Hieno kilpailu nähtiin jälleen ja vaikka Barcelonassa ei juuri ohituksilla voi kehua niin jotenkin tuntui siltä, että tässä kilpailussa verrattuna muutamaan aiempaan kilpailuun Barcelonassa kuitenkin ohiteltiin ja itse laskin 5-9 ohitusta kisassa jotka eivät olleet ekan kierroksen tai varikon ohituksia. Se olisi jo enemmän kuin toissa vuoden kisassa tai kauden 2007 kisassa. Renkaiden kestävyys oli pieni kysymysmerkki sillä renkaat alkoivat olla aivan loppu useimmilla kuskeilla ja lisäksi renkaat puhkesivat Hamiltonilta ja Vetteliltä.
Vanhoihin renkaisiin verrattaessa D-seokset kestivät pehmeiden kanssa saman verran eli 16-18 kierrosta ja kovat renkaat eli ilmeisesti B-seoksien jälkeläiset kestivät suunnilleen saman verran eli 48-50 kierrosta kisassa. Saman verran kestivät B-renkaat aikanaan vaihtamatta kisassa. Ainoa rengasseos jolla pystyi ajamaan kilpailun alusta loppuun asti ilman vaihtoa oli tällä radalla A-seos joka pystyi ainakin teoriassa ajamaan alusta loppuun saakka, mutta varikkopysähdys tehtiin silti usein koska renkaat eivät vain kestäneet.
Vuonna 1993 vain Alain Prost ja Riccardo Patrese käyttivät Andrea de Cesariksen, Luca Badoerin ja Philipe Alliotin lisäksi A-seoksia muiden käyttäessä B tai C-renkaita kisan aikana. C-renkaat kestivät puoliväliin asti useimmiten kilpailussa. Kauden 1991 ja 1992 kisoissa sade esti vertailun renkaiden välillä ja rengasvertailullisesti C-rengas oli paras rengas Barcelonan radalle verrattuna B-renkaisiin joilla lämpeneminen kesti paljon pitempään.
Päivän paras oli ehdottomasti Webber.:thumbup: Muita onnistujia oli Schumi ja Sutil ja Kubica jotka ajoivat näkymättömissä taas pisteitä. Myös Button kuuluu tähän joukkoon. Sitkein mies oli taas Vettel jonka auto kesti maaliin asti huolimatta vaikeuksista jotka viimeisellä kierroksella näkyivät jo selkeästi ja Schumi otti jo 11 sekuntia kiinni eroa viimeisellä kierroksella joten seuraava kierros olisi ollut jo Schumin. Alonso pisti Asturian liput liehumaan ja Santanderin rahoille katetta oikein koko rahan edestä. Päivän pettynein mies oli varmasti Hamilton sillä Hamiltonilla rengas meni ja keskeytys ei varmasti tee hyvää. Jälleen kerran myös hitaiden autojen moittiminen ei kyllä tee hyvää mainosta tälle miehelle.
Heikin kisa...:nope: se ei kerennyt alkakaan joten on hommat tasan Trullin ja Heikin kannalta mitä tulee lomailuun kun auto ei toimi.
Massalla oli melko tasapaksu kisa ja ei hyvää tee kun Alonso vaikkakin tällä kertaa tuurilla pääsi korokkeelle niin se tietää Massalle kovia aikoja. Virginit pääsivät maaliin asti ja bensa riitti kummallakin autolla kaiketi loppuun saakka.
Hispanialla ei hyvältä näytä ja se TV-kuvan siivenpala oli Chandhokin siivenpala ei McLarenin. Ihme ettei sitä raivattu...
kyseisellä tiimillä saattaa edelleen Monacon jälkeen konkurssi kolkuttaa. No sittenhän sen näkee. Kieltämättä jo viikon päästä Monacon ruletissa aika-ajosta voi tulla mielenkiintoista vaikka itse en ainakaan vielä ole aika-ajon jakamisen kannalla koska on niitä hitaita autoja ennenkin ajanut kaiteiden välissä kyseisellä radalla. Sadekeliä ei tänään nähty mutta Monacoon se toisi haasteen. Lopuksi vielä sen verran, että kyllä Barcelonan kisoistakin on löytynyt klassikkohetkiä. Erityisesti kausien 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996 ja 2001 ja kaikista Mikan voittamista Barcelonan kisoista löytyy kyllä ne legendan paikat. Omista Barcelonan kisoista parhaimmat ovat vuosien 1991-1996 väliset kisat.