Formula 1 - 2012 - Hockenheim: Aika-ajot

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Minkälainen radan pinta muuten on, karhea vai sileä?
Taitaa olla aika karhea, koska ennen kisaa puhuttiin, että rengas kulutus tulee olemaan rajua täällä. 2010 taisi olla kauden pahin kisa siinä suhtessa vaikka ajettiin Bridgestonen kivi renkailla. Kolmea pysähdystä veikkaili ainakin James Allen omassa blogissaan.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
+ Alonso. Vaikka auto eittämättä sateella toimiikin, niin on se vaan aika rattimies.
+ Schumacher & Hulkenberg. Tallikaveria taas sateella pataan niin että korvissa soi.
+ Chrastor. On sitä nyt pakko kehua, kun kerta toisensa jälkeen vie Williamsin hyvään lähtöruutuun. Nyt vaan huomenna malttia...
- Lotus & McLaren. Emmä nyt ihan usko, että kuskeista tulisi tuollaisia eroja. Auto ei vaan näytä märällä pelittävän. Taas on huomenna kirittävää.
- Nico. Paskaa.
- Caterham. Sekunti edelleen Vergneen eroa. Kuski kiihtyy, auto ei.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
Joo kyllä heikin on lähettävä tän kauden jälkeen pois. Ja niin se varmaan itsekin on jo päättänyt. NIinkuin salo sanoi: tuossa tallissa menee maine.Miten voi olla ettei caterhami ole saanut tässä 3 kaudessa mitään aikaiseksi. Sijoitus pysyy 18 ja 19. Jopa sauber on monta kertaa kovempi tiimi ja williams.
 

Mestarismies

Well-known member
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
208
Joku kysyi tuota radan pinnan karheutta. Ennen aika-ajon alkua tuli selväksi että radan pinta muodostuu aika isoista kivistä eli karheaa on. Tiedä sitten mitä se tarkoittaa. Onko likasella puolella lähdössä niin suurta eroa jos on karhee asfaltti? Vauhti on kohillaan kyllä kimillä. Mutta edelleen joku viisas voisi kertoa, että VOIKO AUTON SÄÄTÄÄ SADEKKELILLE TAI KUIVALLE KELILLE KISAA VARTEN? Sori toi caps lock jotkut kun tuppaavat siitä aina hermostumaan:eek:
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Mutta edelleen joku viisas voisi kertoa, että VOIKO AUTON SÄÄTÄÄ SADEKKELILLE TAI KUIVALLE KELILLE KISAA VARTEN? Sori toi caps lock jotkut kun tuppaavat siitä aina hermostumaan:eek:
Ei ainakaan ennen ole voinut vaihtaa säätöjä, joskushan jotkut ajanut aika-ajot enemmän sadekelin säädöillä (kuivalla kelillä) toivoen sadekeliä kisaan.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
No jos tästä jotain positiivista etsitään, niin Kimin mukaan auto oli kuivalla kelillä todella hyvä, mikä kanssa sitten tarkoittaa todella hyvää. Yleensähän Kimi ei käytä tällaisia sanoja jos auto on ihan ok.
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
No jos tästä jotain positiivista etsitään, niin Kimin mukaan auto oli kuivalla kelillä todella hyvä, mikä kanssa sitten tarkoittaa todella hyvää. Yleensähän Kimi ei käytä tällaisia sanoja jos auto on ihan ok.
No kyllähän sen näki koko vkl, että Lotus oli kuivalla todella hyvä. Ekan kerran näki Räikkösen harkoissakin tappelevan helpohkosti kärkipaikasta ja sitten aika-ajoissa heti hyvässä iskussa.

Joko tämä rata sopii vain Räikköselle näin hyvin tai mitä enemmän toivon niin Lotus ottanut askeleen eteenpäin kevyellä tankilla ajaessa.

Kisavauhtikin näytti pelottavan hyvältä harkoissa, tiedä si millasella bensamäärillä kukin kisastinttiä veti, mutta Räikkönen oli selkeästi nopein pitkissä vedoissa.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
No jos tästä jotain positiivista etsitään, niin Kimin mukaan auto oli kuivalla kelillä todella hyvä, mikä kanssa sitten tarkoittaa todella hyvää. Yleensähän Kimi ei käytä tällaisia sanoja jos auto on ihan ok.
Tämä.. Ja sen Q1 vedon jälkeen tuli semmonen fiilis kun katsoi ajoa että tuossa on sitä mäkin ajan aggrea ja menoa nähtävissä. Aikaisemmin itsekin kritisoin että pehmeän näköstä ajamista. Nyt se näytti siltä klassiselta kimi ajolta.Leikataan rajusti mutkaan sisään jne jne jne.. Eli olisko voihdoin saatu aika-ajoihin vauhti myös ja ohjaus just hyväksi... Niinkuin uumoiltiin silloinko tuli grossille takkiin 8 tuhannesosaa. Ja silverstone a-a nyt oli mikä oli. Perkelekkö ei nähny mihin tuo vauhti ois riittänyt. Noh ens kisassa sitten.

