Itse asiassa aika harvinaista viestilajia edustaa kun ei täällä tai missään muuallakaan mitään virheitä juuri tunnusteta.LOL, olin aiwan väärässä.
Sorry guys.:tongue:
Mieletön ero pehmeämmissä.
Kimi olisi tippunut. VAJAKKI.
:doubtful: Ettei hiukan osunut muuallakin kuin Pecca-hahmon taholla.Olihan se jo etukäteen päivänselvää ettei riitä. Sitä paitsi, jos on heti valmis haukkumaan muita vajakiksi, on oikein jos osuu joskus omaankin jalkaan.
Haluatko jonkun vitun palkinnon siitä kun kirjoitit typeriä? Voisiko sen lässytyksen jo lopettaa?
Aikalailla ensimmäisten joukossa suoritti nielennän kun asian tolan huomasi.Varmaan niin kauan, että nielet sen etkä halua viimeistä sanaa. Kokeillaas.
Onko tästä renkaiden lämmittämisonglemasta tullut mitään infoa Ferrarilta tai Kimiltä? Kun ei sellaista ongelmaa välttämättä edes ole, kun sitä ei muutenkaan ole ilmennyt koko kaudella. Ajovirhe, ei kait sen kummempaa ?Tuosta ongelmasta on nyt jauhettu kohta kymmenen vuotta. Luulisi ratkaisun löytyvän. Sanokaa nyt asiantuntijat, että miksi Kimi ei ULOSTULOKIERROKSELLAAN voi väkisin runtata renkaita lämpimäksi? Pitääkö sekin ajaa sulavasti omalla tyylillä? Just leave me alone i know what im doing
+1. Laittaisin listaan myös Buttonin ja ehkä heh, Massa.Kyllähän se fakta vaan on, että sarjassa on tällä hetkellä ainakin noin kuusi Kimiä tasaisempaa ja parempaa pakettia. Kauan sitä on halunut uskoa olevansa väärässä, mutta kyllä esim. Alonso, Vettel, Hamilton, Rosberg, Ricciardo ja Bottas ovat tällä hetkellä Kimin edellä kokonaispaketissa katsottuna.
Puolisekunttia jäi tallikaverista... Eihän se tosin Räikkösen mittapuussa ole juuri mitään kun viimekaudella oli sekunnin paikkapaikoin, mutta noin yleisesti harvemmin noissa huipputalleissa kukaan kyntää noin pahasti vrt. tallin toiseen kuljettajaan kuin KR.Täällä taas tehdään pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhden kierroksen perusteella. Ei kuudes lähtöruutu huono ole, kun Williamskin oli Ferrarin vauhdissa tänään.
Button unohtui vielä listasta...Kyllähän se fakta vaan on, että sarjassa on tällä hetkellä ainakin noin kuusi Kimiä tasaisempaa ja parempaa pakettia. Kauan sitä on halunut uskoa olevansa väärässä, mutta kyllä esim. Alonso, Vettel, Hamilton, Rosberg, Ricciardo ja Bottas ovat tällä hetkellä Kimin edellä kokonaispaketissa katsottuna.
Turhaa varmaan edes vastaan, no vastaan muille. Siinä kun oli se ajovirhe ja siitä ero. Jos ero olisi pysynyt Vetteliin samana kuin aiemmin aika-ajosssa, olisi Räikkönen ollut neljännessä tai viidennessä ruudussa. Sijoitukset ratkaisee, eikä Räikkönen menettänyt montaa sijaa isosta ajovirheestä huolimatta. Williams oli Ferrarin vauhdissa, Räikköselle oli otettavissa sijat 3-6 ja kuudes sija tuli. Huonompi kuin kuudes sija olisi ollut huono tulos, nyt tulos oli tyydyttävä.Puolisekunttia jäi tallikaverista... Eihän se tosin Räikkösen mittapuussa ole juuri mitään kun viimekaudella oli sekunnin paikkapaikoin, mutta noin yleisesti harvemmin noissa huipputalleissa kukaan kyntää noin pahasti vrt. tallin toiseen kuljettajaan kuin KR.
Aika kova väite sanoa, että "siinä missä Kimikin". Kyllä molemmat ovat monta luokkaa kovempia aika-ajokuskeja kuin Kimi vaikkeivat sentään ihan Vettel/Hamilton-tasoa.Lisäksi Button & Alonso molemmat aika heikkoja aika-ajokuskeja siinä missä Kimikin.
Niin kaksinkertaista ja nelinkertaista maailmanmestaria vastaan, ei kait maine voi huonontua jos heille häviää? Kyllä Räikkösellä on ainoastaan voitettavaa, jos tällä kaudella päihittää Vettelin.Tätä tahtia kun jatketaan, niin uusien fanien katsellessa kymmenen vuoden päästä Wikistä Räikkösen tuloksia suhteessa viimeisiin tallikavereihinsa, ei miehen maine yhtenä aikansa parhaimmista näytä hirveän ansaitulta.
