Viestit
1913
Hei mä en pyörähtäny kertaakaan :p ! Sä toivottavasti tarkotit noilla eräillä Kimiä ja Kenttiä :mad: .

Eiköhän tämä vuoropuhelu, riitä jatketaan illalla ihan oikealla puhumisella.

<small>[ 31-12-2003, 10:30: Message edited by: Enrique ]</small>
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Enrique:
Kävin tuossa ottamassa tyypit MikaSalo Circuitilla Alahärmässä! Siis sisäradalla, joka on kopio ulkoradasta.
Mikä oli nopein aika jos saan udella?
40,604 s. Kuukauden paras aika, jonkun toisen porukan ajamana oli 37,889.

Oma suurin huippunopeus oli 52,792 km/h.
 

Enrique

Well-known member
Liittynyt
18.12.2002
Viestit
1913
Itselläni paras aika oli 39,407. Yllättävän hidas on muuten tuo kuukauden paras. Silloin kun itse olin ajamassa, niin se oli 37,734 Kuvittelis, että sellaset, jotka sitä rataa usein ajaa ajais vähintään 36. paikkeille. Radan profiili saattaa tietysti olla sellainen, että siitä on hankala pudottaa.
 
Ylös