Formula 1 - 2010 - Korea: Harjoitukset

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Ihan mukavalta näytti jopa rata välillä
Sitten tulikin ihme siksakkia yhdessä kohtaa, oli vaikeata käsittää kunnolla vielä mikä kohta radasta on mikäkin (heh, kuulostan varmaan tosi f1-fanilta)

Nuo turva-alueet on berberistä tuollaisina, miksi niitä ei voi "koristella" esim. Suzukan malliin, heti on paljon enemmän kilparadan kuin parkkipaikan näköinen.

Mutta kiva että kaverit sai sentään jonkunlaisen radan pystyyn, vaikka joku päättäjä ehkä hiukan liian kiirellä radan kalenteriin toikin.

Toivottavasti saadaan hyvä ja turvallinen kisa.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Usual suspects kärkipaikoilla, mutta Renault vaikuttaa yllättävän vahvalta, kun jopa Petrov on Mersujen edellä. Kubica ja Petrov myös nopeimpia tuolla ensimmäisellä sektorilla, missä sen Mercedeksen väitetyn tehoedun pitäisi tulla ilmi. Jospa niillä ei ollut siipiä lainkaan autossa. Myös Webber ihan tasoissa ekalla sektorilla McLareneiden ja Ferrarien kanssa. Toisella ja viimeisellä sektorilla Red Bullit ja Ferrarit aika samoissa ajoissa. McLaren myös hyvin kyydissä.

Sauberin kyyti näyttää aika hyvältä. Mersut ja Williamsit totuttua kauempana kärjestä. FI roikkuu vielä mukana, mutta Toro Rosson eväät näyttää syödyiltä. Peräpäässä totuttu järjestys, ja aikaerot kärkeen melkoisen isoja.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
eiköhän se ole redbullit sit alonso hämis nappi massa, kubica voi jotenkin tohon neljän kärjen jälkeen yrittää tunkea.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
eiköhän se ole redbullit sit alonso hämis nappi massa, kubica voi jotenkin tohon neljän kärjen jälkeen yrittää tunkea.
Alonso voi olla vaikka paalulla. Ei ole mahdotonta - mutta niin voi olla Hämiskin. RB:t tosin vaikuttaa vahvimmalta. Toivottavasti pari autoa kiilaa tuohon Red Bullien ja Lonson väliin.

Lähdön jälkeinen 2. mutka tulee olemaann kisassa tapahtuma-rikas ehkä myös 3. mutka... :thumbup:
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Ovelasti ovat jättäneet joihinkin kohtiin ulkokanttarin vetämättä. :thumbup: Saa olla vähän tarkempana niissä kohdin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Haastava rata kyllä.

Nuo loppupuoliskon jatkuvat suunnanvaihdokset tekevät autot epävakaammiksi ja ajovirheitä tullaan suurella todennäköisyydellä näkemään vielä runsaasti viikonlopun aikana. Viimeiset kolme käännöstä ovat melkoisen haastava yhdistelmä ennen pääsuoraa.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Hitaampien autojen kohdalla on kaksi vaihtoehtoa: Joko ajetaan reilusti perään tai ohitetaan täydessä vauhdissa. Itseään kilpa-ajajaksi kutsuva ei voi alentua nopealla kierroksella tientukkeen perään ja valittaa myöhemmin alun perin sijalle 21. ajanutta viimeiseen lähtöruutuun. Siinä menevät uskottavuus ja mestaruusmahdollisuudet.

Ongelma on muutenkin aika minimaalinen, kun jo etukäteen Q1:n knockout zonen paikoista 6/7 on täytetty jos ajetaan normiolosuhteissa. Siihen päälle vielä yksi ulosajo/tekniikkavika niin surkeasti epäonnistuneella kierroksellakin mennään jatkoon. Tosimiehet ajavat paalulle viimeisessä sessiossa ja jättävät esileikkien mestaruudet yli-innoikkaille hosujille. Nico Rosberg on näissä muuten aika ässä, kun vetää poikkeuksetta ensimmäisen session topvitoseen mutta sitten hyytyy kiri kuin jollain kenialaisella jäniksellä kultaisenliigan kisoissa konsanaan.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Viimeiset kolme käännöstä ovat melkoisen haastava yhdistelmä ennen pääsuoraa.
Noh, noh. Niinhän siinä voi käydä. Paina vaan loppuun saakka kursailemassa. Ei turhia käännöksiä tai puolenvaihtoja, suoraa pumppausta vaan... :wink:

Entinen mäkikotka olis todennu tähän että "Joka toista tökkii, niin kyllä se jossain vaiheessa siellä alapäässä alkaa tuntua, ettei olisi kannattanut tökkiä väärään paikkaan." Tai "No pilluhan se on aina mielessä mutta hypätään nyt ensin!".

