Formula 1 - 2014 - Saksa - Kisan jälkipyykki

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Minkälainen ajo sitä pitäisi olla sallittua? Tuntuu kieltämättä oudolle, että jotain hieman leveäksi ajoa tutkitaan kun yksi suhari osuu liki kaikkiin ohittamiinsa radalla. Esimerkiksi Kimin ohitus oli Hamiltonilta todella törkeä temppu. Hän yksinkertaiesti ahdistaa Räikkösen ulkoreunalle ja jatkaa vaan ulos kääntämistä, kunnes osuu. Kuinka törkeästi tämä pitää tehdä, että saadaan rangaistus?
No mitäs rangaistavaa siinäkin olisi ollut, Hamilton vain vähän lukitsi etupyöriä ja valui Kimiä päin ja Kimillä ei ollut tilaa väistää niin tuli pieni hipaisu. Hyvää kilvanajoa eikä Kimikään tainnut tuosta ajamisesta mitään valittaa.

Hamiltonhan kärsi itse siitä että ohitukset eivät olleet puhtaita ja autoon tuli vahinkoa mutta ainakin oli yritystä mukana.
 

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
Mielummin katson itse ainakin sitä, kun uskalletaan lähteä hakemaan ohituksia ja jos se nyt vähän osuu niin sehän kuuluu osaksi moottoriurheiluun. Ei nyt mitään törkeitä päälleajoja kuitenkaan.

Eniten kyllä ärsyttää jos radan reunat (valkea yhtenäinen viiva) on tehty niin, että on nopeampaa/helpompaa ajaa näitä jatkuvasti ylittämällä, niin mentäisi siihen että olisi vaikka kapea (50cm) nurmi/hiekkakaistale, ni varmasti loppuisi ylittämiset selkeän hidastuksen takia.
 

imthesun

Well-known member
Liittynyt
26.1.2004
Viestit
196
Mielummin katson itse ainakin sitä, kun uskalletaan lähteä hakemaan ohituksia ja jos se nyt vähän osuu niin sehän kuuluu osaksi moottoriurheiluun. Ei nyt mitään törkeitä päälleajoja kuitenkaan.

Eniten kyllä ärsyttää jos radan reunat (valkea yhtenäinen viiva) on tehty niin, että on nopeampaa/helpompaa ajaa näitä jatkuvasti ylittämällä, niin mentäisi siihen että olisi vaikka kapea (50cm) nurmi/hiekkakaistale, ni varmasti loppuisi ylittämiset selkeän hidastuksen takia.
Ohitusta voi yrittää myös reilulla pelillä, eikä sillä että väkisin pussittaa ja kiilaa toista niin kauan et tulee osuma. Kyllä sitä varmaan aina rinnalla olevan pystyy ohittaa tai kolaroida sisälinjalta, jos vaan väkisin kiilaa?

naukkis sanoi:
Hamiltonhan kärsi itse siitä että ohitukset eivät olleet puhtaita ja autoon tuli vahinkoa mutta ainakin oli yritystä mukana.
Kai sitä kärsii itse myös jos vetää joltain hampaan kurkkuun ja murtuu rystynen. Mikä perustelu tämä nyt on, että jos jatkuvasti osuu toisiin ja saa itse damagea se jotenkin kompensoisi hullun ajotavan. Ts. jos Schumi olisi onnistuneesti kiilannut Rubenssin seinään ja keskeyttänyt itse, niin ei rangaistukseen olisi aihetta?
 
Viimeksi muokattu:

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Kai sitä kärsii itse myös jos vetää joltain hampaan kurkkuun ja murtuu rystynen. Mikä perustelu tämä nyt on, että jos jatkuvasti osuu toisiin ja saa itse damagea se jotenkin kompensoisi hullun ajotavan. Ts. jos Schumi olisi onnistuneesti kiilannut Rubenssin seinään ja keskeyttänyt itse, niin ei rangaistukseen olisi aihetta?

Mistä lähtien pikku hipaisut hitaissa vauhdeissa ovat olleet maailman rangaistavin ja epäurheilijamaisin suoritus? Aivan samalla tyylillä ajoivat Senna ja Schumacher aikanaan, ei muita vastaan taistellessa aina pikku osumilta vältytty. Nykyään kun tosiaan yleensä ohitetaan vain DRS-alueilla niin kunnon ohitustaistelut on näköjään joidenkin mielestä suorastaan rangaistavaa :D
 
Ylös