Formula 1 - 2013 - Iso-Britannia - Aika-ajot

raka75

Well-known member
Liittynyt
13.7.2009
Viestit
364
Mistä näkee suoranopeudet? Mietin vaan, että oliko Räikkösellä millaset suoranopeudet muihin verrattuna?
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Juu, tuota hain. Harmi kun me maallikot emme pääse toteamaan DRD:n hyötyjä ja haittoja kai? mitenkään, kun emme telemetriaa pääse näkemään...
DRD:llä ei välttämättä aina haeta korkeampaa huippunopeutta. Voidaan myös hyödyntää käyttämällä isompaa siipeä ja pääsemällä sitten suorilla samaan "normaaliin" nopeuteen kuin ilman sitä. Mutta Silverstonessa Lotus hakee just suurempaa nopeutta suorille. Hyötyä voi hakea vertaamalla Grosjeanin huippunopeuteen silloin kun kummallakaan ei ole DRS käytössä.
 

joa_s

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
296
di Restan auto ilmeisesti alipainoinen:
Jon Noble ‏@NobleF1 10 min

Paul di Resta's car has been found to be underweight in post scrutineering checks. Full story soon...
Käyttäjän Oskari Saari uudelleentwiittaama
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
di Restan auto ilmeisesti alipainoinen:
Tarkoittaa siirtoa lähtöruudukon viimeiselle paikalle. Eli Kimi nuosee kahdeksanteen ruutuun likaiselle puolelle ja Alonso yhdeksännelle ja puhtaalle. Heikentää vähän saumoja lähdössä, kun myös edessä oleva Grosjean nousee puhtaalle puolelle.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Jokohan rytisisi Alonson ja Grosjeanin kesken startissa...
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Alonso itkee BBC:llä, että Pirelli suosii Mersua ja Red Bullia.
Niin, Pirellin pitäisi suosia Ferrari ja Alonsoa niin kuin mm. FIA tekee. :p

Mutta kyllä Pirellin on alkanut taas mummoilemaan oikein urakalla näillä rengasvalinnoillaan. Tarkoituksella mentiin pehmeämpiin renkaisiin täksi kaudeksi jotta viime kauden lopun tylsät yhden stopin kisat jäisivät historiaan. No, sitten valitaan kovimpia seoksia. Miksi? Ei käsitä... Luulenpa että joltain taholta pistetään Pirellille painetta näissä rengasvalinnoissa. Vaikea uskoa että Red Bullin sana painaisi enemmän kuin Ferrarin, joten kuka sitä painetta laittaa ja miksi?

Pirelli selittää jotain uskomatonta tuubaa että olisi paha jos nähtäisiin neljän stopin kisoja. So what. Neljä stoppia on paljon parempi kuin yksi stoppia. Mitä pahaa siinä olisi jos on neljä stoppia ja tallit joutuvat tekemään oikeasti töitä? Tekosyitä, Mr. Hembery. Taidatte pitää meitä idiootteina.

Lotus ei kyllä vakuuta, nyt alkaa näyttää huolestuttavalta koska tämä alkaa näyttää jo trendiltä. Hämmästyttävää sen sijaan on Ferrarin surkea vauhti. Ferrari oli kuitenkin ylivoimainen Barcelonassa ja sillä paketilla pitäisi kulkea täälläkin. Vaikuttaisi siltä että Ferrarilla ollaan menty takapakkia uusien osien myötä. Hyvä niin! :D

Ja miten fidussa Force India ja Toro Rosso ovat niin nopeita? Ei ainakaan kuskien ansiosta, se on varma jos mikä.
 

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
A-A jäi kattomatta, tuskin missasin mitää - huomenna kisa! :alppu:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Sama miten Kimi ajaa niin tavalla tai toisella ne saa puljattua sen jatkuvasti tuolle likaiselle puolelle. Startista tule taas hevon..sitä. Veikkaan että startissa molemmat Ferrarit sanoo Räikköselle hyvästit.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Sama miten Kimi ajaa niin tavalla tai toisella ne saa puljattua sen jatkuvasti tuolle likaiselle puolelle. Startista tule taas hevon..sitä. Veikkaan että startissa molemmat Ferrarit sanoo Räikköselle hyvästit.
Paalulle ajaminen olisi oikein oiva konsti päästä puhtaalle puolelle.
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
Niin, ennen testiä ajelivat paalulle ja nyt ajelevat paalulle. Selvä muutos aikaisempaan. Tippuvat kisassa podiumilta, jos hyötyä ei ollut.
No, jokos WebSikin uskoo (tai edes epäilee), että testistä oli jotain hyötyä?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No, jokos WebSikin uskoo (tai edes epäilee), että testistä oli jotain hyötyä?
Ainahan siitä jotain hyötyä on, vaikkei välttämättä rengashyötyä olisikaan. Joka tapauksessa pidän arveluja hyödyn määrästä ylimitoitettuina. Kehitystä tapahtuu koko ajan muutenkin, joten pelkästään yhden rengastestin piikkiin ei kaikkea voi laittaa. Safety Carit vähän vaikeuttavat Silverstonen kisan arviointia.
 
Ylös