:alppu:
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hitaampien autojen kohdalla on kaksi vaihtoehtoa: Joko ajetaan reilusti perään tai ohitetaan täydessä vauhdissa. Itseään kilpa-ajajaksi kutsuva ei voi alentua nopealla kierroksella tientukkeen perään ja valittaa myöhemmin alun perin sijalle 21. ajanutta viimeiseen lähtöruutuun. Siinä menevät uskottavuus ja mestaruusmahdollisuudet.
Siinä menin Sennan, Prostin ja Häkkisenkin uskottavuudet sitten. Ainahan nuo valittivat kun alentuivat jäämään hitaampien perään, kun kaikki olivat yht'aikaa radalla vanhan aika-ajosysteemin loppuhuipennuksessa.
 
Viimeksi muokattu:

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Parhaat paikat heti raiskattu...

The apex kerb at the left-handed Turn 16, where a deep compression had formed, has been filled in with an additional piece of kerbing to help prevent the cars becoming unstable at speed in an area with little run-off area either side.

At the final Turn 18 kink, the kerb has also been raised to deter drivers from cutting the apex and throwing vast amounts of dust and earth onto the track surface.


Kiva nähdä aika-ajovedot tässä viimeisessä harkassa. Jokohan menee 1:36:n puolelle
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Parhaat paikat heti raiskattu...

The apex kerb at the left-handed Turn 16, where a deep compression had formed, has been filled in with an additional piece of kerbing to help prevent the cars becoming unstable at speed in an area with little run-off area either side.

At the final Turn 18 kink, the kerb has also been raised to deter drivers from cutting the apex and throwing vast amounts of dust and earth onto the track surface.
Varsin ymmärrettäviä muutoksia. Mutkan 16 kanttari siis oli laskeutunut siitä miten sen alunperin piti mennä. Kanttarin ei tule olla kuoppa. Mutkaa 18 itsekin kritisoin oikaisujen takia, ja kuskithan vetivät siitä nurmikkopalasenkin pois kanttarin sisäpuolelta. Oikominen kai kuitenkaan ei ole tarkoitus?

Viimeiseen mutkaan ja varikon sisäänmenoon saattaa kyllä tulla muutoksia ensi vuodeksi, sen verran on ollut tuosta kohdasta huomautettavaa useallakin suulla.

-Edit- Veikkaan, että vetävät jatkossa maalisuoralle tulon suoremmaksi niin, ettei varikkotielle suuntaaminen enää tapahtu ajolinjalla. Tilaahan tuossa on vetää 18 suorempaakin.
 
Viimeksi muokattu:

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Hyvä idea pistää uutta betonia radalle. Ei taida tuo T16 kanttari kestää kovin pitkään :alppu:
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Nolonso riehuu... :yuck:

Tuleepahan mielenkiintoinen aika-ajo. Kärki erittäin tasainen, ja virheitä tuntuu tulevan todella helposti viimeisillä sektoreilla.
 

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
651
Sijainti
Lahti
Saas nähdä pääseekö Rosberg tuomariston juttusille hidastelusta Alonson edessä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Aika-ajoon tuota mutkan 16 kanttaria ei taideta ehtiä paljon korjata, elleivät jotain muovitörppöä siihen laita. Kisaan varmaan jotain taas korjailevat.

Vaikea on vetää johtopäätelmiä aika-ajoon. Kubicalla viikonlopun nopein aika, mutta paaluun ei oikein jaksa uskoa. Top5 kaikki eri tallien autoja. Ja eroa alle kolme kymmenystä. Top4 kymmenyksen sisällä! Tiukkaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nolonso riehuu... :yuck:
Saas nähdä pääseekö Rosberg tuomariston juttusille hidastelusta Alonson edessä.
Aika lailla aiheesta riehui, kun tuollaisessa paikassa Nico "seisoi" ajolinjalla. Vapaissa ei hidastelusta rangaistuksia jaeta, koska ajoilla ei ole merkitystä, mutta vaarallisesta ajosta (tai tässä tapauksessa ajamattomuudesta ;)) voi näpäytys tulla.
 
Ylös