Formula 1 - 2012 - US of A: Vapaat harjoitukset

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Alonso ei opi millään ajamaan mutkaa 19 oikein, ajaa aina leveäksi.

Vika ei ole niinkään mutkan 19 linjassa, hakee liian ulkoa vauhtia mutkassa 18 mutkaan 19 josta aiheutuu ongelma.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
pitäiskö legendaarisesti sanoa et ei mitään jakoa kimillä aika-ajoissa täällä.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Tokavikan mutkan pitkäksi ajamiseen pitäisi keksiä jotain. Miksi ihmeessä siinä pitää olla noin helppo tapa päästä takaisin rajalle, eihän tuossa menetä aikaa juuri olleenkaan. Kunnon korokkeet kohtaan mistä tullaan takaisin radalle.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Tokavikan mutkan pitkäksi ajamiseen pitäisi keksiä jotain. Miksi ihmeessä siinä pitää olla noin helppo tapa päästä takaisin rajalle, eihän tuossa menetä aikaa juuri olleenkaan. Kunnon korokkeet kohtaan mistä tullaan takaisin radalle.
Ihan varmasti menettää aikaa ja siinä on mielestäni rangaistusta ihan tarpeeksi.

On muuten hieno mutka, koska haastava kuljettajille. Lisää vastaavia mutkia kiitos.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Ruubeni ferrarin pilttuussa =)
Maldonadolta komeaa ajoa , hyvin piti auton räpylässä.
Vissiin avas DRS:n vähän liian aikaisin T18:ssa. Tai no oliko se liian aikasin, jos auto pysyi tiellä. Hienon näköistä joka tapauksessa. Ja tuli vielä ihan hyvä aikakin.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Ihan varmasti menettää aikaa ja siinä on mielestäni rangaistusta ihan tarpeeksi.

On muuten hieno mutka, koska haastava kuljettajille. Lisää vastaavia mutkia kiitos.
Eiköhän tuokin siitä vähän helpotu, kun asfalttiin tulee lisää pitoa. Mutta onhan toi ainakin vielä ollut hyvä paikka, paljon parempi kuin hehkutettu ykkösmutka, jossa ei FP1:n jälkeen oo tapahtunu oikein mitään.
 

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
945
Sijainti
The Bay
Radan lämpötila oli vain 17-18 astetta, eli liian alhainen Lotukselle, eivät saa renkaita toimimaan. Ei välttämättä Top10-vauhtia tällä kertaa, vaikka lämmöt hieman nousussa. Harmi sinänsä, mutta huomenna päivällä pitäisi lämpöjen olla hieman korkeammat. Saa nähdä :doubtful:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Pirellin olisi ehdottomasti pitänyt tuoda softit ja hardit Austiniin.

Muistelen että aiemmin oli sääntönä ettei peräkkäisiä kovuuksia tuoda kisoihin? Eli siten että yksi kovuus aina välissä...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Maikkarin ennakossa puhutaan "suomalaisesta ajotavasta", joka viimeaikaisten kuskien perusteella on pyöreämpi kuin monilla kanssakilpailijoilla, jotka jarruttavat myöhemmin ja kääntävät mutkaan myöhemmin ja tiukemmin. Keke ei kuitenkaan tähän joukkoon kuulunut. Keke oli myöhäinen jarruttaja ja muistan McLaren-vuodelta vertailun Prostiin, joka taas oli pyöreiden linjojen kuski.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Pirellin olisi ehdottomasti pitänyt tuoda softit ja hardit Austiniin.
Juu, mutta jälkiviisas on helppo olla. Vaikka Pirelli hommasi tietoa asfalttinäytteistä lähtien, tuntemattoman edessä on parempi valita mielummin se varovainen vaihtoehto. Ensi kerralla sitten. Ja muuttuhan tuo ratakin vielä kisaan mennessä.
Muistelen että aiemmin oli sääntönä ettei peräkkäisiä kovuuksia tuoda kisoihin? Eli siten että yksi kovuus aina välissä...
Ei se mikään sääntö ollut, poikkeus pikemmin. Pirelli kyllä jossain vaiheessa kertoi pyrkivänsä siihen, mutta käytännössä valtaosa kauden kisoista on menty vierekkäisillä seoksilla.

Australia (Melbourne) - medium, soft
Malaysia (Sepang) - hard, medium
China (Shanghai) - medium, soft
Bahrain (Sakhir) - medium, soft
Spain (Catalunya) - hard, soft
Monaco (Monte Carlo) - soft, super-soft
Canada (Montreal) - soft, super-soft
Europe (Valencia) - medium, soft
Great Britain (Silverstone) - hard, soft
Germany (Hockenheim) - medium, soft
Hungary (Budapest) - medium, soft
Belgium (Spa-Francorchamps) - hard, medium
Italy (Monza) - hard, medium
Singapore (Singapore) - soft, super-soft
Japan (Suzuka) - hard, soft
Korea (Yeongam) - soft, super-soft
India (New Delhi) - hard, soft
Abu Dhabi (Yas Marina) - medium, soft
United States (Austin) - hard, medium
Brazil (Interlagos) - hard, medium
 

tmekt

Well-known member
Liittynyt
23.7.2012
Viestit
475
Ihan varmasti menettää aikaa ja siinä on mielestäni rangaistusta ihan tarpeeksi.

On muuten hieno mutka, koska haastava kuljettajille. Lisää vastaavia mutkia kiitos.
Olisi vielä hienompi jos turva-alue olisi semmoinen että menettäisi enemmänkin kuin onnistuneen aika-ajokierroksen.
 
Ylös