Formula 1 - 2015 - Mexico:n GP - Kisaennakot, liveseuranta ja jälkihöyryt
Aikataulu ja muut tiedot :
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=42119&p=2613472&viewfull=1#post2613472
21:00 (13:00) F1 Kilpailu (19:30 Ennakkotunnelmat, Selostajana TP, OS ja Asiantuntijana Mika Salo ja Ossi Oikarinen )
Tämän hetken sääennusteet:
Lämpöä 16-21 astetta, puolipilvistä, ukkoskuuroja ja sateenuhka 40-75 %
Ukkoskuuron todennäköisyys kasvaa kisan aikana niin että lopussa se on tuo 75 %
Joten näillä näkymin kuivalla lähdetään liikkeelle ja sateessa saatetaan tullaan maaliin.
Radanpito eikun paranee koko ajan. Toki ajolinja ei vieläkään ole kovin leveä mutta toivotaan että se siitä levenee kisan kuluessa, jotta ohitukset tulee paremmin mahdolliseksi.
Pirellin ajatelma on että kisasta on tulossa 2 stopin taktiikka, 71 kierroksen kisaan. Kisaan lähdetään pehmeämmällä, eka stoppi kierroksella 23 jolloin jatketaan pehmeämmällä, toinen stoppi kierroksella 46 jolloin alle menee kovemmat renkaat. Toki jos tulee sade niin taktiikat menee uusiksi.
http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/2015/10/31/2015-mexican-grand-prix-qualifying/
Ferrarilla taitaa olla yritys yhden stopin taktiikkaan. Siinä mielessä kun Q3:ssa Vettel luisteli aika tavalla ylikuumenneiden pehmeämmän renkaan kanssa. Eikä pystynyt parantamaan ekaa vetoaan. (Vai viileämpää kisapäivääkö pelasivat ?)
Kimille taitavat vielä vaihtaa uuden moottorin (ICE:n) koska eipä tuo lähtöruutu siitä enään kummene. Miksi eivät vaihtaneet heti uutta moottoria ?
No pelkän moottorin (ICE:n) vaihto on isompi homma kuin se että heittää kokonaisen vanhan voimalaitos paketin tilalle. Samalla tais olla ajatuksen tehdä auton peräpäässä muutenkin remppaa ennen kisaa (Esim jarrut) ja silloin täytyy olla lähtöruudukossa 10:n ulkopuolella. Kimin Q2:n ajelut kovemmalla renkalla saattoi olla testiä tälle päivälle. Joten Kimillä taitaa olla tarkoitus aloittaa kisa kovemmalla renkaalla.
Valtteri on jälleen hyvillä paikoilla lähtemässä kisaan. Williamsin suoravauhdeilla mahdollisuudet on ohituksiin joten Valella on periaatteessa mahdollisuudet vaikka mihin.
Vaikka Valellakin saattoi olla AA:ssa samaa "vikaa" kuin oli Vettelillä kun aikoja ei pystynyt parantamaan Q3:ssa.
Mitä Mersun tiimiin tulee niin jokohan Nico on saanut pallinsa takaisin ?
Toivotaan ettei taivu Lewiksen vietäväksi ekassa mutkassa niin helpolla kuin useasti aikaisemmin. Joten jos Lewis ajaa hänen "normi" tavalla niin saatetaan nähdä kolinaa ...
Toivotaan toivotaan ...
Lähtöjärjestys kilpailuun (Virallinen):
 Lewis Hamilton	Mer
	
