Formula 1 - 2012 - Brasilia - Kisan jälkitunnelmat

WebSlave

Trackman
Mutta ei ollut mitään syytä epäillä. Tuomarit eivät tehneet mitään kisan aikana ja ainoastaan Alonson magerien painostus sai Ferrarin nillittämään FIAlle.
Minulla ei ole tietoa siitä millä tiedoilla kyseinen tutkimuspyyntö tehtiin. Jälkikäteen on toki helppo huudella.

-Edit- Joka tapauksessa, yrittäähän saa, jos kerran säännöt suo. Se, ettei mene läpi on yhtä rutiinijuttu kuin se, että menee läpi.

Viimeksi muokattu:

Felix

Well-known member
Varsin epätoivoinen temppu Alonsolta ja Ferrarilta, kun he tietävät ihan tasan tarkkaan, että kyseisellä suoralla on myös lipputorni ja varmasti ovat nähteet myös jälkikäteen autojensa incar-kamerasta mitä lippua 4. kierroksella paikassa on heilutettu.

Skynews meni sitten vaan noobailemaan asiasta videonkin, mutta annettakoon se heille anteeksi, etteivät muistaneet/tienneet lipputornista mitään sen jäädessä peruslähetyksen grafiikoiden alle.

K. August

Well-known member
Itse sanoisin, että hyvä on tutkia JOS aihetta löytyy. Jos jo jonkun forumin sankareiden toimesta on helposti selville saatu, ettei mitään aihetta tutkimuksille edes ole, niin suotta sinne FIA:lle kirjelmöimään. Menee vaan maine. Tai no, saahan siinä kyseenalaista mainetta vaihdossa.
Minusta Ferrarin maine oli mennä siinä, kun Pat Fry sanoi rehdisti, että Vettelin Kobayashi-ohitus oli laillinen.

Tämä case pelasti Ferrarin perinteisen maineen.

Big Scary Animal

Well-known member
Minusta Ferrarin maine oli mennä siinä, kun Pat Fry sanoi rehdisti, että Vettelin Kobayashi-ohitus oli laillinen.

Tämä case pelasti Ferrarin perinteisen maineen.
Fry jutteli tosiaan tuosta Kobayashin ohittamisesta kelta-punaisilla lipuilla. Toinen ohitustilanne ei ollut edes esillä silloin. Nythän sitten puhutaan lähinnä ihan eri tilanteesta, ja joku löytänyt ilmeisesti HRT-materiaaliakin Vettelin osalta.

Calvin

Well-known member
2007 oli jotain hämminkiä viimeisen kisan jälkeen liittyen Bemareiden ja Williamsin autojen bensaseosten lämpötiloihin, jotka, jos rangaistuksia olisi jaeltu, olisivat siirtäneet mestaruuden Kimiltä Hamiltonille. En kyllä ihan varmaksi muista vaatiko Mclaren noille muutamalle autolle silloin mitään rankkuja vai oliko pelkkää sanahelinää..
McLaren sanoi ennen kuin tallien lakimiehiä kuullaan, että he eivät tule vaatimaan sijoitusten/mestaruuden muuttamista. Mutta kappas vaan, kun kuulemistilaisuus alkoi, McLarenin lakimies ensitöikseen vaati rangaistuksia Nicolle ja kukas se toinen oli (Heidfeld?) ja Hamiltonille parempaa loppusijoitusta ja mestaruutta. Näin se meni. En tiedä ketkä uskoivat McLarenin pötypuheita siitä, että eivät muka ole ajamassa Hamiltonille mestaruutta kabineteissa, mutta valehtelivat joka tapauksessa. Valehtelemisesta tuli McLarenille tapa 2007. Muistan tämän tapauksen hyvin, koska kävin yksityistä viestienvaihtoa erään ulkomaisen McLaren-fanin kanssa tuolloin, ja pääsin viimeiseksi sanomaan hänelle että mitäs minä sanoin, mestaruutta ne siellä hakivat kuten olettaa saattoi kaikesta pötypuheesta huolimatta.

Calvin

Well-known member
Yhy-yhy, itkekää mulle joki. Eiku, täällähän on jo vetistelty kokonaisen Atlantin verran. Ferrari paha, McLaren hyvä? (1) Kovin tuntuu se mieli muuttuvan forumin tuomitsijoilla vuodesta toiseen. (2)
1. Ferrari paha, McLaren paha.
2. Ei ole muuttunut lainkaan minun osaltani. Tuomitsin McLarenin toiminnan 2007 ja Ferrarin toiminnan nyt, eikä näissä pitäisi mielestäni edes olla mitään epäselvää.

Turso

Well-known member
Yhy-yhy, itkekää mulle joki. Eiku, täällähän on jo vetistelty kokonaisen Atlantin verran. Ferrari paha, McLaren hyvä? Kovin tuntuu se mieli muuttuvan forumin tuomitsijoilla vuodesta toiseen.
Eiköhän sen mielipiteen muutos kulje käsikädessä tallin tekemien valehteluiden, vakoiluiden ja sääntörikkomusten kanssa. Eli tottakai vaihtelee vuodesta toiseen, ei sitä jaksa montaa vuotta yhdestä tallin mokasta kiukutella.