Formula 1 – 2012 – Valencia: Ennakot ja harkat

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Miks tuolla ajetaan? Sitten joutuu joku Nurre ja Hocke joutuu vuorottelemaan.:nope::nope:

Santander maksanut Böönille 50 miljoonaa pimeesti?
Ei ne joudu vuorottelemaan, vaan tekevät niin omasta halustaan. Samoin muuten Valencia ja Barcelona tulevaisuudessa.

Sinällään vähän outo kommentti ottaen huomioon, että kumpaakaan Saksan kisa-areenaa ei parhaimmallakaan tahdolla voi pitää mitenkään henkeäsalpaavana.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Sinällään vähän outo kommentti ottaen huomioon, että kumpaakaan Saksan kisa-areenaa ei parhaimmallakaan tahdolla voi pitää mitenkään henkeäsalpaavana.
Sinänsä outo kommentti, että F1-radoista mitenkään henkeäsalpaavana pidettävät radat voidaan laskea yhden käden sormilla. On Nyrre ja Hokke keskimääräistä parempia ratoja.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ei ne joudu vuorottelemaan, vaan tekevät niin omasta halustaan. Samoin muuten Valencia ja Barcelona tulevaisuudessa.

Sinällään vähän outo kommentti ottaen huomioon, että kumpaakaan Saksan kisa-areenaa ei parhaimmallakaan tahdolla voi pitää mitenkään henkeäsalpaavana.
Juu ei, mutta on sentään moottoriratoja eikä rantakatuja. Tuolla ei pääse ohi kuin "Webberin tyylillä" yli lentämällä.

Kerros samalla tyhmälle, miksi käyttää avattavaa takasiipeä joka puolella, jos haetaan kisasäätöjä?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Sinänsä outo kommentti, että F1-radoista mitenkään henkeäsalpaavana pidettävät radat voidaan laskea yhden käden sormilla. On Nyrre ja Hokke keskimääräistä parempia ratoja.
Pfft. Suurin osa Tilken suunnittelemista radoista on parempia, ja se kertoo melko lailla kaiken oleellisen. Nürburgringillä kannattaa joskus käydä ihan paikan päällä toteamassa, kuinka päin helvettiä ideaalisen tontin kilparadalle oikein voi käyttää. Uusi Nürburgring tiivistää "modernien" kilparatojen kaikki huonot puolet tavalla, joka pistää suorastaan vihaksi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kerros samalla tyhmälle, miksi käyttää avattavaa takasiipeä joka puolella, jos haetaan kisasäätöjä?
Eihän ne koko aikaa käytä, yleensä ajavat osan vedoista sen kanssa ja osan ilman. Perjantain jälkeen on valittava välitykset, eli tarvittavan tiedon saamiseksi on ajettava sekä DRS:n kera että ilman sitä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Eihän ne koko aikaa käytä, yleensä ajavat osan vedoista sen kanssa ja osan ilman. Perjantain jälkeen on valittava välitykset, eli tarvittavan tiedon saamiseksi on ajettava sekä DRS:n kera että ilman sitä.
Ok, tattis.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Nyt Mustakikkare totesi että tämä on vika kisa Valenciassa.
Ei tuo mikään mahdottomuus oo, vaikka Barcelona ja Valencia ovat sopineet vuorottelusta.
Valenciassa kapastiteetti vain 35 000. :thumbdown. Barcelonassa sentään kisat melko täynnä.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Toivotaan et jotain kikkaa löytyis nyt tohon aika-ajoon Lotuksella. Kimin vahvuuse ei mielestäni koskaan ole ollut yhden nopean ajaminen, ehkä mclarenin aikoina.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Kimi ajaa tuttuun tyyliin paikasta 10 joukkoon aika-ajoissa. Ranskis pesee taas räkän. :idea:
 

Polar

Well-known member
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
757
Kimi ajaa tuttuun tyyliin paikasta 10 joukkoon aika-ajoissa. Ranskis pesee taas räkän. :idea:
Jep, miksikäs se siitä muuttuisi, valitettavasti. Kisoissa Lotus-kuskit ovat aika tasaväkisiä, mutta aika-ajoissa Kimi ottaa säännöllisesti turpaan sen 0,2-0,4s ja se tekee tänävuonna monta sijaa lähtöruudukossa. Tilanne on sama kuin Massan kanssa Ferrarilla.
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Jep, miksikäs se siitä muuttuisi, valitettavasti. Kisoissa Lotus-kuskit ovat aika tasaväkisiä, mutta aika-ajoissa Kimi ottaa säännöllisesti turpaan sen 0,2-0,4s ja se tekee tänävuonna monta sijaa lähtöruudukossa. Tilanne on sama kuin Massan kanssa Ferrarilla.
Nyt se ero tosin oli ekassa treenissä 0,164 sekunttia Kimin hyväksi ja toisessa treenissä 0,077 Grosjeanin hyväksi. Ei tää nyt niin tiukka laji ole, että tuosta voisi tulkita jonkun pesevän jotain. Näin niinkuin treenien perusteella. Monacossa Kimi oli koko viikonlopun yli puoli sekunttia Grosjeania perässä.
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Oskari Saaren Twitteristä poimittua:

Kimi: yksi vahvimmista perjantaista koko kaudella
https://twitter.com/OskariSaari/status/216176329035481088

Räikkönen uskoo, että top 5 aika-ajosss mahdollista.
https://twitter.com/OskariSaari/status/216176679326973954

Tiedä sitten mikä syy nyt on olla näin tyytyväinen, tuloksista tai ajettujen kierrosten määrästä ei ainakaan voi päätellä mitään, mutta eiköhän Kimi itse tiedä milloin perjantai on onnistunut ja milloin ei.
 

peksu

Well-known member
Liittynyt
23.9.2003
Viestit
350
Sijainti
muailmalla
Uskaltaako tänne hiekkalaatikolle kirjoittaa ettei mene toisten hiekkakakut sekaisin... :nope:


Lotus on kyllä tasaisen varma mutta jotain räväkkyyttä puuttuu, varmaan renkaiden säästelyn kustannuksella.

Saattaa loppukaudesta olla plussalla tuon tasaisuuden ansiosta.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Aikaerot on aika pieniä. Miten rengas toimii aika-ajovedossa oikeastaan kenet vaan paalulle poislukien Caterham, HRT, Marussia ja Toro Rosso kuskit.
 
Ylös