Brasilian kilpailu oli sitten enemmän tai vähemmän pettymys kaikkiaan 25-vuotisjuhlakisaksi Interlagosin radalle. Toisaalta kulisseissa on Brasiliassa viime aikoina kiehunut kovasti muutenkin joten hyvä, että pahemmilta tilanteilta tai sanankäänteiltä vältyttiin. Mersujen juhlaa oli tämäkin kilpailu. Ja molemmat suomalaiset ajoivat pisteille hienosti kuitenkin.
Tylsyyttä lisäsi kisassa sekin, että nyt oli melko paljon varikkokäyntejä ja silti lopputulos oli melko huono kun yleensä vain joko renkaiden liiallinen kestävyys tai muu varikkokäyntien vähäisyys verraten ohituksiin on syynä yksinään. Ei kuitenkaan molemmat yleensä pitkään aikaan nykyään.
Ja jopa keskikastissakin oli verraten vähän ohituksia kuin mitä yleensä Interlagosin kaltaisella radalla. Jälleen ainakin välillä FOM:n ohjaajaa ei taas kiinnostanut radan tapahtumat joskin palautti suuntansa oikeaan viimeisellä kolmanneksella kisasta. Interlagosissa ei harvinaisesti nähty Safety Caria ja muutenkin mentiin alussa riskirajoilla.
Ja etenkin kun kerran Bianchin poismenon jälkeen tuota sääntöä taas pitäisi olla tiukennettu vaikka hyvänä puolena tietysti ei tarvittu sitä Safety Caria kun joskus niiden tuloista radalle on valiteltu liikaakin.
Harmittavasti ei vesisadetta tullut ja sitä olisi kaivattu. Maikkarilla Vilander kommentoi muuten varsin hyvin kun on ollut taukoakin, mutta pari huomiota meni aivan päin seiniä ja muutenkin tuntui taas muutamien keskikastin kuskien kokonaiskommentointi perustuvan taas niihin tuloslappuihin. Pitäisi kyllä saada sitä terävyyttä kommentointiin hänen vähän lisää muistakin kuin kärkikavereista puhuttaessa.
Verrattuna tosin muuhun Maikkarin henkilöstöön niin selvitti jopa tauon jälkeenkin ainakin lähtökohtaisesti parhaiten homman. Varikkokäynnit menivät myös sekoiluihin ja jopa selvästä tv-kuvastakin huolimatta siltikin emmittiin ja päiviteltiin pysähdyshitautta. Ja Tonttu Saaren tyydyttävä plus-tason jutuille varikkokäynneistä...:thumbdown.
Näkyy kyllä liian nopeaan tasoon tottuminen aivan yhtä liian nopeasti noiden asioiden osalta.:frank:
Etenkin kun miettii oikeasti vähänkin vanhemman ajan pysähdysten kestoja verraten nykypäivään ja jopa vielä aivan viime vuosiin niin kyllä nuo päivitellyt pysähdykset ovat olleet yleensä tällä kaudella hyviä ja jopa huippupysähdyksiä edelleen. Muutenkin tuntuu nuo rengasajan stopit olevan jotenkin hankalaa sulattaa Maikkarin porukalle. Tosin juuri ja juuri ovat taitaneet noihin tottua kun ei ole ollut kauankaan kun vieläkin taktiset erot ja tietotaidot olivat ilmaukseltaan kuin välitankkausajalta Maikkarin selostuksissa.
Saa nähdä. Onneksi tämäkin kausi alkaa olla lopussa seuraavan Abu Dhabin kisan muodossa. Nyt muuten ei Rosberg olisi voinut enää voittaa mestaruutta edes tuplapisteilläkään mikäli edellisen vuoden ainoaksi ilmeisesti jäänyt sääntöuudistus olisi yhä voimassa.