Kisavauhdin puolesta on, mutta a-a -vauhti saattaa kyllä tiputtaa Lotuksen tuosta kisasta.Voittokamppailu käydään McLarenien ja Red Bullien välillä. Seuraavana Ferrari. Lotuksella ei mitään asiaa palkintopallille.
Etenki tämänkaltasilla radoilla. Ainoa joka pelastaa olis 1 pysähdyksen taktiikka muiden kahta stoppia vastaan, mutta ei kestä kyllä jäädä Schumin taakse antamaan kärjelle etumatkaa.Kisavauhdin puolesta on, mutta a-a -vauhti saattaa kyllä tiputtaa Lotuksen tuosta kisasta.
Tuntuu että selostuksessa on täällä Singaporessa joku ylimääräinen viive. Esim. selostajat kertoivat kierrosajoista vasta auton jo ollessa T1:ssä (maaliviiva on suoran alussa), ja tätä tapahtui koko ajan, joten se ei ollut normaalia jäätyilyä. Taitaa olla niin, että selostajille tuo team radio kuuluu myöhemmin kuin tv-lähetykseen, joten seurauksena on selostajien puhuminen team radion päälle lähetykseen, sen jälkeen hiljaisuus ja lopulta "en saanut selvää". Onneksi on Twitter ja F1PitRadio.Eki puhuu koko ajan tiimiradion päälle.:wall:
Senna ajaa kaudella 2013 Ferrarilla :wink:Sennalta vahva suoritus. Auto seinään ja harkat seis.
Kisavauhdin piti olla hyvää Monzassakin. Totuus on vaan toinen. Ei toi Räikkösen kisavauhti edes näyttänyt niin hyvältä kuin sen on joskus aikaisemmin näyttänyt. Samaa vauhtia kärkitiimien kanssa, korkeintaan.Kisavauhdin puolesta on, mutta a-a -vauhti saattaa kyllä tiputtaa Lotuksen tuosta kisasta.
Aika-ajo vauhti vaikuttaa huonolta Lotuksella, mutta kisavauhti on ihan vertailukelpoista.
Aika lailla samat ajatukset. Aika-ajossa Lotus-kuskit on sijoilla 8-12 ja kisassa tapellaa pisteistä sijoista 6-10.Ja tosiaan. Kimi sanoi et hankalaa oli pitoa ei löytynyt ja varmasti huomenna parantaa mutta 2 sekunttia ei löydy mistään. tämä maikkarin sivuilta luettu joten hankala viikonloppu. lotari jääny aivan jalkoihin kuten oli jotenkin odotettavissakin auton kehityksen kannalta. varmaan ajellaan siinä sijoista 6-10 sunnuntainakin jos normaalia kisaa ajetaan. nämähän ovat vain omia ajatuksiani ei totuuksia.
Tällä radalla siitä ei olisi ollut mitään hyötyä . Tulossa on kuitenkin kisoja missä siitä voi hyvinkin olla joten imo ihan hyvä , että kehittävät systeemiä vielä . Seuraavassa kisassa sit nähdään kuinka hyvin se pelaa .Niinku aikasemmin pelkäsinkin niin Lotus panttas hehkuttamaansa DDRS:ää aivan liian kauan ja ne on tuudittautuneet siihen, että kun saavat sen autoonsa ni kaikki ratkeaa. Olis kannattanu vaan pistää riskillä sillon kiinni ja todeta, ettei auttanu, olisi ainakin ollut heti pistää kehitysresurssit johonkin muuhun. :thumbdown
Yhtälö on sama kuin koko kaudella, munattomat päätökset tärkeissä paikoissa vie teknisen edun.
Toivottavasti ois nyt edes joku onnenkantamoinen kisassa ja Kimi sais Alonsoa kiinni. :alppu:
Joo ei Lotus tunnu kulkevan kunnolla kuin paljon nopeita mutkia sisältävillä radoilla. Hitaissa mutkissa tulee liikaa takkiin ja pitkillä suorilla myös. Vähän sellainen maku tuosta hitaiden mutkien tökkimisestä, että auto ei vaan ole riittävän sopiva Kimin tyylille.Lotuksen kannalta näyttää vähän huonolta joo. Veikkaan Monacon toisintoa.
Itse kyllä veikkaisin, että Singapore ei sovi Lotarille parhaalla mahdollisella tavalla ja parhaat radat ovat vielä edessä päin, mutta sit toisaalta jos vauhti on näin hidasta, niin ei paremmiltakaan radoilta mitään dominointia uskalla odottaa. No kaikkea voi sattua ja tapahtua ja pitää toivoa, jos huomenna vauhtia löytyisi vähän lisää ettei ainakaan Alonso karkaa pisteissä kauemmaksi.
Alle 30C:n lämpötila vie vielä loput pidothttp://www.autosport.com/news/report.php/id/102452
Hitting the track on Tuesday morning, Bird's car featured a heavily revised Coanda-style exhaust layout - similar to that put to good use by Sauber, Ferrari, Red Bull and McLaren this year.
"We think that's quite significant in low speed traction," he said. "The effect of the exhaust is more significant at lower speeds than higher speeds, and also brings you the balance perhaps you need for the rear tyre."
Pakokaasudiffun huono hyödyntäminen lienee parempi syy hitaissa mutkissa häviämiselle. Lotuksen ko. systeemihän lienee aika paska.Joo ei Lotus tunnu kulkevan kunnolla kuin paljon nopeita mutkia sisältävillä radoilla. Hitaissa mutkissa tulee liikaa takkiin ja pitkillä suorilla myös. Vähän sellainen maku tuosta hitaiden mutkien tökkimisestä, että auto ei vaan ole riittävän sopiva Kimin tyylille.