Foorumin soittoäänet, toimiiko ne?

Tose

Kääntyy oikealle
Sijainti
The City
Tilasin ohjeiden mukaisesti moniäänisen soittoäänen GSMPOLY VIIMEINEN (katsoin puhelimén asetuksetkin ja kopion tekstin tekstiviestiin usb-linjan kautta) ja viesti tuli, mutta se vain herjasi yrittäessäni ladata sitä puhelimen ääneksi virhellinen yhteysosoite. Montako näitä lähes euron hintaisia ääniä pitää tilata, että onnistuu?

Mie-

Well-known member
Sijainti
Highland
Itse olen kerran (pari viikkoa sitten) soittoäänen tilannut, minulla ainakin toimi.

Edit: ...ja kokeilin uudestaan, toimi nytkin. Tilasin tosin molemmilla kerroilla yksiäänisen soittoäänen.

<small>[ 17-08-2003, 15:13: Message edited by: Mie- ]</small>

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Sijainti
Suomi
Tältä päívältä on kirjattu 1 kpl tilauksia VIIMEINEN. Todennäköisesti sinun. Minulla ei ole polyfonisia soittoääniä tukevaa puhelinta, joten en voi testata. Ovatko tilaamasi polyf. äänet yleensä tulleet perille ok? Toimiiko wap?

Tekniikasta vastaavan tiedote:

Hyvä asiakkaamme,

olemme tehneet muutoksia polyfonisten soittoäänten lataukseen.

Lähetämme nyt soittoäänen osoitteen käyttäjälle palveluviestinä aikaisemmin käyttämämme
kirjanmerkin asemasta. Palveluviestin etuna on käyttäjälle helpompi soittoäänen lataus -
Nokian matkapuhelimissa palveluviestin vastaanotettuaan voi suoraan valita \"Hae viesti\",
joka noutaa soittoäänen puhelimeen mikäli puhelimen wap-asetukset ovat kunnossa.
Soittoääni myös saapuu käyttäjälle suoraan ilman erillistä välisivua, mikäli käyttäjän
puhelin tukee tätä mahdollisuutta.

Palveluviestit toimivat kaikissa polyfonisia ääniä tukevissa Nokian puhelinmalleissa,
tosin puhelimen asetusten kautta on mahdollista estää palveluviestien vastaanottaminen.
Mikäli käyttäjällä on valittuna \"Palveluviestien vastaanotto: Ei\" (asetus löytyy yleensä
puhelimen wap-asetusten yhteydestä), hylkää puhelin saapuvat palveluviestit
automaattisesti eikä käyttäjä saa tapahtuneesta mitään ilmoitusta - tässä tilanteessa
käyttäjä ei pysty vastaanottamaan polyfonisia soittoääniä tai muitakaan palveluviesteinä
lähetettäviä palveluita.

Nämä muutokset koskevat vain polyfonisia soittoääniä, animoidut näytönsäästäjät lähetetään
käyttäjille edelleen kirjanmerkkeinä koska kaikki näytönsäästäjiä tukevat puhelimet eivät
tue palveluviestien vastaanottamista.

Tose

Kääntyy oikealle
Sijainti
The City
Uhrasin toisenkin euron ja tilasin Lambadankin ja olen kokeillut valinnat lataa ja siirry sekä näpätellyt annetun ositteen ja kaikissa tulee vastaus virheellinen GPRS-osoite. Tietokoneella sain imuroitua ne tiedostot, mutta ei ne ainakaan Nokia Sound Convertterille kelpaa. Puhelin on mallia Nokia 5100. Paljonko näistä rahoista jää F1-Foorumille?

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Sijainti
Suomi
Kerrotko vielä mikä liittymä niin yritän selvittää asian.

Tose

Kääntyy oikealle
Sijainti
The City
Antti:
Kerrotko vielä mikä liittymä niin yritän selvittää asian.
Se on Radiolinjan liittymä, mutta luulen, että tässä puhelimessa on vielä jokin asetus jäänyt tekemättä. Kuvat kulkee nyt lopulta yli viikon asettelujen ja kokeilujen jälkeen. Olen kyllä jo kerran ladannut Radiolinjasta MMS- ja WAP-asetusviestit.

<small>[ 18-08-2003, 09:13: Message edited by: Tósé ® ]</small>

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Sijainti
Suomi
Kannattaa kokeilla syöttää asetukset myös käsin.

Hei!

Käyttäjän tulee tarkistaa wap-asetuksensa. Tuo viittaisi siihen, että
puhelin on määritelty käyttämään GPRS:ää wap-yhteyksiin, mutta liittymässä
ei ole GPRS päällä.

Wap-asetukset saa omalta operaattorilta.

Tose

Kääntyy oikealle
Sijainti
The City
Nyt toimii!

Soitin Radiolinja tekniselle tuelle (ei niitä varmasti ole kuin yksi) ja hän sanoi kokeiltuaan heidän serverinsä olevan rikki, mutta lähetti taas kerran wap-asetukset (3. kerta). Ladatttuani ne yhteydet toimivat ja soittoäänen tulivat.

Luulen, että vika oli Radiolinjan wap-palvelimessa, jonka kautta puhelin menee nettiin ja lataa annetun osoitteen tiedoston puhelimeen - tai sitten ei.