Molemmat ajo samalla rengastaktiikalla: 1 kova ja 1 pehmeä Q1, Q2 yhdet vedot uusilla pehmeillä ja Q3 eka vanhoilla yksi ja uusilla yksi. Kaikki käytettiin.Ferrari mielestäni turhaan säästeli renkaita, kun käytännössä jokaisessa osiossa ajettiin vain yksi nopea pehmeillä. Molemmille kuskeille taisi jäädä yksi kokonaan uusi satsi pehmeitä?
No jos vaikka Lotuksen aikoja katotaan 2012-2013, aika-ajot meni Kimille 19-17 Grosjeania vastaan, ja tuskinpa Grosjeania voisi väittää kovin huonoksi aika-ajoissa. Joten ei se nyt ihan niin synkkää menoa ole ollut aika-ajoissa kuin joidenkin mielikuviin on voinut jäädä tietyt epäonnistumiset elämään.Omalta kohdaltani muistelisin, että kaudesta 2008 asti on ollut selvää Räikkösen olevan ns. huippukuskeista aina eniten vaikeuksissa aika-ajojen ratkaisevilla hetkillä. Paalupaikkoja en ole mieheltä odottanut vuosikausiin, vaikka kalusto olisikin ollut muutoin myöden (harvemmin viime vuosina toki näin on ollut), mutta venymiset auton äärirajoille ja sitä kautta yllätyksetkin ovat loistaneet poissaolollaan.
Avain taisi olla tuo "maine yhtenä aikansa parhammista". Ja se maine alkaa nyt olla aika pitkälti rapissut pois. Kimi oli kirkkainta kärkeä about viiden vuoden ajan tyyliin 2002-2007, mutta se on taakse jäänyttä elämää. Monet tuntuvat nostavan noita tuon aikakauden suorituksia esiin ikään kuin todisteena siitä, että miehen on pakko edelleen olla huippukuski. Ei kuskien hyvyys suinkaan ole mikään muuttumaton tekijä. Kimin kohdalla suorituskyky on niin absoluuttisesti kuin suhteellisestikin pudonnut kauaksi siitä, mitä se joskus oli ja nyt ollaan tilanteessa, jossa suoritukset vaikuttavat täysin keskinkertaisilta kokonaisuutena. Ajat muuttuvat, sellaista se on. Välillä tulee väläyksiä, mutta useimmiten ratkaisevilla hetkillä enemmänkin niitä rimanalituksia.Niin kaksinkertaista ja nelinkertaista maailmanmestaria vastaan, ei kait maine voi huonontua jos heille häviää? Kyllä Räikkösellä on ainoastaan voitettavaa, jos tällä kaudella päihittää Vettelin.
Ok. Olin jostain syystä luulossa, että molemmilla oli kahdet uudet setit pehmeää jäljellä viimeisessä osiossa.Molemmat ajo samalla rengastaktiikalla: 1 kova ja 1 pehmeä Q1, Q2 yhdet vedot uusilla pehmeillä ja Q3 eka vanhoilla yksi ja uusilla yksi. Kaikki käytettiin.
Aikamoista ranteidenviiltelyä ja asioiden värittämistä. Kyllä sitä Kimiä kovasti hehkutettiin edelleen kansainvälisissäkin lähetyksissä kun 2012-2013 ajeli Lotuksella kovia tuloksia. (Ja sitä ennen 2009 kauden loppupuoliskolla, ennen kuin lähti Ferrarilta rallijuttuihin). Yhtäkkiäkö se Kimin "huippukuskius" romahti vuoden 2013 ja 2014 välillä?Avain taisi olla tuo "maine yhtenä aikansa parhammista". Ja se maine alkaa nyt olla aika pitkälti rapissut pois. Kimi oli kirkkainta kärkeä about viiden vuoden ajan tyyliin 2002-2007, mutta se on taakse jäänyttä elämää. Monet tuntuvat nostavan noita tuon aikakauden suorituksia esiin ikään kuin todisteena siitä, että miehen on pakko edelleen olla huippukuski. Ei kuskien hyvyys suinkaan ole mikään muuttumaton tekijä. Kimin kohdalla suorituskyky on niin absoluuttisesti kuin suhteellisestikin pudonnut kauaksi siitä, mitä se joskus oli ja nyt ollaan tilanteessa, jossa suoritukset vaikuttavat täysin keskinkertaisilta kokonaisuutena. Ajat muuttuvat, sellaista se on. Välillä tulee väläyksiä, mutta useimmiten ratkaisevilla hetkillä enemmänkin niitä rimanalituksia.
On kyllä aika surullista, että nykyään Kimin kisaviikonlopun kohokohdat tuntuvat olevan pitkät vedot perjantaina ja sitten kisassa jonkun pistesijan tasoa 4.-10. pelastaminen hyvällä rengasmanagementilla. Aika-ajot ja kisojen startit sitten ovat sellaista facepalm-meininkiä.