Ja tosiaan kimi ei turhaa kehu autoa ellei se oli oikeasti hyvä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mutta edelleen joku viisas voisi kertoa, että VOIKO AUTON SÄÄTÄÄ SADEKKELILLE TAI KUIVALLE KELILLE KISAA VARTEN?
Vain etusiipeä saa säätää, ei mitään muuta. Ja etusiivenkin osalta pitää käyttää siinä jo olevia osia. Mitään ei saa poistaa tai lisätä.

(FIA erikseen sallii jäähdytyssysteemien muuttaminen, jos säätila sen vaatii, mutta ymmärtäisin tämän viittaavan kuumiin olosuhteisiin. Mutta siis normaalisti tämä ei kuulu sallittuihin muutoksiin)
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Eiköhän Maldonadon kanssa käy niin kuin ennenkin: ensimmäisellä ohitusyrityksellä Maldonado kiilaa Kimin ulos radalta ja seuraavalla kerralla Kimi menee ohi.
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Harmittava aika-ajo kaiken kaikkiaan. Sade pilasi Räikkösen paalumahdollisuudet ja Massalla kävi huono tuuri sateen ajoituksen kanssa. Tosin siitä kärsivät myös pikku-Keke ja Ranskiskin. Huomisesta tulee kuitenkin todella jännä kisa satoi tai paistoi, koska todella kovia kuskeja on siellä ruudusta 10 ihan viimeisempiin ruutuihin. Massan on tärkeää päästä varsinkin heti Kimin taakse ja yhdessä raivata sitä kautta tietään kohti parempia pistesijoja. Hyväänkin sijoitukseen on mahdollisuus, koska kärkisijoilla häärii myös Pastori, joka tuhoaa kaiken tieltään.

Huomista kisaa tuskin tarvitsee edes katsoa, koska kisa päättyy seuraaviin tuloksiin.

1. Perez
2. Räikkönen
3. Massa

Saatte muutkin rikastua tällä vedolla. Kerroin ihan mukava.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
No niin nyt katselin tässä aika-ajot vasta telkkarin uusinnasta. Täytyy kyllä sanoa, että paljonhan siitä paljastui. Esim. Schumi ei saanut kuivalla ollenkaan kilpailukykyistä aikaa ja oli pudota kokonaan, ihan lopussa vasta juuri ja juuri (ja sateella neljäs 3,5 sec Kimiä nopeampi). Kimi taas ajoi jo hyvissä ajoin huippunopean kierroksen. Josta tallikaveri jäi sekunnin. Esimerkiksi Webber oli myös ekassa osiossa melkein yhtä suurissa vaikeuksissa kuin Schumi. Kyllä tämä viittaisi siihen, että jotain siellä on ennakoitu, tai sitten heidän auto ei toimi suhteessa kuivassa yhtä hyvin kuin sateessa. Alonso tosin oli ihan kohtuullisessa vauhdissa jo ekassa osiossa ja ylivoimainen kovasti märällä. Romain ei pystynyt vastaamaan toisessa osiossa märällä senkään vertaa kuin kuivalle, vaan jäi Kimille kaksi sekuntia. Selvästi Lotus oli huono ja Kimi oli hyvä. Eikö näin?

Joka tapauksessa f1-fani82:n aiempi kommentti viittaa siihen että kaveri ei katsellut tätä aika-ajoa ollenkaan, vaan halusi tapansa mukaan provosoida. Kyllä pelkästään tuosta datasta pystyy tekemään jo monenlaisia arvioita tiimeistä ja kuljettajista.

JA HUOMENNA ODOTETAAN KUIVAA KELIÄ!!!!!!!!
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Perezille rankkua Kimin ja Alonson estelystä Q2:ssa.

Sergio Perez handed penalty for impeding during qualifying for the German Grand Prix
By Matt Beer Saturday, July 21st 2012, 15:12 GMT

Sergio Perez, SauberSauber's Sergio Perez will be demoted five places on the German Grand Prix after stewards ruled that he had impeded other cars in qualifying.

The Mexican had qualified 12th, but was found guilty of blocking both Kimi Raikkonen and Fernando Alonso in Q2.

A statement from the stewards said the penalty was "imposed due to the driver being involved in two similar offences in the same session."

Perez is the fourth driver to be given a grid penalty for the Hockenheim race. Mark Webber, Romain Grosjean and Nico Rosberg are already facing five-place drops for unscheduled gearbox changes on their cars.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/101376
 
Ylös