 Nico Rosberg	Mer
 Kimi Räikkönen	Fer
	
 Sebastian Vettel	Fer
 Valtteri Bottas	Wil
	
 Felipe Massa	Wil
 Daniel Ricciardo	RBR
	
 Daniil Kvyat	RBR
 Felipe Nasr	Sau
	
 Marcus Ericsson	Sau
 Pastor Maldonado	Lot
	
 Romain Grosjean	Lot
 Sergio Perez	For
	
 Nico Hulkenberg	For
 Jenson Button	McL
	
 Fernando Alonso	Mcl
 Max Verstappen	STR
	
 Carlos Sainz Jr	STR
 Will Stevens	Man
	
 Roberto Merhi	Man
[/tr]
http://www.fia.com/file/36107/download?token=DLWH6k5K
Edit.
Lähtöruudukko on nyt virallinen.
								Aikataulu ja muut tiedot :
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=42119&p=2613472&viewfull=1#post2613472
21:00 (13:00) F1 Kilpailu (19:30 Ennakkotunnelmat, Selostajana TP, OS ja Asiantuntijana Mika Salo ja Ossi Oikarinen )
Tämän hetken sääennusteet:
Lämpöä 16-21 astetta, puolipilvistä, ukkoskuuroja ja sateenuhka 40-75 %
Ukkoskuuron todennäköisyys kasvaa kisan aikana niin että lopussa se on tuo 75 %
Joten näillä näkymin kuivalla lähdetään liikkeelle ja sateessa saatetaan tullaan maaliin.
Radanpito eikun paranee koko ajan. Toki ajolinja ei vieläkään ole kovin leveä mutta toivotaan että se siitä levenee kisan kuluessa, jotta ohitukset tulee paremmin mahdolliseksi.
Pirellin ajatelma on että kisasta on tulossa 2 stopin taktiikka, 71 kierroksen kisaan. Kisaan lähdetään pehmeämmällä, eka stoppi kierroksella 23 jolloin jatketaan pehmeämmällä, toinen stoppi kierroksella 46 jolloin alle menee kovemmat renkaat. Toki jos tulee sade niin taktiikat menee uusiksi.
http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/2015/10/31/2015-mexican-grand-prix-qualifying/
Ferrarilla taitaa olla yritys yhden stopin taktiikkaan. Siinä mielessä kun Q3:ssa Vettel luisteli aika tavalla ylikuumenneiden pehmeämmän renkaan kanssa. Eikä pystynyt parantamaan ekaa vetoaan. (Vai viileämpää kisapäivääkö pelasivat ?)
Kimille taitavat vielä vaihtaa uuden moottorin (ICE:n) koska eipä tuo lähtöruutu siitä enään kummene. Miksi eivät vaihtaneet heti uutta moottoria ?
No pelkän moottorin (ICE:n) vaihto on isompi homma kuin se että heittää kokonaisen vanhan voimalaitos paketin tilalle. Samalla tais olla ajatuksen tehdä auton peräpäässä muutenkin remppaa ennen kisaa (Esim jarrut) ja silloin täytyy olla lähtöruudukossa 10:n ulkopuolella. Kimin Q2:n ajelut kovemmalla renkalla saattoi olla testiä tälle päivälle. Joten Kimillä taitaa olla tarkoitus aloittaa kisa kovemmalla renkaalla.
Valtteri on jälleen hyvillä paikoilla lähtemässä kisaan. Williamsin suoravauhdeilla mahdollisuudet on ohituksiin joten Valella on periaatteessa mahdollisuudet vaikka mihin.
Vaikka Valellakin saattoi olla AA:ssa samaa "vikaa" kuin oli Vettelillä kun aikoja ei pystynyt parantamaan Q3:ssa.
Mitä Mersun tiimiin tulee niin jokohan Nico on saanut pallinsa takaisin ?
Toivotaan ettei taivu Lewiksen vietäväksi ekassa mutkassa niin helpolla kuin useasti aikaisemmin. Joten jos Lewis ajaa hänen "normi" tavalla niin saatetaan nähdä kolinaa ...
Toivotaan toivotaan ...
Lähtöjärjestys kilpailuun (Virallinen):
| 1. Nico Rosberg Mer | 2. Lewis Hamilton Mer | 
| 3. Sebastian Vettel Fer | 4. Daniil Kvyat RBR | 
| 5. Daniel Ricciardo RBR | 6. Valtteri Bottas Wil | 
| 7. Felipe Massa Wil | 8. Max Verstappen STR | 
| 9. Sergio Perez For | 10. Nico Hulkenberg For | 
| 11. Carlos Sainz Jr STR | 12. Romain Grosjean Lot | 
| 13. Pastor Maldonado Lot | 14. Marcus Ericsson Sau | 
| 15. Felipe Nasr Sau | 16. Alexander Rossi Man | 
| 17. Will Stevens Man | 18. Fernando Alonso Mc | 
| 19. Kimi Räikkönen Fer | 20. Jenson Button McL | 
[/tr]
http://www.fia.com/file/36107/download?token=DLWH6k5K
Edit.
Lähtöruudukko on nyt virallinen.
								
									Viimeksi muokattu: 
								
							
						
						
	
					 
				 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		