Aika-ajoista ei paljon erityistä sanottavaa ole. Sen verran ylivoimaista on Sebastian Vettelin tahti tällä hetkellä. Intian rata on kuitenkin mielenkiintoinen. Se on todella likainen, hiekkainen ja pölyinen. Voisin sanoa sen olevan jopa vaikein rata ajaa ajolinjan ulkopuolelta tämän kauden kilpailuista koska rata on erittäin liukas myös starttiviivan jälkeisillä osuuksilla.
Rata muistuttaa kuin toisen ulottuvuuden Jereziä ja Kyalamin uutta rataa. Erityisesti mutka 10 tuo hieman mieleen Kyalamin radan pyöreän kaarteen. Iloisen värisellä hiekkapalkeilla varustettu mutka viekin sitten radan paremmille osuuksille ja ennen sitäkin on omat haasteensa. Startista saattaa tulla myös kauden mielenkiintoisin koska paalupaikan puolikin on likainen ja ajolinjojen valinnat etenkin kisan alussa saattavat olla todella vähissä.
Vettel tai Webber voi olla voittajia kisassa. Webber tosin saattaa olla tallin avustamana voittaja huomisen kilpailussa. Alonso ja Hamilton ovat myös vahvoja suosikkeja voittajaksi. Massa ja Rosberg eivät taida olla voitossa mukana, mutta palkinnoilla kenties kaiken mennessä nappiin ja joidenkin epäonnen myötä tilanne voi muuttua. Unohtaa ei sovi myöskään Jenson Buttonia joka saattaa jälleen yllättää uudella radalla.
Webberillä on tällä kaudella ollut monta huonoa lähtöä ja Webber on menettänyt sijoja toiseksi eniten kauden kisoista. Eniten sijoja on menettänyt toistaiseksi Bruno Senna hänen lyhyen Lotus-ajonsa aikana. Alonsolla lähdöt ovat viime aikoina onnistuneet ja Ferrari on kisavedossa varmasti vahva. Lewis Hamiltonilla voi olla mahdollisuus jatkaa hyvää vetoaan Intiassa. Aika-ajon lopulla Hamilton vetäytyi renkaiden säästämisen nimissä.
Massalla taas yksi sarja renkaita meni hukkaan ja uusien osien sijaan Massa saattaa joutua ajamaan harjoituksissa käytössä olleella siivellä tai pahimmassa tapauksessa edellisen kisan siivellä. Uusi siipi meni kolarissa. Jälkimainitun ollessa kyseessä harjoitusten siiven pitäisi vahingoittua kisan aikana jotta se tapahtuisi. Kisan yllättäjiin Mersun ohella kuuluvat Force India ja Toro Rosso. Force India ajaa kotikisaansa ja auto on hyvä korkean downforcen ansiosta ja mutkissa pitoa ja nopeutta löytyy. Toro Rosson auto on erittäin hyvä suorilla ja startissa hevosvoimista voi olla apua.
Renkaista kovat ovat hyvät vain Red Bullilla, mutta niiden ero on 2 sekuntia pehmeisiin renkaisiin. Ero on kuin ajaisi vanhan ajan Goodyearin B-renkailla D-seoksia vastaan ensimainitun ollessa parhaimillaan. Näin kisan loppupuolella vain vaihdetaan pakosta koviin renkaisiin. Uhkapelin miehet saattavat ottaa riskin ja luottaa ulosajoihin ja turva-autoon. Siinä tapauksessa kova rengas on valttia.
Sama tilanne oli viime vuoden Abu Dhabissa missä turva-auto toi odottamatonta etua. Polttoaineen suhteen kulutus saattaa olla samaa kuin Singaporessa tai muilla noin 5 kilometrin mittaisilla radoilla. Varikkosuora on noin 600 metriä pitkä ja sekuntikin voi maksaa paljon. Huomenna on varmasti odotettavissa erittäin mielenkiintoinen Intian Grand Prix.