Luca Di Montenzemolo: Muiden virheet verottavat Alonsoa
Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolo antaa ymmärtää, että Fernando Alonson autoon rengasrikon aiheuttanut yhteenotto Suzukassa olisi ollut Kimi Räikkösen syytä.
Alonson etumatka kuljettajien MM-sarjassa kutistui rengasrikosta seuranneen keskeytyksen myötä neljään pisteeseen. Alonso keskeytti myös Spassa, jossa hän joutui Lotuksen Romain Grosjeanin aiheuttamaan joukkokolariin.
- Tiedämme, että voimme laskea tämän hetken vahvimman kuljettajan varaan. Vain muiden tekemät virheet Spassa ja Suzukassa ovat estäneet häntä saavuttamasta turvallisempaa johtoa kilpakumppaneihinsa. Ei pidä unohtaa, että ilman niitä kahta kolaria Fernandolla olisi vähintään 30 pistettä enemmän ja se on varovainen arvio, Ferrari-pomo väittää.
Vaikka mestaruustaiston suunta näytti Suzukassa kääntyvän Red Bullin Sebastian Vettelin eduksi, aikoo Montezemolo valaa omaan miehistöönsä uskoa MM-mahdollisuuksista.
- Tällaisina aikoina minä haluan nähdä sen Ferrarin, jonka tunnen. Tiimin, joka on keskittynyt ja hallitsee hermonsa. Minä puhun pian Fernandolle puhelimitse antaakseni hänelle entistäkin enemmän motivaatiota, jonka avulla hyökätä viiteen viimeiseen kilpailuun veitsi hampaiden välissä, kuten odotan koko tallin tekevän, Montezemolo linjaa.
Alonson valitti Japanin GP:n jälkeen, ettei Ferrarin auto ole kehittynyt lainkaan kuuteen viimeisimpään osakilpailuun. Montezemolo vaatiikin Ferrariin parannuksia, joita on lupailtu lokakuun lopussa ajettavaan Intian GP:hen.
- Minä odotan valtavaa panosta insinööreiltämme, jotka ovat jo osoittaneet olevansa kykeneviä siihen. Olemme täysin tietoisia siitä, että tämä mestaruussarja on edelleen meidän käsissämme, Montezemolo toteaa kehitystyön tiimoilta.